Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du lagrer vel alle kontaktene på sim-kortet? :ohmy:

 

 

Æsja meg! Får beskjed om at nyeste oppdatering er v12. 

Lastet nettop ned "Nokia Software Updater". 

Finnes det måter å oppdatere på uten å forandre produktkode, 

eller må jeg bare vente? 

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Dæven, der ble jeg redd en stund, kom en feilmelding når jeg oppgraderte og telefonen hadde bare masse rare tall i displayet, men en retry hjalp :D

 

Der var ny versjon ferdig, og siden jeg hadde lagt tomtom på minnekortet slapp jeg reinstallering av dette :D *happy*

 

Virker btw mye raskere.. men det nye themet så jæævli ut.. må få lagt tilbake det han på forumet her har laget..

Lenke til kommentar
Jeg også vil ha for svarte :realmad: Hvor lang tid tok det sist å få "lagt den ut" for Telenor-bindede telefoner??

 

jeg og fikk ikke oppdatere og min er kjøpt uten operatørlåst. men jeg endret produkt koden med nemesis. fikk da oppdatere til den nyeste nå.

Argh, får forandre produktkoden jeg også da. Har plum, hvilken skal jeg bruke da? Og hvordan i alle dager gjør man det? :p

Lenke til kommentar
Jeg også vil ha for svarte :realmad: Hvor lang tid tok det sist å få "lagt den ut" for Telenor-bindede telefoner??

 

jeg og fikk ikke oppdatere og min er kjøpt uten operatørlåst. men jeg endret produkt koden med nemesis. fikk da oppdatere til den nyeste nå.

Argh, får forandre produktkoden jeg også da. Har plum, hvilken skal jeg bruke da? Og hvordan i alle dager gjør man det? :p

 

hei. jeg har også plum. jeg endret til denne produktkoden 0536068

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790625

 

Her er "How To", for bytte av produktkode/oppdatering/oppgradering av FW på S60:

 

-Først av alt: TA BACKUP!, for telefonminnet blir formattert ved bruk av denne fremgangsmåten.

-Slå av brannmur og antivirusprogram.

-Installer NSS (Nemesis Service Suite).

Ved installering, velg "Virtual USB Device" når dette valget kommer.

-Installer NSU (Nokia Software Updater)

-Koble til telefonen via USB-kabelen (PC Suite-modus), og vent på at Windows installerer driverne (Bluetooth-tilkobling ikke mulig ved flashing m.a.o.).

-Åpne NSS, og klikk på ikonet "Scan for new device".

-Klikk "Phone Info".

-Klikk "Scan". Nå skal du få opp 2 linjer med tekst i detalj-/informasjonsruten.

Hvis dette ikke skjer, har du fått en "error".

Problemet kan være at du da kjører en eldre versjon av NSS, så løsningen kan bli å installere en nyere versjon.

-På høyre side i programmet kan du nå taste inn produktkoden. Tast inn produktkoden (for din modell) som du forhåpentligvis finner i en postene nedenfor.

-Sett hake/kryss bak "Enable", ved siden av produktkoden.

-Trykk "Write", og produktkoden blir forandret (det kan se ut som ingenting har skjedd, men vær ikke redd. Den er forandret).

-Lukk NSS.

(Kjører du en eldre versjon av NSS enn den jeg linker til over (Beta 1.0.38.12), så pass på at NSS blir lukket skikkelig, for når du trykker lukk i programmet, så kan det fortsatt ligge åpent i systemstatusfeltet (ved klokken). D.v.s. lukk dette også.)

-Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen/kabelen før du får beskjed fra NSU om at oppdateringen er ferdig!

Hvis kabelen løsner eller mister kontakten med telefonen, kan du bli eier av en død telefon som bare et serviceverksted kan få liv i igjen (er du en liten "geek", kan du få liv i den selv med programmet Phoenix vel og merke)...

Har du en gammel/treg PC, bør du heller ikke kjøre flere programmer samtidig.

-Kjør NSU, å følg anvisningene gitt av dette.

Telefonen kan også virke "død" under bruken av NSU, men ikke fortvil. Den går enten i slumremodus eller restarter, så dette er ufarlig.

 

Og du sitter der med oppdatert/oppgradert FW!

 

jeg fant ut tror jeg da... at tema ligger ikke under verktøy som en egen meny der. men ligger i innstillinger osv.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...