Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min holder på å laste ned kart "as we speek".

 

Gjorde følgende:

- Lastet ned og installerte Map Loader

- Satte inn minnekort i N95

- Koplet sammen N95 med pc-en via USB og valgte "dataoverføring" og ikke "pc-suite"

- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download...

 

Thats it!

8416093[/snapback]

 

 

kartet er lastet opp nå men får det fortsatt ikke til å funke. Hvordan gjør du det. Når jeg går inn på kart, osv så får jeg meldingen ingen kart tilgjengelig. kan du beskrive hvordan du gjør det, hvis du har fått det til å funke

 

takk

Lenke til kommentar

kartet er lastet opp nå men får det fortsatt ikke til å funke. Hvordan gjør du det. Når jeg går inn på kart, osv så får jeg meldingen ingen kart tilgjengelig. kan du beskrive hvordan du gjør det, hvis du har fått det til å funke

 

takk

8417158[/snapback]

 

Det var da rart. Jeg tok bare med telefonen utendørs for å få satellitt-fix. Deretter fikk jeg spørsmål om å kjøpe nagivasjon noe jeg gjorde. Så kom kartene frem automatisk etter at fix ble oppnådd.

Lenke til kommentar

kartet er lastet opp nå men får det fortsatt ikke til å funke. Hvordan gjør du det. Når jeg går inn på kart, osv så får jeg meldingen ingen kart tilgjengelig. kan du beskrive hvordan du gjør det, hvis du har fått det til å funke

 

takk

8417158[/snapback]

 

Det var da rart. Jeg tok bare med telefonen utendørs for å få satellitt-fix. Deretter fikk jeg spørsmål om å kjøpe nagivasjon noe jeg gjorde. Så kom kartene frem automatisk etter at fix ble oppnådd.

8417191[/snapback]

Er det mulig å laste ned kartene via pc'en og kablet nettverk, eller kan det kun gjøres dirkete til telefonen via wlan/3g? (Beklager hvis jeg blander meg inn her...)

Endret av Walkertalker
Lenke til kommentar
Det er ikke noen som vurderer å kjøpe seg et Nokia BT-tastatur da? :) Har veldig lyst på et selv.

8417299[/snapback]

Det er et stilig tastatur, men jeg ser ikke helt poenget. Det er flere andre måter å skrive meldinger på.

 

- Nokia PC Suite

- Via Outlook (Telenor og NetCom)

- Eget standalone SMS-program (NetCom) (Savner det programmet!)

- Via internett (Telenor, Netcom, og kanskje flere)

 

Det er jo de gangene man ikke sitter ved PCen, men terskelen min for å dra opp det tastaturet på en kafé el.l hadde vært ganske høy. Hvis behovet virkelig hadde vært der, da hadde jeg heller kjøpt en E90.

Lenke til kommentar
Min holder på å laste ned kart "as we speek".

 

Gjorde følgende:

- Lastet ned og installerte Map Loader

- Satte inn minnekort i N95

- Koplet sammen N95 med pc-en via USB og valgte "dataoverføring" og ikke "pc-suite"

- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download...

 

Thats it!

8416093[/snapback]

 

Er litt forvirret her. Map Loader lastes ned fra hvor?

 

Noen andre som synes menyene er trege? Min telefon var tight og fin i går når jeg fikk den men etter et døgn har den nå litt av den vippe-klikkingen. Virker uunngåelig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er ikke noen som vurderer å kjøpe seg et Nokia BT-tastatur da? :) Har veldig lyst på et selv.

8417299[/snapback]

Det er et stilig tastatur, men jeg ser ikke helt poenget. Det er flere andre måter å skrive meldinger på.

 

- Nokia PC Suite

- Via Outlook (Telenor og NetCom)

- Eget standalone SMS-program (NetCom) (Savner det programmet!)

- Via internett (Telenor, Netcom, og kanskje flere)

 

Det er jo de gangene man ikke sitter ved PCen, men terskelen min for å dra opp det tastaturet på en kafé el.l hadde vært ganske høy. Hvis behovet virkelig hadde vært der, da hadde jeg heller kjøpt en E90.

8417669[/snapback]

Tenkte vel mer å bruke tastaturet til å ta notater med under forelesninger o.l. Sånn at man slipper å ta med notatblokk og penn / datamaskin. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ser også ut til å være et problem med samtaler etter en slik boot. Jeg hører hva andre sier, men de hører ikke meg. Må skru telefonen av og på igjen for at det skal fungere igjen.

8416139[/snapback]

Jepp, opplevde dette også, bra du sier det fordi jeg tenkte ikke det hadde noe med den plutselige bootinga å gjøre. Jeg satt kun opp N95 for en bruker så har ikke testa mer etter dette, men skal høre med han om problemet er vedvarende, samt sjekke firmware-versjon.

Endret av kluh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...