Gå til innhold

Krigsfilmer som har fascinert deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er inne i en krigsfilm-periode nå, ser en god del. :)

 

Mange gode titler deriblant Saving Private Ryan, Enemy at The Gates, Jarhead og selvfølgelig tidenes serie, Band of Brothers. Så har vi de stikk motsatte filmene som rett og slett blir tåpelig etter min mening. The Thin Red Line kommer inn i rekken her. Er fortsatt masse jeg ikke har sett dessverre. Har allerede gått til innkjøp av Apocalypse Nå og Full Metal Jacket er på vei fra playx as we speak. A bridge too far blir vel kanskje neste kjøpet. :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Hva er det egentlig alle er så facinert av i Black Hawk Down?

7973657[/snapback]

Realismen.

7974108[/snapback]

 

Blant annet. Musikken er også veldig fin.

7974227[/snapback]

 

Som sagt realismen og musikken. De viste scener fra filmen til noen soldater, hvor kombinasjonen med musikken og bildet fikk soldatene til å gråte, det var så sterkt.

 

En annen ting er hvor godt historien er fortalt og skrevet. Helt fenomenalt arbeid! :)

Lenke til kommentar

Synes ikke historien er så genial da. De kommer og sloss gjennom hele filmen. Og jeg tror at hvilkensomhelst porffesjonel krigsfilm kunne fått en veteran til å gråte.

 

Har aldri likt Black Hawk Down. Kan senere skrive en lang forklaring hvorfor :yes:

Lenke til kommentar
Og jeg tror at hvilkensomhelst porffesjonel krigsfilm kunne fått en veteran til å gråte.

7975808[/snapback]

 

Det er der du tar feil. Det er ikke så lett som du tror. Selv om de har vært soldat, og ser en krigsfilm, betyr ikke at de kommer til å gråte når de ser den. Det var kombinasjonen med bildet og helt fantastisk musikk som gjorde at soldatene ble oppriktig rørt, det er ikke så lett å gjøre det.

Lenke til kommentar
Synes ikke historien er så genial da. De kommer og sloss gjennom hele filmen. Og jeg tror at hvilkensomhelst porffesjonel krigsfilm kunne fått en veteran til å gråte.

 

Har aldri likt Black Hawk Down. Kan senere skrive en lang forklaring hvorfor :yes:

7975808[/snapback]

 

 

På mange BHD dvdr er det et egentkomentator spor med en del av veteranene fra salget. der får du vite hva som er feil med filmen(er ikke så mange)

det er ren historelære, masse info man får vite der. det er ganske tøft, er liksom ingen andre filmer der du har veteraner som kan forklare hvordan der var der.

Lenke til kommentar
Jeg likte Pianisten utrolig godt.  :)

 

Edit: Men jeg har ikke respekt for regissøren.  :nei:

7981448[/snapback]

Nejhej? Ker tuu eksplejn?

 

Personlig så syns jeg Pianisten ikke var særskilt god. Traff meg ikke og var ikke engasjerende.

 

dimiles: Kan skjønne at enkelte ikke digger Apocalypse Now! Det er ingen typisk krigsfilm med timelange actionsekvenser. Det er derimot en utrolig stemningsrik film. Forventninger til hva man skal få i en krigsfilm er nok ganske viktig. Forventer man mye action i en film som Deer Hunter og Flags of Our Fathers kan man bli mektig skuffa.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...