Gå til innhold

Test: Microsoft Zune


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Så lenge en spiller spiller mp3'er så spiller det vel ingen rolle egentlig hvordan den ser ut.

8009366[/snapback]

Dersom det hadde vært meningen til folk flest, hadde neppe iPod solgt såpass bra.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge en spiller spiller mp3'er så spiller det vel ingen rolle egentlig hvordan den ser ut.

8009366[/snapback]

Dersom det hadde vært meningen til folk flest, hadde neppe iPod solgt såpass bra.

8009679[/snapback]

 

Både ja og nei. Mulig Ipod selger på designet sitt, men mest fordi folk tror det er urbant, kult, alle andre har det og at Media ofte tolker mp3 spiller synonymt med Ipod. (LEs dagbladet og VG)

 

De som har peiling kjøper ikke Ipod og Zune for å si det sånn. De velger produsenter som setter pris på valgmuligheter, standarder og tekniske finesser. (Les Creative m.fl.)

Lenke til kommentar

De som har peiling kjøper ikke Ipod og Zune for å si det sånn. De velger produsenter som setter pris på valgmuligheter' date=' standarder og tekniske finesser. (Les Creative m.fl.)

[right']8016794[/snapback][/right]

 

 

Tullete ting å påstå, så alle vi som har ipod har ikke peiling? Er fornøyd så lenge den spiller mp3, noe ipod gjør. Er også flott at den ser bra ut. Mulig andre produsenter har flere valmuligheter, men for alle så er ikke det så viktig å ha flest mulig funksoner stappa inn i en ting.

 

Hvilke standarder og tekniske finesser har creatve da?

Lenke til kommentar

De som har peiling kjøper ikke Ipod og Zune for å si det sånn. De velger produsenter som setter pris på valgmuligheter' date=' standarder og tekniske finesser. (Les Creative m.fl.)

[right']8016794[/snapback][/right]

 

 

Tullete ting å påstå, så alle vi som har ipod har ikke peiling? Er fornøyd så lenge den spiller mp3, noe ipod gjør. Er også flott at den ser bra ut. Mulig andre produsenter har flere valmuligheter, men for alle så er ikke det så viktig å ha flest mulig funksoner stappa inn i en ting.

 

Hvilke standarder og tekniske finesser har creatve da?

8016985[/snapback]

 

OK satt det litt på spissen, men du spør så skal du få svar:

Jeg setter pris på den muligheten å koble til mp3 spilleren min til hvilken som helst PC, få opp et stasjonsnavn f.eks E: , dra over mp3 filene mine, slette og overføre så mye jeg vil, utenom og gå gjennom Itunes og synce. Jeg mener en mp3 spiller skal kunne fungere som en ekstern disk og ikke måtte ha et eller annet program som må kobles opp og synces mot. Og tror heller ikke Ipod viser Kbps i displayer når sangen spiller. Rett? Liker å vite hvilken kvalitet musikken er rippet i når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Du kan koble ipod'en til vilken som helst pc uten noe større problem, kan bruke den som en ekstern disk, trenger ikke itunes for å overføre musikk til den. Og at ipod ikke viser kbps i displayet har lite å si, har du en hd full av sanger i 128kbps ,så er jo det ditt valg. Det at man faktisk må ha et program for å overføre musikk plager ikke meg noe,da jeg alltid overfører fra mine egne pc'er.

 

Har prøvd ganske mange forskellige mp3 spillere og må si meg mest fornøyd med ipd, det er mitt valg, hvis creative passer bedre for deg så er jo det bare bra.

Lenke til kommentar
Sånne tester gjør meg glad at jeg sitter med en creative vision spiller selv.

 

Så får vi bare håpe creative klarer å markedsføre seg noe mer, og slå tilbake mot ipod sitt emperie av hype. De slår de godt på pris allerede, bare så synd at ipod er tingen du MÅ ha i dag for å være cool.

8006136[/snapback]

 

Hva er ipod sitt emperie av hype? Apple har vært smarte, de produserer stilrene, enkle spillere som de fleste kan bruke uten problemer og man trenger ikke å bruke itunes for å overføre musikk til en ipod bare så det er sagt. Har ikke noe med å være kuul å gjøre, folk kjøper en ipod fordi de ser bra ut og man vet man får et bra produkt.

Er jo en grunn til at så mange har ipod og ikke en spiller fra creative.

 

Kan ikke si det samme om creative, utseende på spillerene dems er ikke like bra, greit nok at de har flere funksjoner men det er ikke alltid nok.

8008970[/snapback]

Nå har jeg ikke fått testet ipod enda. Hvilke muligheter har en for å overføre musikk til en ipod? Nevn gjerne flere eksempler. Kan en bruke dra-og-slipp metoden i Windows? Gjør ipod seg bra under Linux?

 

EDIT: Nå ser jeg at du skrev svar på noen av spørsmålene mine i en nyere tråd.

Du kan koble ipod'en til vilken som helst pc uten noe større problem, kan bruke den som en ekstern disk, trenger ikke itunes for å overføre musikk til den
Endret av G
Lenke til kommentar

G: Man kan bruke Ephpod til å overføre musikk til ipod'en(jeg bruker dette programmet selv), dette programmet funker meget bra. Man får andre programmer som lar en bruke dra-og-slipp prinsippet,men disse koster penger. Grunnen til at ipod'en ikke helt uten videre støtter dra-og-slip er pga mappestrukturen spilleren bruker.

 

Ephpod er forøvrig det samme som er bygd inn i xbox 360 dash'et.

Når det kommer til linux+ipod så har jeg ikke peiling, da jeg ikke bruker linux selv. Mener at ephpod kommer i linux variant også.

 

Hadde en diskusjon med noen folk på jobben ang ipod + itunes, flere der som hadde kjøpt seg ipod hvis det ikke hadde vært for itunes, de var ikke klar over at man ikke trenger itunes overhode.

 

Creative på sin side har jo en del fordeler, f.eks at man kan skifte ut batterier selv, noe som er noe mas å gjøre på en ipod, ser også at Zune har innebygd batteri.

Lenke til kommentar

De fleste som klarer å se noe objektivt på saken, ser at det er mye hype rundt ipod produkter, media inget unntak. Og menyene til blandt andre creative er om ikke bedre, så mer eller mindre like bra.

 

Det at jeg kan skifte ut og ha da 2x så lang spilletid på min andre spiller, ser jeg også på som en fordel.

 

Men for all del, ipod er en helt grei mp3 spiller. Jeg bare foretrekker å dra mappene med mp3/video direkte dit jeg vil ha de på spilleren, uten noe ekstra dill av software.

Lenke til kommentar
Men for all del, ipod er en helt grei mp3 spiller. Jeg bare foretrekker å dra mappene med mp3/video direkte dit jeg vil ha de på spilleren, uten noe ekstra dill av software.

8038055[/snapback]

Det kommer vel en verdig konkurrent som vil tillate dette med tid og stund, eller at Apple innser at de bør endre på dette selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...