Gå til innhold

Et eget HipHop forum.


Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

    • Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en musikkkategori, og der samles alt. Hvis det skulle vært slik som du foreslår; burde det vært en kategori for rock, en for klassisk, en for jazz, en for pop, en for LarsP-musikk og så videre. Det fungerer ikke.:)

7964463[/snapback]

 

Les posten min da.

 

The main aspects, or "elements," of hip hop culture are MCing (rapping), DJing, urban inspired art/tagging (graffiti), b-boying (or breakdancing, to most), and beatboxing. Most consider knowledge, or "droppin' science," as the sixth element. The most known "extended" elements are political activism, hip hop fashion, hip hop slang, double dutching (an urban form of rope skipping), or other elements as important facets of hip hop. In mainstream spheres, the term "hip hop" typically refers only to hip hop music (or rap music), the music produced by the MCing and DJing aspects of hip hop culture.

 

HipHop kulturretning.

Lenke til kommentar

Som andre ser jeg ikke behovet. Men det er mulig å sette opp dedikerte tråder til for eksempel en kjent Hip-hopper for å kun diskutere han. Det at det er en "stor" hip-hop -tråd betyr ikke at du trenger begrense "hip-hop -posting" til den tråden ;)

 

En egen hip-hop -kategori ville ikke blitt godtatt av forumstyret uantsett. Ikke før leeenge hvertfall.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Som jeg skrev :

 

Hvor mange brukere sa de skulle bruke forumet : Speilrefleks - digitalt ? Det handler ikke om hvor mange som sier de ville benyttet et forum. HipHop ble opprettet på VGD ene og alene pga de var klar over at HipHop er et kultur movement som handler om 5 elementer : Graffiti, breakdancing, DJing og Rapping. HipHop mote er også noe.

 

Det er muligens verdens største musikk-kultur, og er noe for seg selv. Selfølgelig skulle HipHop hadde sitt eget forum, det er ikke bare rappingen.

 

Opprett et forum, så ser du hvor mye det kommer til å bli brukt. Jeg anseer meg selv som en stor HipHop fan, men gidder ikke poste i "1" tråd hele tida. Se på alle andre store forum. Dere taper på dette, sier bare ifra, hadde garantert dere en haug av flere folk hit.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er temmelig stort på VGD og du har gode argumenter. Nå er ikke kulturdelen her så stor så det er nok begrenset hvilken aktivitet som er å spore. Men spørsmålet er jo om en slik kategori skulle komme, hvordan skal da diskusjon.no klare å ta til seg alle de der ute som ønsker å diskutere det? Hvis det allerede finnes store alternativer kan det bli en vanskelig kamp.

 

Men ideelt sett, så er det jo helt klart at når landets HipHop entusiaster går på nett for å diskutere så burde diskusjon.no være det åpenbare valget. Noe det nok ikke er i dag og derfor er det muligens et område som kan satses på og hvor det finnes et utviklingspotensiale. :)

Lenke til kommentar
Men spørsmålet er jo om en slik kategori skulle komme, hvordan skal da diskusjon.no klare å ta til seg alle de der ute som ønsker å diskutere det? Hvis det allerede finnes store alternativer kan det bli en vanskelig kamp.

8036704[/snapback]

 

Åneida, kunne selv tatt på meg ansvaret med å fått dem hitt ;) Vet om en haug av mennesker som heller ville diskutert det her, enn på VGD og andre steder.

 

Men ideelt sett, så er det jo helt klart at når landets HipHop entusiaster går på nett for å diskutere så burde diskusjon.no være det åpenbare valget.

 

Helt enig, HipHop delen på VGD er den eneste grunnen for at jeg holder meg der istendenfor diskusjon.no. Dette har alt VGD har bare 100 x bedre, men ikke HipHop forum :)

Lenke til kommentar

Alle tråder om album og diverse nyheter kan få leve så lenge de er gjennomførte. Problemet med forumet er at det er for mange dårlig gjennomførte tråder, og de blir dermed stengt og henvist videre til en samletråd for det aktuelle emnet, så vi slipper at forumet oversvømmes av nettopp dårlig gjennomførte tråder med lite informasjon.

 

Tråder i et eventuelt Hip hop-forum blir heller ikke unntatt dette.

Lenke til kommentar

Du skriver at det er tull minst tre ganger, men jeg finner ingen argumenter for det.

 

Om Metall er stort nok til at det forsvarer en egen underkategori så er det den riktige veien å gå. Nå sier jeg ikke at det er det, ei heller at HipHop er det (har ikke gjort meg opp noen mening enda), men er det et sterkt ønske og det kan forsvares med at det vil være mange som benytter seg av det så er det den riktige veien å gå. Akkurat som WOW har sin egen underkategori i spilldelen kan det være på sin plass å benytte seg av underforum innen musikk om behovet er der. Det betyr ikke at det legitimiserer at alle spill skal ha sin egen underkategori og det legitimiserer ikke at alle sjangre skal ha sin egen underkategori. :)

 

VGD har faktisk et bedre tilbud til de HipHop interesserte enn Diskusjon.no har. Der har man en helt egen underkategori å boltre seg i. Den er temmelig stor også.

 

Så når du sier det er tull så er jeg, som prøver å gjøre meg opp en mening, interessert i å høre hva du legger i benyttelsen av det begrepet. For det er ikke slik at en evt. HipHopkategori automatisk betyr at det er riktig å opprette en egen Metallkategori og vice versa :)

Lenke til kommentar

Det er forresten flere spor av hip hop å finne i ulike kunstformer enn metal. Som Wikipedia beskriver hip hops fire grunnelementer:

  • Hip hop dance: Breakdance and various forms of street dance

  • Hip hop art: Urban inspired art, often as graffiti

  • Hip hop music: DJing, beats and beatmaking, and hip hop production

  • Rapping: MCing and urban inspired poetry

Det dreier seg altså om mer enn bare musikk; en kultur som spinner over flere kulturklassifikasjoner med ganske mange tilhengere og sympatisører. Nå syns jeg selv at en slik kategori kan få forumet til å virke eksluderende overfor andre kulturelle og kunstneriske bevegelser, men det kan være et riktig skritt å ta når det gjelder å ekspandere horisonten til forumet. En døråpner, kanskje.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...