Gå til innhold

Hva gir deg adrenalin?


Ludogamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi må henge opp kabelstrekk høyt over bakken. Når stigen er helt dratt ut og når en står på nest øverste trinn og kjenner det svaier i stigen 8 meter over bakken :D

 

Eller klatre i utrygge stolper, gjerne rotne. Vinden tar tak i stolpen og svaier frem og tilbake. Eller når man mister festet til stolpeskoene og sklir 20 cm ned på stolpen. Det er adrenalinrush!

 

Kjørte også ferrari for et år siden i nærmere 200km/t, det er det sykeste jeg har opplevd :cool:

Lenke til kommentar

Største (og mest ubehagelige) adrenalinkicket til nå var da jeg var ute og fløy om natta, og fikk forgasserising.

 

Var ute og øvde på instrumentprosedyrer med en elev, lå nede på minimum på en innflyvnig, og instruerte eleven om å avbryte landingsforsøket. Full gass, og da begynte motoren å hoste. 800 fot over bakken i en Cessna gir deg litt over ett minutt før du treffer bakken om du flyr rett frem - mindre om du svinger - og om natta er det mørkt. Jævlig mørkt.

 

Var heldigvis rett over en flyplass, og det svikta ikke helt - hadde nok motorkraft til å holde høyde. Var også rett over en flyplass - det var jo derfor vi var så lavt. Tok kontrollen over flyet, og ba om å få sjekklista lest av eleven min mens jeg gjorde memory items og svingte tilbake mot flyplassen. Vi fikk nå på forgasservarme, og fikk etter kort tid nok motorkraft tilbake til å klare å sirkle over flyplassen og klatre til ca 3000 fot. Ikke helt sikre på om det faktisk var forgasseris (vi hadde fløyet hele innflyvingen med forgasservarme på), valgte jeg å foreta en førevarslanding på flyplassen vi var over. På vei ned igjen hadde vi forgasserising igjen så fort vi reduserte motorkraften. Kjørte full prosedyre med å sikre og åpne dører før landing i tilfelle evakuering, men landa trygt og kunne takse av rullebanen for egen motor.

 

En ny sjekk av temperatur og duggpunkt vel nede viste en temperatur på én grad, med et duggpunkt på null. Blir ikke stort mye bedre forhold for forgasserising enn det.

 

Relativt høy hjerterytme der i noen minutter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...