Gå til innhold

Et eget HipHop forum.


Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

    • Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Goth handler også om mer enn musikk, men likevel vil jeg si at ern skal kunne diskutere goth-kultur. (Gothns røtter har vel egentlig mer med litteratur enn musikk å gjøre.) Metall er også kultur, det er egne "danser"(headbanging), verdier(individualisme) og mange andre ting enn bare musikken knyttet til denne kulturen. Jeg ser likevel ikke det som nødvendig at det får en eget forum(en egen tråd derimot, men det har vel hip hop også.)

 

Eller ta punken. (Og grafitti som du nevner, oppstod i punken, ikke hiphoppen... selv om hiphoppen naturligvis har en egen stil på det.) Punken har til og med en politisk idoeologi(anarkisme) forbundet med seg. Punk har et stort miljø. Det har alt til en subkultur.

 

Både metall, punk, og som nevnt: hip hop er subkulturer. Ingen er "mer" subkultur enn andre. Joda, hip hop er en veldig stor og populær subkultur(særlig i amerika), men i skandinavia så er også f.eks. metall eller punk det.

 

Dette er unødvendig. Det er ikke så mange på musikkforumet at det ikke kan huse flere sjangere i en kategori. Og hvis noen argumenterer med at hiphoppere og metallere ikke kommer ens... vel, da synes jeg vi strengt tatt kan kaste du de kranglete folka(uansett hvilken "side" de tar) og la de andre diskutere i fred.

 

Jeg ser ingen grunn til at noen sjangere skal ha eget forum i det hele tatt. Dette er helt unødvendig...

 

Hva er problemet med hvordan ting er nå?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hvis det blir etablert en mer tilgjengelig kategori for nettopp de punktene jeg nevnte, er det grunn til å tro at de vil bli diskutert mer enn det som er tilfellet i dag.

8040765[/snapback]

Dette er tull cun. Det er absolutt ingenting som hindrer folk i å diskutere disse punktene slik ting er nå, men de blir allikevel ikke diskutert.

8041120[/snapback]

Flott med hersketeknikk :thumbup:

 

Jeg kan komme med et relevant eksempel: Etter at "Musikkskaping og instrumenter" ble opprettet, har det nærmest eksplodert i antall tråder om emnet. Jeg kan tenke meg noe liknende i tilfellet vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Så for at det skal stemme, bli riktig om du vil, å gi hiphop et eget underforum, må flere av de andre sjangerne få det også. Det er jeg imot. Hvorfor rote til forumet enda mer enn det alt er.

8041120[/snapback]

 

Nei, de ikke det. Dette er som å argumentere for at Sam&Max må ha sin egen underkategori i spilldelen siden WoW og Battlefield har det. Det blir bare feil.

 

Om det er et stort nettmiljø for HipHop så er det bare en fordel at Diskusjon.no kan gi det beste tilbudet. Det er det absolutt ikke med kun en tråd når VGD kan skilte med over 7000 og en egen kategori. Er du ikke enig i det? Ser du ikke at VGD har et langt bedre tilbud på området enn Diskusjon.no? Dette er ikke til å komme utenom.

 

Det som er holdepunkter mot en slik kategori er jo det at det finnes et såpass sterkt alternativ. For det er ikke sikkert Diskusjon.no vil makte å få særlig aktivitet der siden det flommer over på VGD. Det er ikke akkurat slik at vi driver og reklamerer for forumet vårt :)

Lenke til kommentar
Goth handler også om mer enn musikk, men likevel vil jeg si at ern skal kunne diskutere goth-kultur. Metall er også kultur, det er egne "danser"(headbanging),

8041163[/snapback]

 

Jeg quoter Wikipedia faktisk:

 

Heavy metal is a genre of rock music that emerged as a defined musical style in the 1970s, having its roots in hard rock bands which, between 1969 and 1974,[1] mixed blues and rock music to create a hybrid with a thick, h

 

Hip hop (also set hip-hop or hiphop) is both a music genre and a cultural movement developed in urban communities starting in the 1970s

 

Er ingenting som heter Metal Kultur på WIKIPEDIA engang. Forstår godt om det finnes, men ikke i like stor grad.

Lenke til kommentar
Herregud, Elektronisk Musikk er ingen Kultur retning i det hele tatt. HipHop har større innflytelse over hele verden enn elektronisk musikk.

8041158[/snapback]

Du viser ikke annet enn ignoranse. Så ravepartys og alt rundt dette er ikke en kultur?

 

Jeg er dessuten helt enig med TLZ. Alt burde ligge under musikk, sjangere trenger ikke egne underforum, det skaper bare mer seperasjon. Det vil dessuten garantert før til mange "haha, hiphop kan ikke ligge sammen med musikk, fordi det er så dårlig at det ikke er musikk" innlegg. Og cun, slike vil også komme da du ikke er på forumet og får "slått hard ned på det". Dessuten vil det garantert skape krangler om at andre vil ha et eget forum for "deres" musikksjanger og kultur.

 

edit:

Jeg kan komme med et relevant eksempel: Etter at "Musikkskaping og instrumenter" ble opprettet, har det nærmest eksplodert i antall tråder om emnet. Jeg kan tenke meg noe liknende i tilfellet vi snakker om her.

Det er ingen relevant sammenligning i det hele tatt. For det var mange tråder som passet under musikkskapning før dette forumet ble laget.

 

edit2:

Yeyo:

Ingen bryr seg om hva wikipedia sier. For alt vi vet er det du som har endret det ang. kulturene slik at det passer deg.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Jeg kan eventuelt være for å opprette Hip Hop forum. Men da skal andre subkulturer få komme til rette også. Da gjerne særlig metall(det er trossalt mange av de her), men også: punk, goth, [sett in subkultur her], hardcore, trance, osv...

 

 

...men er det ikke mye enklere å ha alt under ett? :)

 

En av grunnen til at jeg liker diskusjon.no's musikkfora er at her kan alt mulig diskuteres. Jeg liker veldig godt metal, men det jeg hater med f.eks. MetalStorm.ee er at det er "fyfy" å diskutere andre ting enn metall. Her kan jeg diskutere andre ting, jeg kan diskutere med andre, som f.eks. nettopp hiphoppere.

 

Hvorfor lage "ghettoer" for bestemte brukergrupper. Ja til mangfold i musikkkategorien! :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Det vil dessuten garantert før til mange "haha, hiphop kan ikke ligge sammen med musikk, fordi det er så dårlig at det ikke er musikk" innlegg.

8041193[/snapback]

 

 

Haha, det er jo akkurat det innstillingen til mange er når en HipHop tråd dukker opp på Musikk forumet. Musikken delen på diskusjon.no handler hovedsaklig om Metal, fordi det er flest metal og rock fans der. Ønsker du ikke mer aktivitet?

 

Forøvrig ang. kultur+musikk diskusjonen. Så se om du finner noe elektronisk musikk og kultur i samma setning på Wikipdia.

Lenke til kommentar
Jeg kan eventuelt være for å opprette Hip Hop forum. Men da skal andre subkulturer få komme til rette også. Da gjerne særlig metall(det er trossalt mange av de her), men også: punk, goth, [sett in subkultur her], hardcore, trance, osv...

8041208[/snapback]

 

En ting om gangen. Først må man se om denne forespørselen blir får tommel opp eller ikke.

 

Men som sagt, en underkategori legitimiserer ikke automatisk alle andre. Det må bli en vurdering for hver enkelt. Og et sted må man evt. begynne om man gir tommel opp (noe som er langt fra sikkert) :)

Lenke til kommentar
Haha, det er jo akkurat det innstillingen til mange er når en HipHop tråd dukker opp på Musikk forumet. Musikken delen på diskusjon.no handler hovedsaklig om Metal, fordi det er flest metal og rock fans der. Ønsker du ikke mer aktivitet?

Ingenting som hindrer dem fra å poste der!

 

 

Hvis en rocker/metaller(det er desverre noen idioter blant disse) mot all formodning skulle plage noen i en hiphop tråd så Rapporter dem til moderator og de vil sørge for at slikt ikke skjer mer.

Lenke til kommentar
Jeg kan eventuelt være for å opprette Hip Hop forum. Men da skal andre subkulturer få komme til rette også. Da gjerne særlig metall(det er trossalt mange av de her), men også: punk, goth, [sett in subkultur her], hardcore, trance, osv...

8041208[/snapback]

 

En ting om gangen. Først må man se om denne forespørselen blir får tommel opp eller ikke.

 

Men som sagt, en underkategori legitimiserer ikke automatisk alle andre. Det må bli en vurdering for hver enkelt. Og et sted må man evt. begynne om man gir tommel opp (noe som er langt fra sikkert) :)

8041251[/snapback]

Vel, en kan trygt skrive under på at det er nok metallere/rockere til å lage en kategori for rock/punk/metall-basert musikk.

 

Uansett, hvorfor skille folk?

Jeg synes det er utrolig unødvendig.

 

Hvis noen stakkars ikke-metallere føler seg skremt fra musikkforumet så ønsker jeg(som er metaller) dem velkommen med åpne hender. :p

Lenke til kommentar
Det vil dessuten garantert før til mange "haha, hiphop kan ikke ligge sammen med musikk, fordi det er så dårlig at det ikke er musikk" innlegg.

8041193[/snapback]

 

 

Haha, det er jo akkurat det innstillingen til mange er når en HipHop tråd dukker opp på Musikk forumet. Musikken delen på diskusjon.no handler hovedsaklig om Metal, fordi det er flest metal og rock fans der. Ønsker du ikke mer aktivitet?

8041236[/snapback]

Du har vært her i under ei uke, så hvordan det gjennomsnittlig er her, vet du ingenting om. På det forumet her, har det vært nøyaktig lik kniving begge veier, fra metall og hiphop. Men at du kommer fra vgd og vil gjøre "vårt" forum, som "ditt" synes jeg blir tullete. Forumoppsettet slik det står nå har fungert så lenge jeg har vært her og jeg ser ingen grunn til at det skal endres. Det vil kun skape mer splittelse på det forumet her.

 

edit:

Endret en setning

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Det vil kun skape mer splittelse på det forumet her.

Det har allerede vært flere splittelser i det siste, og det er opp til administrasjonen om de vil splitte hip-hop fra musikk-delen og gjøre det til et eget (under)forum.

 

Jeg synes det er greit med et eget hip-hop-forum.

Lenke til kommentar

Uansett, hvorfor skille folk?

Jeg synes det er utrolig unødvendig.

 

Først og fremst for å bedre tilbudet. For det andre kan det være hensiktsmessig om aktiviteten blir såpass stor at tråder fort forsvinner i mengden. Et eksempel på dette er splittingen av Film & Tv-serier. Nå tror jeg ikke at aktiviteten i musikkdelen er såpass stor (korriger meg om jeg tar feil) så det argumentet faller bort.

 

Men jeg registrerer at VGD har en stor og aktiv kategori om HipHop. Derfor kan det være en fordel å opprette underkategorier for å få kulturdelen av forumet til å vokse. Trekker en slik kategori til seg flere brukere så betyr det mer kvalitet over den delen av forumet. For man må strebe etter å gjøre spisskompetansen i kulturdelen like bra som i Hardwaredelen. Dette må være et mål.

 

Men slik det er nå kan andre forum skilte med et bedre tilbud (dog er jo debattnivået på VGD generelt sett rævva, derfor jeg godt kan forstå at man vil ha en lignende kategori her, fremfor en enkel tråd).

 

Jeg tror WOW brukerne våre er mer glad for egen kategori for WOW enn å diskutere det i en stor sammensuriumkategori. Tror ikke du? Tror du Lost interesserte bruker vår ene tråd om emnet, eller går de til lost-norge.net?

 

For VGD kan tilby bedre. Vil vi at kulturinteresserte velger VGD fremfor Diskusjon.no? Jeg sier nei. Men om egen underkategori for HipHop er den riktige veien får tiden vise. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening, men argumentene for er meget sterke, det må jeg bare innrømme :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært registrert her i et ANNET nick før, og lest utrolig mye. Du kan ikke vite uansett hvor mye jeg kan ha lest å sett.

 

Splittelse på forumet pga HipHoppere og Metalheads er bare positivt.

 

Dere "EIER" ikke noe forum, jeg prøver å bidra med å få diskusjon.no enda bedre enn det er. (Det er ganske bra fra før) med å få inn HipHOp som et forum her, når ble det negativt.

Lenke til kommentar
Jeg er dessuten helt enig med TLZ. Alt burde ligge under musikk, sjangere trenger ikke egne underforum, det skaper bare mer seperasjon.

Hip hop er mye mer enn bare en musikksjanger. Det er en mer konsistent kulturbevegelse enn det meste annet.

 

Det vil dessuten garantert før til mange "haha, hiphop kan ikke ligge sammen med musikk, fordi det er så dårlig at det ikke er musikk" innlegg. Og cun, slike vil også komme da du ikke er på forumet og får "slått hard ned på det".

Dette er en urealistisk antakelse, men jeg ser et annet problem belyst ut i fra det du skriver. Musikkforumet kan bli fattigere uten hip hop, så jeg ser helt klart ulemper ved en opprettelse, om enn ikke de samme som deg.

 

Dessuten vil det garantert skape krangler om at andre vil ha et eget forum for "deres" musikksjanger og kultur.

Det er et godt poeng, men jeg hadde i allefall ansett en eventuell opprettelse som en døråpner for større aktivitet. Den største ulempen har jeg nevnt ovenfor.

 

edit:
Jeg kan komme med et relevant eksempel: Etter at "Musikkskaping og instrumenter" ble opprettet, har det nærmest eksplodert i antall tråder om emnet. Jeg kan tenke meg noe liknende i tilfellet vi snakker om her.

Det er ingen relevant sammenligning i det hele tatt. For det var mange tråder som passet under musikkskapning før dette forumet ble laget.

8041193[/snapback]

Nei, det var det ikke. Da underforumet var nyopprettet, var det ikke mange trådene som befant seg der, selv etter overføring fra overforumet. Nå er det vanskelig å bevise noe sånt, men ettersom jeg var pådriveren for underforumet, fulgte jeg følgelig nøye med.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er for mange underforum allerede. blir rotete.

 

har bare et lite spørsmål: vil en slik tråd føre til at hiphop ikke kan diskuteres i musikk forumet?

 

et eksempel er jo de mange trådene folk lager for å finne ut av hvilken sang de har hørt på radioen etc. disse trådene blir stengt og brukerne blir vist til stickyen.

 

Jeg vet at eksemplet ikke blir helt rett, men spørsmålet gjelder framdeles

Lenke til kommentar

et eksempel er jo de mange trådene folk lager for å finne ut av hvilken sang de har hørt på radioen etc.  disse trådene blir stengt og brukerne blir vist til stickyen.

 

8041345[/snapback]

 

Neida, den stickyen vil nok gjelde for alt. Og det vil alltid være diskusjoner som går inn på flere kategorier. Dette er ikke noe nytt og man må bare ta en vurdering hvor den hører hjemme (er en kjent sak når det eksempelvis gjelder skille Juss/politikk/religion o.l, mye som passer i flere kategorier).

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det er for mange underforum allerede.  blir rotete. 

 

har bare et lite spørsmål: vil en slik tråd føre til at hiphop ikke kan diskuteres i musikk forumet?

 

et eksempel er jo de mange trådene folk lager for å finne ut av hvilken sang de har hørt på radioen etc.  disse trådene blir stengt og brukerne blir vist til stickyen.

 

Jeg vet at eksemplet ikke blir helt rett, men spørsmålet gjelder framdeles

8041345[/snapback]

Sånn som jeg ser for meg en opprettelse av et Hip hop-forum, måtte det ha blitt lagt under "Kultur", ikke under "Musikk", ettersom kulturen inneholder mye annet enn bare musikk. Spørsmålet om hip hop da ikke lenger kan diskuteres i musikkforumet, er vanskelig. Foreløpig er jeg for at hip hop fremdeles kan diskuteres under "Musikk", men da kan det på den annen side bli en del overlapping med tråder fra "Hip hop".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...