Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Jeg mistet hodet mitt da jeg skulle hente telefonen på Posten i dag. Kun én kasse var i bruk, og det var en tulling av en kunde som stod der og kjeftet i over 15 minutter. Da han endelig dro, kom han tilbake etter et par minutter og gikk rett tilbake til kassen og dyttet unna hun som da ble ekspedert. Det klikket da fullstendig for meg, og rev ham unna og brølte at jeg kom til å slå ham ned om han forsøkte å bryte seg inn i køen igjen. De andre kundene bare smilte. Til og med kassedamen smilte.

 

Posten kunne solgt video-opptaket til Nokia som kunne brukt det som reklame. "Some people just can't wait for their Nokia N95!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det var ganske passe jeg da, at en telefon som skilter med 5 megapiksler IKKE har blits!! Det er jo uhørt! Mange som kjøper denne telefonen gjør det sikkert p.g.a. kamera.

 

Som å reklamere med walkman mobil og bare ha mono-lyd spør du meg!

8419119[/snapback]

 

 

Da foreslår jeg at du ikke kjøper en. Tror du blir blid og fornøyd da :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei, det irriterer faktisk meg også...

 

Når noen først lager en telefon som har "alt" minus blitz, er det frustrerende at telefonen mangler et så viktig element som blitz, spesielt når man har blitt vant til å alltid kunne ta ordentlige bilder i mørke med en K800i.

 

Fordelene med N95 er likevel så mange at man ønsker å kjøpe den, men irritasjonen over mangelen skaper et skår i gleden...

 

Men nok om det, trenger ikke mer syting her...

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med GPSen. For det første tar det veldig lang tid før den får signal (4-5 minutter), og for det andre må den ligge helt inne under bilvinduet i bilen for å funke. Det funker ikke å ha den i vanlig mobilholder på dashbordet.

 

Jeg har også opplevd flere ganger at mobiltelefonen restarter seg selv når jeg bruker GPSen.

 

Flere som sliter med det samme? Kan det være et hardware-problem?

 

Ellers må jeg skryte av Quick-Officepakken i N95. Funker som bare det med Powerpoint og Excel!! Genialt!

Lenke til kommentar

gladmobilja: Har du prøvd med andre mp3-spillere (f.eks http://symbianv3.com/a-useful-mp3-player-v...ics-mp3-player) til telefonen? Hvis dette er et kjent problem, vil nok støyen reduseres eller i beste fall elimineres vha en firmwareoppdatering.

8419736[/snapback]

 

Ja jeg har prøvet to andre software spillere, X-Sound og LGC. Ingen forbedring. Har egentlig besluttet mig for at N95 ikke egner sig til musikk for mit vedkommende. Muligt det kan løses med en firmware opdatering, men jeg vil da også gerne høre musikk indtil Nokia for fingeren ud om 3-6 måneder.

Overvejer stærkt at bruge angreretten. Havde glædet mig så lææænge! :(

Lenke til kommentar
Netcom har nettopp lansert HSDPA:)

 

Noen med N95 i Oslo som har merket noe?

8420262[/snapback]

Jeg har nettopp blitt tvangsflyttet over til Telenor :(

 

Egentlig så er jeg faktisk ikke så fryktelig opptatt av den økte hastigheten fra vanlig UMTS til HSDPA. Man vil jo først virkelig merke forskjellen når man laster ned store ting, men akkurat det vil jeg heller bruke wlan til ettersom at Telenor skal ha ti - 10 - kroner for hver påbegynte megabyte. Får man full guffe på HSDPA, da vil jo telefonregningen bygge seg opp like fort som telleverket på en bensinpumpe.

Lenke til kommentar
noen som vet hvor lang TVkabelen er og om det er mulig å kjøpe forlenger til den? Det er vel ikke nok å kjøpe en vanlig ninijack forlenger, for da får man vel bare lyd?

8418701[/snapback]

 

Har ikke målt den nøyaktig, men på øyemål så er den litt i underkant av 1,5m.

Den har vanlige phonoplugger i enden (rød/hvit/gul), det greieste er å forlenge der. Det er ikke vanlig minijack, den har 4 poler/kontaktpunkter (vanlig har 3), så en minijack forlengerkabel som er lagd for lyd vil ikke fungere.

Lenke til kommentar
Ser også ut til å være et problem med samtaler etter en slik boot. Jeg hører hva andre sier, men de hører ikke meg. Må skru telefonen av og på igjen for at det skal fungere igjen.

8416139[/snapback]

Jepp, opplevde dette også, bra du sier det fordi jeg tenkte ikke det hadde noe med den plutselige bootinga å gjøre. Jeg satt kun opp N95 for en bruker så har ikke testa mer etter dette, men skal høre med han om problemet er vedvarende, samt sjekke firmware-versjon.

8417749[/snapback]

Jeg har forøvrig firmware v10.0.018, som de fleste andre her regner jeg med. Det ble nevnt over at v11.0.025 var på vei om kort tid. Jeg avventer denne og ser om den løser problemet.

8417890[/snapback]

Jepp, 10.0.018 på denne også, og problemet fortsatte utover kvelden. Har også bekreftet problemet i samtaler med at motpart ikke hører før telefonen er slått av og på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...