Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Har en HP DV6520 elkjøp maskin, med vista som er et litt plagsomt system. Men liker den mediaplayer løsningen med fjernkontrollen som med k-lite codec pack vart helt genial for meg.

Ellers noen litt rare problemer med vista og maskinen, når jeg setter maskinen i dvale modus med ledningen i så vil den ikke starte som når du lukker ned lokket og tar det opp så starter den ikke. Men uten ledning bare på batteriet så funker det, så er vel en programvare feil i strømspare programmet. Nødt å restarte maskinen hvergang men slått av den fungsjonen siden den ikke virket .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter veldig med at primær hden blir veldig varm bare på idle (rundt 55 grader, kommer opp i over 60 ved spilling.). Virker ut som om den aldri stopper, men broren min har ikke det problemet så syntes det er veldig rart. Har en sånn kjølepack (geleaktig) som kan legges i fryseren, også legger jeg den under PC-en. Da kommer den ned i ca 32 grader før den begynner å stige igjen. Kan det forresten være skadelig for disken om man legger -20 grader rett på dekselet?

 

9543058[/snapback]

 

 

 

Jeg har akkurat samme problemet, glemte å nevne det i stad. Virker som om disken ALDRI slutter å jobbe. Utrolig irriterende!

 

Tips?

9543145[/snapback]

Kunne trengt noen selv faktisk.

Min ligger nå på 54 C ved idle. Har da PC-en på et bord og har løftan litt i bakkant.

De gangene jeg tar å spiller må jeg legge denna kjølepacken under, hvis ikke tror jeg at tempen går litt vel høyt.

 

Men har du sjekka om du har satt harddiskene til å slå seg av ved lang idle tid?

Jeg har satt det på mine, men hjalp ikke :(

Lenke til kommentar
Mange av DV-maskinene til HP har problemer med kjølesystemet :)..kjøleribbe, vifte osv, noe som fører til at disse må byttes _ofte_. Ofte hender det at metallflaten som forbinder kjøleribba med prosessor-coren, flasser av. Det belegget er på en måte som aluminiumsfolie, og dette smuldrer rett og slett opp.

 

DV6000 & DV9000 har også MANGE hovedkortfeil.

9468744[/snapback]

 

 

Hvor har du dette fra?, det forklarer jo ihvertfall en hel del for å si det slik!.

Men er maskinen da dømt til å gå i stykker etter x antall måneder da?, hva viss man har lyst å spille litt på den osv?, min dv9000 har allerede hovedkortet gått i stykker 1 gang hittils...

Må si hp er smarte som gir bare 1 års garanti på disse drittmaskiene sine!, masse penger spart for dem, virker litt suspekt!.

Endret av ebr
Lenke til kommentar

Han jobber på et PC-verksted (står i signaturen). Men som sagt: Disse hovedkortfeilene skal være fikset på maskiner som er solgt i 2007. Om din maskin er kjøpt i 2006 skal du kunne levere den inn og få byttet hovedkort.

 

Edit: Om du har hatt den inne til reprasjon etter at feilen(e) på hovedkortene ble fikset, trenger du jo selvfølgelig ikke levere den inn igjen.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Han jobber på et PC-verksted (står i signaturen). Men som sagt: Disse hovedkortfeilene skal være fikset på maskiner som er solgt i 2007. Om din maskin er kjøpt i 2006 skal du kunne levere den inn og få byttet hovedkort.

 

Edit: Om du har hatt den inne til reprasjon etter at feilen(e) på hovedkortene ble fikset, trenger du jo selvfølgelig ikke levere den inn igjen.

9548878[/snapback]

 

Var inne til rep. i sommer, hovedkortet ble byttet, men tror du da at det med kjøleribbe alu. som flasser osv er fikset da?...

 

Ved vanlig drifttemperatur ligger CPU på 66C, og det er bare ved vanlig surfing, mp3 og word bruk....

Endret av ebr
Lenke til kommentar

Tjohei alle grabbar.

 

Kjøpte meg en dv6060 i september i fjor elns og den har vært til service 4 ganger. 2 ganger var det blåskjerm, 2 ganger har de bytta hovedkort og en gang var batteriet defekt. Kan vel også nevne at lista rundt skjermen var løs, noe de trengte 2 servicer for å fikse. Alt jeg venter på nå er at hovedkortet skal streike igjen slik at jeg kan få reklamasjon og kjøpe meg en ny pc.

 

CPU-vifta er også helt uutholdelig, om det er load eller vanlig inett-surfing. Den spinner så høyt at det er sjenerende for de i andre enden av klasserommet. Den blir også glovarm, under litt kabalspilling så har core faktisk liggi på 65 grader.

 

Mer drittpc skal du lete lenge etter.

 

Edit: Huff da, glemte å legge til en feil til som jeg ikke nevnte:

 

DVD-romen løste seg ut uprovosert og periodisk. Altså, den poppa ut akkurat når den ville og relativt ofte, flere ganger i timen...

Endret av frow
Lenke til kommentar
CPU-vifta er også helt uutholdelig, om det er load eller vanlig inett-surfing. Den spinner så høyt at det er sjenerende for de i andre enden av klasserommet. Den blir også glovarm, under litt kabalspilling så har core faktisk liggi på 65 grader.

Kjenner den. Ble nesten litt redd da jeg hørte vifta. På den "gamle" laptopen min, Dell'en så gikk vifta bare så høyt da pc-en hadde en temp på godt over 70. Her gjør den det med en gang, også blir venste side så varm..

 

Etter å ha lest hva folk skriver om HP dv begynner jeg å tvile på om dette var ett så godt kjøp.

Har hatt laptopen i 3 dager. Jej...

Lenke til kommentar

Synd det er vanskelig å få fram positive erfaringer :/

 

PC-en min har holdt seg bra (hvis du ser bort i fra varm hd og et sprukket skjermdeksel), står på for det meste 24/7, og har hatt den i ca 9 mnd.

 

Den drar ganske greit med spill, men så er jeg kanskje ikke den mest hardcore gameren heller da :p

Lenke til kommentar
Må si hp er smarte som gir bare 1 års garanti på disse drittmaskiene sine!, masse penger spart for dem, virker litt suspekt!.

9548804[/snapback]

 

Dette har heldigvis lite/ingenting å si for oss i Norge siden vi har 5 års reklamasjonsfrist på bærbare PC-er uansett :D

9557204[/snapback]

 

 

Tror ikke det altså, jeg får ikke ny pc eller kreditt fordi HP sier at det må være samme feil 3 ganger for å få det. Altså, hovedkortet mitt på streike 1 gang til...

 

Men hvis noen har noe å komme med som kan hjelpe saken min, si det til meg!

 

-frow

Lenke til kommentar
Tror ikke det altså, jeg får ikke ny pc eller kreditt fordi HP sier at det må være samme feil 3 ganger for å få det. Altså, hovedkortet mitt på streike 1 gang til...

9557355[/snapback]

 

Det er riktig. Men du vinner i det lange løp :) En eventuell 5 års garanti fra HP ville vel heller ikke gitt deg ny pc, de ville vel bare fortsatt å reparere og reparere den?

Lenke til kommentar
Tjohei alle grabbar.

 

Kjøpte meg en dv6060 i september i fjor elns og den har vært til service 4 ganger. 2 ganger var det blåskjerm, 2 ganger har de bytta hovedkort og en gang var batteriet  defekt. Kan vel også nevne at lista rundt skjermen var løs, noe de trengte 2 servicer for å fikse. Alt jeg venter på nå er at hovedkortet skal streike igjen slik at jeg kan få reklamasjon og kjøpe meg en ny pc.

 

CPU-vifta er også helt uutholdelig, om det er load eller vanlig inett-surfing. Den spinner så høyt at det er sjenerende for de i andre enden av klasserommet. Den blir også glovarm, under litt kabalspilling så har core faktisk liggi på 65 grader.

 

Mer drittpc skal du lete lenge etter.

9549988[/snapback]

 

Jeg gjorde også den tapen i fjor. PC-en har vært inne på reprasjon 3 ganger til nå. de har byttet ut følgende: Dvd-rom, Hovedkort, Lydmodul, batteri, av/på knapp. Nå har jeg pånytt igjen problemer med 6060'n så jeg sa at jeg ville heve kjøpet, skal få svar innen tirsdag i neste uke, om produsentene godtar hevinga av kjøpet. Jeg har aldri i mitt liv vært borti en sånn dritmaskin. Alle jeg kjenner som har kjøpt samme pc har hatt den opptil flere ganger inne til reprasjon. FY HP! Det er ille. På et år har laptopen vært inne på reprasjon i ca 3-4 månder (rundt en månde pr reprasjon). Fatter ikke at det skal være mulig. Fra førav har jeg to hp maskiner som har fungert så godt som feilfritt. Den ene er 7 år og funker bare bra ennå. Det blir lenge til nestegang jeg skal kjøpe HP etter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...