Gå til innhold

Test: Microsoft Zune


Anbefalte innlegg

det er synn en såpass god fysisk enhet blir total ubrukelig på grunn av DRM og mangel på formatstøtte. jeg hadde vel ikke forventet noe annet forsåvidt.

 

men jeg kommer aldri til å bruke noe som er så restrektivt.

iAudio x5'n min er så mye bedre på disse punktene.

 

men hvor i allverden var avsnittet om lydkvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

utrolig skuffende å se at man tvinges til å bruke Zune Player eller hva det nå het. Og i tillegg må tydeligvis denne Zune Player settes til å være default mp3-avspillingsprogram.. nei, dette er hårreisende. Apple har jo ikke fått annet en kjeft pga at man er låst til iTunes, og dette skal Microsoft kopiere? Hvor er hodene dems... jaja...

 

Heldigvis åpner såpass dårlige produkter muligeheten for andre leverandører å prøve seg! Selv liker jeg veldig godt mp3-spillere som fungerer out-of-the-box, uten installasjon eller noe slikt. Bare plugg den i usb-porten, og start overføring! Hvis enheten bruker standard usbkabler slipper man også å drasse rundt på masse ledninger :) Creative har vel noen slike om jeg ikke husker feil? Tør vedde på at man da også får med diktafon og radio m.m. på kjøpet...

Lenke til kommentar
det er synn en såpass god fysisk enhet blir total ubrukelig på grunn av DRM og mangel på formatstøtte. jeg hadde vel ikke forventet noe annet forsåvidt.

8001600[/snapback]

Enig.

 

Først tenker de: La oss lage en skikkelig bra spiller, solid og flott, og stor skjerm!

 

Så tenker de: Og så la oss kneble og bakbinde den totalt med sære programvareløsninger og mest mulig proprietære filformater!

 

Det er jo tragikomisk.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
men hvor i allverden var avsnittet om lydkvalitet?

8001600[/snapback]

Det kan vel knapt nok kalles et avsnitt; "Lydmessig er det ingenting å klage på. Zune kan overdøve rushtrafikken, og lydkvaliteten er topp. Det er i det hele tatt lite å si om lyden annet enn at den er bra. Vi er dog litt skuffet over å ikke kunne stille inn egen lydutjevning (EQ)."
Lenke til kommentar

Ipod kan jo bruker opp mot 360, så hva blir anderledes med Zune?

Ser ikke helt hvem brukergruppe denne spilleren appelerer til, hvem går frivillig og kjøper et så restriktivt produkt?

 

Skal være enig at jeg var litt nysjerrig til å begynner med, alle produkter med store skjermer og wifi er spennende, men når man i praksis ikke får brukt wifi funksjonalitet til noe annet en å bruke opp batteri så kan man jo begynne å lure.

 

At ms velger at spillere kun kan spille av musikk fra dere egen musikk tjeneste er jo helt normalt, apple gjør det samme.

En annen ting er at den er stor, har utviklingen gått feil vei med denne, alle andre spillere blir mindre og flatere,men zune er på størelse med 2g ipod.

 

Det er vel heller ikke feil å begynne å tenke litt på at dette er et produkt som sannsynelighvis kommer til å floppe for MS. Hadde produktet vært noe å rope hurra for så hadde de jo reklamert seg bort og vekk.

 

Nei ms, når dere skal ta opp kampen med apple og creative++ så kan dere ikke lage et produkt som oser av muligheter som man ikke får noen nytte av.

Lenke til kommentar

Sånne tester gjør meg glad at jeg sitter med en creative vision spiller selv.

 

Så får vi bare håpe creative klarer å markedsføre seg noe mer, og slå tilbake mot ipod sitt emperie av hype. De slår de godt på pris allerede, bare så synd at ipod er tingen du MÅ ha i dag for å være cool.

Lenke til kommentar

etter å ha tenkt litt på brukergruppen Microsoft appelerer mot, sitter jeg igjen med at de prøver å stjele kunder fra Apple. Alle som har bruker iPod og er fornøyd med låst programvare (iTunes) kommer sikkert til å like Zune. Problemet er bare at Microsoft er lovlig sent ute - veldig mange har jo allerede skaffet seg iPod...

 

Hvorfor Microsoft ikke prøver å henvende seg til alle de som er misfornøyde med iPod forstår jeg ikke. Spilleren virker jo som en god sak, problemet er all programvare og drm-tull rundt. Hvis de droppet dette kunne de fått et skikkelig populært produkt som ville høstet masse gratisreklame. Istedenfor blir det til at folk som ønsker å kunne spille av musikken sin blir nødt til å kjøpe seg Creative-spillere o.l.

 

Nei, jeg sliter med å forstå hvor programvareutvilkerne hadde hodene sine denne gangen også.. Det som hadde vært morsomt var om Apple lanserte en ny iPod som faktisk var programvareuavhengig, samt taklet mange ulike formater. hehe...

Lenke til kommentar
Sånne tester gjør meg glad at jeg sitter med en creative vision spiller selv.

 

Så får vi bare håpe creative klarer å markedsføre seg noe mer, og slå tilbake mot ipod sitt emperie av hype. De slår de godt på pris allerede, bare så synd at ipod er tingen du MÅ ha i dag for å være cool.

8006136[/snapback]

 

Hva er ipod sitt emperie av hype? Apple har vært smarte, de produserer stilrene, enkle spillere som de fleste kan bruke uten problemer og man trenger ikke å bruke itunes for å overføre musikk til en ipod bare så det er sagt. Har ikke noe med å være kuul å gjøre, folk kjøper en ipod fordi de ser bra ut og man vet man får et bra produkt.

Er jo en grunn til at så mange har ipod og ikke en spiller fra creative.

 

Kan ikke si det samme om creative, utseende på spillerene dems er ikke like bra, greit nok at de har flere funksjoner men det er ikke alltid nok.

Lenke til kommentar
folk kjøper en ipod fordi de ser bra ut og man vet man får et bra produkt.

8008970[/snapback]

 

Er nå ikke helt sikker jeg da ;)

De folkene jeg kjenner, som ikke har noen spesiell interesse for elektriske duppeditter, kjøper iPod fordi det er det alle andre har, og de tror det er de eneste som finnes. De tror den er best. De har ikke peiling på om man får et bra produkt eller ikke, og at den ser bra ut, er det kun et fåtall som bryr seg om.

 

Selv vet jeg nok, til at jeg ikke kjøper en iPod - fordi jeg vet nemlig hva jeg får ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...