Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han hadde ikke kamera for hånden, men hvis her er andre som opplever slark så kunne de gjerne filmet/tat bilder av hvordan det ser ut under dekselet og hva som skal skyves/bøyes. :)

8426534[/snapback]

 

Hadde vært veldig interessant den silde modden ja. Demontering i detalj...og bilder med forklaringer hadde jo vært genialt.

 

Hadde garantert gått verden rundt ;)

Lenke til kommentar

Her kommer et innlegg skrevet med den nye dingsen! Måtte jo prøves. GPS'en fungerer jo utmerket! Innendørs til og med. Tok ikke lang tid å få fix heller. Tilkobling til ekstern gps mottaker gikk også smertefritt. Likte programmet så dro på en 7-dagers med navigasjon som skal prøves ut i helgen. Neste som står på handlelisten er et BT tastatur kjenner jeg :). Ingen reboots heller enda, bare fryd og gammen :w00t:

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes??? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

8426649[/snapback]

 

fått det av?? Jeg har ikke tort å bryte enda....

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

8426649[/snapback]

 

fått det av?? Jeg har ikke tort å bryte enda....

8426668[/snapback]

 

Ja det var lett. tok bare forsiktig en side av gangen. men sjønner ikke helt vilken vei og hvordan jeg skal bøye

Lenke til kommentar

Fikk min N95 i dag, etter flere måneders venting og bruk av nokia 2100 (MÅTTE DEN BRENNE I EN SJØ AV FLAMMER FOR ALL EVIGHET).

 

Har iallfall lekt meg litt med kamera og den deilig micro funksjonen, dere kan jo dømme selv hva dere synes.

 

Må bare si at denne mobilen er så sinnsykt fet, og jeg blir svett bare av å finne ut alt man kan gjøre med den.

 

Iallfall:

 

Blomsterpotte....for de som ikke ser det :p

 

19042007014.jpg

 

Litt middag

 

19042007027.jpg

 

El Tastaturos...

 

19042007022.jpg

 

sjørøverskipet til far :p

 

19042007019.jpg

 

...

 

19042007015.jpg

 

Dett var dett....

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

8426649[/snapback]

 

fått det av?? Jeg har ikke tort å bryte enda....

8426668[/snapback]

 

Ja det var lett. tok bare forsiktig en side av gangen. men sjønner ikke helt vilken vei og hvordan jeg skal bøye

8426674[/snapback]

 

ah..interessant...maploader har 10% igjen...så skal jeg sjekke det ut

 

Han nevnte noe om 3 skruer...?

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

8426649[/snapback]

 

fått det av?? Jeg har ikke tort å bryte enda....

8426668[/snapback]

 

Ja det var lett. tok bare forsiktig en side av gangen. men sjønner ikke helt vilken vei og hvordan jeg skal bøye

8426674[/snapback]

 

ah..interessant...maploader har 10% igjen...så skal jeg sjekke det ut

 

Han nevnte noe om 3 skruer...?

8426698[/snapback]

 

Ja, det er den platen som skal bøyes en eller annen vei.. Tror jeg setter på igjen til noen kan forklare.. tør ikke gjøre så mye

Lenke til kommentar
prøver en gang til..

 

Er det noen som har funnet ut om det går an å få vekk den wlan statusen som står midt på active standby skjermen?

(rett under kalenderoppføringer)

 

Har prøvd alt mulig nå men finner ingen plass der det går an å slå den av. Eneste løsningen er å slå av active standby helt men det vil jeg jo ikke..

8426206[/snapback]

andralerv: Denne tråden begynner å bli fryktelig lang, men så du post #864? - 8417873[/snapback]

:)

Lenke til kommentar
fant ut av slark problemet.

Enkelt men kan bryte garanti.

bakdekslet er clip-on så det kommer lett av. da ser du slide mekanismen. det er en svart søyle som er festet med 3 små skruer. bøyde den litt mer og voila!

tight of fin.

8423649[/snapback]

 

Har sett på den, men finner ikke helt ut hva dere mener som skal bøyes? kan noen forklare meg

 

Dette gjør det jo mulig å bytte til annen farge om det går å få tak i deksel da? :dribble:

8426649[/snapback]

 

fått det av?? Jeg har ikke tort å bryte enda....

8426668[/snapback]

 

Ja det var lett. tok bare forsiktig en side av gangen. men sjønner ikke helt vilken vei og hvordan jeg skal bøye

8426674[/snapback]

 

ah..interessant...maploader har 10% igjen...så skal jeg sjekke det ut

 

Han nevnte noe om 3 skruer...?

8426698[/snapback]

 

Ja, det er den platen som skal bøyes en eller annen vei.. Tror jeg setter på igjen til noen kan forklare.. tør ikke gjøre så mye

8426717[/snapback]

 

han sa...bøyde den litt MER

 

Er den bøyd noen vei fra før? kan se for meg at den presser opp eller ned...på et vis...stemmer dette?

Endret av jimster
Lenke til kommentar
prøver en gang til..

 

Er det noen som har funnet ut om det går an å få vekk den wlan statusen som står midt på active standby skjermen?

(rett under kalenderoppføringer)

 

Har prøvd alt mulig nå men finner ingen plass der det går an å slå den av. Eneste løsningen er å slå av active standby helt men det vil jeg jo ikke..

8426206[/snapback]

andralerv: Denne tråden begynner å bli fryktelig lang, men så du post #864? - 8417873[/snapback]

:)

8426721[/snapback]

 

 

Jeg prøvde dette og det virket ikke.

 

Jeg lurer på dette selv, egentlig en bagatell men den irriterer meg så sinnsykt...!

Lenke til kommentar
Dæven kor løst bakdekslet satt....synd de ikke har laget en enkel strammefunksjon med fjær...hvor vanskelig kan d være...

 

*lete etter torx jern*

8426789[/snapback]

 

la meg få høre hvordan det gikk, skriv det gjerne på nettby til meg også. Du vet hvem jeg er der :)

 

Jeg har ikke noe verktøy nå, så jeg venter på en beskrivelse

Endret av Djrunner
Lenke til kommentar
Dæven kor løst bakdekslet satt....synd de ikke har laget en enkel strammefunksjon med fjær...hvor vanskelig kan d være...

 

*lete etter torx jern*

8426789[/snapback]

 

la meg få høre hvordan det gikk, skriv det gjerne på nettby til meg også. Du vet hvem jeg er der :)

 

Jeg har ikke noe verktøy nå, så jeg venter på en beskrivelse

8426824[/snapback]

 

Javel..rapporterer i gruppa på nettby. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke rapportere om det her også da? Sikkert flere som får bruk for det her enn på nettby. :dontgetit:

8426874[/snapback]

 

 

 

Ikke så mye å si egentlig...

 

Tok av bakdekselet for å inspirere sliden med tanke på en utbedring av litt slakk, og følgende observasjoner ble gjort:

 

- Bakdekslet er like billig som det egentlig føles. Det kommer av bare man ser skjeivt på det...bare ta en side av gangen. Knappene sitter fast i dekslet..."høyttalerne" gjør det ikke.

 

- Slideren er bare to metall stenger(skinner) ca 4-5cm lange som holder topp og del samlet. Under disse er et tynt lag silikon, sannsynligvis fo å gjevne presset . Disse kan skrues av (3 skruer hver...liiiten torx) og modifiseres. Jeg prøvd forsiktig med en tang på den ene...og konstaterte at de var veldig harde. Jeg gjorde egentlig ingen ting av betydning og skrudde det hele sammen igjen, og den ble hverken verre eller bedre.

Jeg tror nok det er bøyinger og sånt man kan gjøre for å modde den, men tror det er stor sjans for å bare flytte på problemet. Det er rett og slett en simpel konstruksjon. Hva enn du gjør...jeg ville ikke flyttet på delene med skinnene avskrudd. ... da kan det hende du sliter.

 

- Jeg tror det er et stort market for bakdeksler til N95...i alle mulige farger og varianter. Det er en dritsimpel sak som ikke vil koste en dritt og lage...bare vent noen mnd...følg med på ebay.

 

- En interessant observasjon er jo at alt ordner seg bare man klemmer på bakdeklset (mot sliden på hver side), så hvis noen kan lage et bakdeksel med spenn i...tynn fjær eller noe...så vil iallefall silden være sikret sideveis.

 

Tror det er en foretningside i det der!

 

Konklusjonen er at jeg avventer det hele...siden det ikke er så ille egentlig. Så får jeg se hvilke ideer og løsninger andre kommer opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...