Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fik min i går og er lidt skuffet..

 

ALT for meget sus/støj ved musikafspilning! Værrer end min gamle W800i og W810i. Faktisk syntes jeg det er på grænsen til ubrugeligt. Har haft lommeradioer med mindre sus :thumbdown:

 

GPS'en er dog virkelig god. Pegede telefonen ud af køkkenvinduet og fik første fix på ca. 3 minutter :thumbup:

Lenke til kommentar

Et par spørsmål, ny Nokiabruker så er litt blåst, vant med SE, hehe.

 

1.Mediespilleren, har overført musikk med albumart, som jeg manuelt har lagt til via itunes. Funker fint på samtlige Walkmantelefoner som viser album art, men på N95 kommer ikke cover opp, tips? Jeg har altså lagt dem til manuelt, ikke automatisk som itunes tilbyr, for de vil ikke vises på mine SE'er.

 

2. GPS, prøver laste over kart men får bare beskjed om at jeg må plugge i USB-kabelen. Kan noe lage en lite guide her hvordan man gjør det i starten, har prøvd med både via PC Suite og Datautveksling. Må man koble den opp en gang først eller hva? Hjelp, hehe!

Lenke til kommentar

Flere som opplever sus/støy i mediespiller? Høres ikke bra ut. Venter min N95 idag, og skal blant annet bruke den som mp3-spiller.

 

Samtidig.... er det noen som har hatt tlf såpass lenge at dere har gjort dere opp noen mening om batteri-kapasiter. Hvor lenge den holder osv. Skjønner at dere konstant har plundret med alle duppeditter men, alikevell....

Lenke til kommentar
Flere som opplever sus/støy i mediespiller? Høres ikke bra ut. Venter min N95 idag, og skal blant annet bruke den som mp3-spiller.

 

8419619[/snapback]

 

Det vil jeg også gerne vide. Har prøvet med mange forskellige hovedtelefoner så det er ikke der problemet ligger (ath-sj5, V-moda remix & Vibe, Sennheiser pmx70, koss ksc75 og Shure E4. Der var det til at spy over!).

 

Fik 4 timer på første ladning, men så var den næsten også koblet til pc'en hele tiden.

Endret av gladmobilja
Lenke til kommentar
Fra Nokia.com

 

Operating Frequency

 

WCDMA2100 (HSDPA), EGSM900, GSM850/1800/1900 MHz (EGPRS)

8419505[/snapback]

Ja! Stusset litt over det der i testen av Amobil. Det er jo maaange i USA/Canada som har den, og da virker den jo såklart der også, hvis ikke ville de jo ikkje kjøpt den?? Forstår ikke helt hva Amobils tester mener der.

Lenke til kommentar

Tror det kommer av at det på N95 sidene på nokia.no ikke står noe om GSM850:

 

Driftsfrekvens

WCDMA/GSM-dobbeltmodusdekning og trebånds GSM-dekning på opptil fem kontinenter (EDGE/GSM 900/1800/1900 + WCDMA HSDPA 2100 MHz med samtidig tale og pakkedata (PS maksimalhastighet DL/UL= 3,6 MB/s / 384 kbps, CS maksimalhastighet 64 kbps))

Automatisk skifte mellom bånd og modi

Lenke til kommentar

Altså...jeg syns N95 ble slaktet i den amobil testen...Mange usannheter som trekker mobilen ned, som blandt annet at den ikke støtter mer enn 2GB minnekort noe jeg mener vi har bevis for at den gjør. Og dette GSM nettet den liksom ikke støtter, som den tydelighvis gjør. Og at SE k800i sitt kamera anbefales over N95 sitt kamera. GPS-en blir også slaktet.

 

Alt i alt fikk N95 refs igjennom hele testen, elendig.

Lenke til kommentar
Flere som opplever sus/støy i mediespiller? Høres ikke bra ut. Venter min N95 idag, og skal blant annet bruke den som mp3-spiller.

 

Samtidig.... er det noen som har hatt tlf såpass lenge at dere har gjort dere opp noen mening om batteri-kapasiter. Hvor lenge den holder osv. Skjønner at dere konstant har plundret med alle duppeditter men, alikevell....

8419619[/snapback]

Ja, det er veldig mye sus under musikkavspilling på min og.

 

Snarph: Funka maploader i Vista for deg assa? Kan jeg spørre hvilken versjon av vista du kjører?

Lenke til kommentar

Telefonen fikk refs fordi fyren sammenlignet alt med ordinære GPS-enheter, iPod, vanlige digitalkameraer osv. Det er jo helt latterlig. Dette er en dings på litt over 100 gram! Men den endte jo opp med karakter 5 da;)

 

Jæævlig å være på jobb i dag..N95 ligger på posten og venter^^

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...