Mazeking Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Har et par spørsmål om spells i oblivion. Har nå fått et spell som Lighter eller Lesser Fireball som gjør 5 damage for 3 seconds on target. Gjør det da 15 i damage? Hva er i så fall forskjell på dette og et spell som gjør 15 on target? Ser en del andre spells med lignende funksjoner drain x fatigue for y seconds. Er det bare da å gange x med y for å finne totat damage? Kan motstanderen kaste noen savingthrows/dispel magic underveis her og stoppe spellene? Er det en smart tatikk å kjøre drain fatigue på sterke katakterer for å hindre at de gjør damage på deg før man selv fyrer av sine mest destruktive spells? Ser dog at jeg løper litt for mye og at min acrobatic skill går opp litt fortere enn jeg vil. finnes det noen haste eller speed spells man kan få kjøpt slik at man kan bruke magic spells på å bevege seg fort framfor acrobatics?
JomT Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Er vel et par månder siden jeg spilte Oblivion. men trot det var sånn at du kunne gange x med y. og når det gjelder dispel og sånt så tror jeg dte ekisterer men har aldri brukt det selv. men husk alt jeg sier kan være feil et par månder siden nå
MiSP Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 5 damage over 3 sekunder betyr 15 damage totalt, ja. Hvis du er fått et slikt varighets-spell på deg, kan du avbryte det med Dispel, det samme kan motstanderen. Forskjellen på dette og et som er damage 15 pts er, som du sikkert skjønner, at sistnevnte gir alt på én gang. Det er derfor kraftigere, men krever vesentlig mer magicka å bruke, og koster dessuten mye mer å lage dersom du lager dine egne.
Wlffrsether Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Ser dog at jeg løper litt for mye og at min acrobatic skill går opp litt fortere enn jeg vil. finnes det noen haste eller speed spells man kan få kjøpt slik at man kan bruke magic spells på å bevege seg fort framfor acrobatics?8001857[/snapback] Athletics (regner med at det er det du mente) øker pr. sekund du løper/svømmer, så ja, magi som øker Athletics eller Speed midlertidig vil redusere hastigheten for skill-økning. Acrobatics øker pr. hopp/dodge/fall så økningen der vil ikke reduseres av magi som øker Acrobatics midlertidig. Når det gjelder reduksjon av Fatigue så fungerer det slik: Drain Fatigue reduserer Fatigue med en fast mengde poeng X i Y sekunder. Etter Y sekunder forsvinner reduksjonen. Denne effekten kan fjernes med Dispel. Damage Fatigue reduserer Fatigue med X og deretter øker reduksjonen med X poeng hvert sekund i Y sekunder, hvorpå reduksjonen forsvinner gradvis over tid. Denne effekten kan fjernes/reduseres med Restore Fatigue. Damage Fatigue er derfor mye mer effektivt enn Drain Fatigue i lange kamper, men den krever også mer Magica for å bruke. I korte kamper er det nok like kosteffektivt å bruke Drain Fatigue. Det er meget effektfullt å bruke slike effekter i kamp, da det ikke bare vil redusere skaden motstanderen er i stand til å påføre deg, men kan også svime av, slik at du kan gå løs på en forsvarsløs motstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå