Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å fjernstyre windows fra s60 mobiler?

Noen som har idé?

 

Har søkt litt på nettet uten all verdens av resultat.

Hei. Jeg bruker RDM+ for å styre PC-en min. RDM+ er en remote desktop applikasjon. Du får opp PC-en skjermbilde på telefonen og kan styre alt derfra. Jeg er iallefal strålende fornøyd med applikasjonene. RDM+ jobber over WLAN eller 3G, og ikke over blåtann om det har noen betydning
Lenke til kommentar

Nei. Er det noe spesielt du lurer på, så kan jeg alltids teste det. Jeg var nettop inn på "Ny sms", "Kalender", "Bluetooth", "Notater", "GPS navigering", "Kontakter", "Kalkulator", "Musikkavspilling" og "Youtube-avspilling" samtidig! Det sier vel litt om hvor mye telefonen faktisk klarer etter den nye oppdateringen.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om jeg kan legge inn ny firmware på nytt, eller vil jeg bare få til svar at jeg allerede har den siste firmwaren? Vil gjerne vite dette før jeg prøver pga jeg også vil formatere minnekortet først, men gidder ikke å formatere det hvis jeg likevel ikke får lagt inn firmware på nytt.

Lenke til kommentar

Tja, det jeg lurer mest på er vel hvor rask den er til å åpne menyene, browse menyene, åpne ny SMS (Fra skrivebordet, fra du trykker "Les" til du faktisk leser) og hvor raskt GPSen starter opp (både selve programmet, og hvor lang tid til du er "syncet" med satelittene eller hva det nå er gpser gjør)

Lenke til kommentar

Menyene er raske, galleriet er veldig rask til å loade bilder, musikkavspilleren starter raskt, og åpning av mottatt sms åpner veldig fort så ingen tind å utsette på det.

 

GPS-en startet raskt og fikk fort kontakt med satelittene med v12-softwaren, så regner med v20 ikke er blitt værre akkurat. Antall sekunder det tar må du spørre noen andre om da jeg ligger syk på sofaen og bør holde meg innendørs :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg målte ute nå. Det tok 14 (6+8) sekunder fra jeg trykket på MAPS-ikonet til jeg hadde GPS-fiks fra 5 sattelitter. Ganske imponerende! Ellers har jeg måttet installere de aller fleste programmene på nytt, selv om jeg tok backup av hele telefonminnet og tok ut minnekortet under oppdatering. Podcast-subscriptions ble også fjernet, og jeg hadde problemer med å få tilbake alle meldingene.

 

Men...det er absolutt verdt å ta en upgrade. Som 2bb1 sa, så er det en av de største updatene på en telefon noensinne. Å bla gjennom fotoalbum går heelt flytende, og man slipper å planlegge et par dager i forveien når man skal knipse et bilde.

 

Pluss:

*Mer minne, du skal ha ganske mye oppe for å få "low memory"

*Raskere oppstart av tlf.

*Raskere kamera

*N-gage-støtte

*Bilder man tar blir mer fyldige

*Video ringtones

*Nytt GUI og opplevelse av musikkspilleren

Hvis dere som bruker barcode reader fremdeles tror den innebygde er treg, prøv igjen:)

 

Minus:

*Har merket at musikk(mp3) som kjøres fra minnekortet kan "knitre", henholdsvis når du åpner en annen applikasjon eller laster en ny wap-side etc.

*Tar tid å konfigurere alt på nytt

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
Du kan legge over ny firmvare på nytt ja.

Takker:) Det virket. Når jeg ikke restoret en backup, så funket også stemmegjennkjenningen.

Har dog enda et lite "problem". Når jeg startet karttjenesten, så fikk jeg en trial versjon av navigeringen, og får ikke lagt inn lisensen min. Regner med at det går bra når trial lisensen løper ut, men ville gjerne ha lagt den inn med det samme. Noen som vet hvordan det gjøres (jeg burde vite det, for jeg gjorde det i går) ?

Lenke til kommentar
Huff, plutselig så iPhone litt mindre attraktiv ut gitt. Noen som kan da ca tid for å åpne en SMS? Uten å ha innboks oppe i bakgrunnen og alt slikt. På min W800i tar det vel bare rundt 0,5sek. Husker min gamle Nokia 6600 elns tok rundt 2-3 sek for dette.

Det tar 0,4-0,5 å åpne ny sms.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Etter oppdatering av ny firmware fikk jeg en ny linje som heter: "Søk: Internett og Mitt innhold" på skjermen. Når jeg skal starte denne skjer det ingen ting! Samme problem er det jeg skal starte søk under programmer. ( Er vel samme program).

Hvordan kan jeg få fjernet linjen Søk: Internett og Mitt innhold?

Prøvde å innstallere søk på nytt men det ville ikke la seg innstallere, ikke får jeg fjernet det heller.

 

 

Edit: Søk starter bare når jeg har i Usb kabelen. Merkelig

Endret av arr1000
Lenke til kommentar
Etter oppdatering av ny firmware fikk jeg en ny linje som heter: "Søk: Internett og Mitt innhold" på skjermen. Når jeg skal starte denne skjer det ingen ting! Samme problem er det jeg skal starte søk under programmer. ( Er vel samme program).

Hvordan kan jeg få fjernet linjen Søk: Internett og Mitt innhold?

Prøvde å innstallere søk på nytt men det ville ikke la seg innstallere, ikke får jeg fjernet det heller.

 

 

Edit: Søk starter bare når jeg har i Usb kabelen. Merkelig

 

Har også samme problem. Har forsøkt å flashe flere ganger med samme resultat. Søk virker bare ikke. Har ikke prøvd trikset med USB kabel..., men det blir jo litt slitsomt i lengden :-)

Lenke til kommentar
Du kan legge over ny firmvare på nytt ja.

Takker:) Det virket. Når jeg ikke restoret en backup, så funket også stemmegjennkjenningen.

Har dog enda et lite "problem". Når jeg startet karttjenesten, så fikk jeg en trial versjon av navigeringen, og får ikke lagt inn lisensen min. Regner med at det går bra når trial lisensen løper ut, men ville gjerne ha lagt den inn med det samme. Noen som vet hvordan det gjøres (jeg burde vite det, for jeg gjorde det i går) ?

 

har samme problem med karttjenesten jeg også.

Lenke til kommentar
Etter oppdatering av ny firmware fikk jeg en ny linje som heter: "Søk: Internett og Mitt innhold" på skjermen. Når jeg skal starte denne skjer det ingen ting! Samme problem er det jeg skal starte søk under programmer. ( Er vel samme program).

Hvordan kan jeg få fjernet linjen Søk: Internett og Mitt innhold?

Prøvde å innstallere søk på nytt men det ville ikke la seg innstallere, ikke får jeg fjernet det heller.

 

 

Edit: Søk starter bare når jeg har i Usb kabelen. Merkelig

 

Har også samme problem. Har forsøkt å flashe flere ganger med samme resultat. Søk virker bare ikke. Har ikke prøvd trikset med USB kabel..., men det blir jo litt slitsomt i lengden :-)

 

Har dere tatt full backup og så full restore igjen? Tenkte om dere tidligere har hatt search 4 installert og at det nå kræsjer med ny firmware som har den innebygd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...