Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til alle som har opplevd at hovedkort osv. går i stykker flere ganger... hvordan bruker dere maskinen, har dere den ofte i fanget eller oppå myke overflater som duk osv? og flytter dere maskinen mye rundt?

 

Klart en bærbar burde tåle litt, men interessant om det kan være en sammenheng....

 

Uansett å ha PC-en i fanget er aldri bra!... da kan luftinntaket sperres.

9565788[/snapback]

Dette har ingenting med hovedkort-problemet å gjøre ettersom det er produksjonsfeil på selvet kortet som gjør det. Selv om man kun har maskinen stående i ro på et bord så ryker den for det :) (såfremt det er et hovedkort med feilen).

9572992[/snapback]

 

kan du si litt mere spesifikt om hva denne berømte feilen er for noe?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en DV 9312 EU (AMD Turion 64x2) med Vista som jeg kjøpte i juni. Den har fungert bra for meg. Ikke problemer med hverken varme, lydutganger eller andre ting. Har tidligere hatt en F S med Intel pentium 4 DEN ble varm DEN, men ingen prosessor for bærbar kanskje. Men den ruslet i 3,5 år før den fikk nok. Men da hadde den blant annet blitt testet med youghurt av sønnen min.

Lite støy er det også, mao ganske fornøyd. Jeg synes det så langt har vært ett kjøp uten anger.

NB!Eneste aber, det er ikke bluetooth på den. Men det kan kjøpes for 99.-

 

Men synes den kan anbefales. :)

Lenke til kommentar
En ting som er ganske irriterende med min nå: Hver gang den leser en cd durer den sinnsykt høyt, høres ut som et fly som tar av. Dette er vel ikke en feil jeg kan levere den inn for?

9583192[/snapback]

 

Ettersom dette er likt for alle bærbare (som jeg har vært borti) vil du neppe nå fram med å klage på dette.

Lenke til kommentar
CPU-vifta er også helt uutholdelig, om det er load eller vanlig inett-surfing. Den spinner så høyt at det er sjenerende for de i andre enden av klasserommet. Den blir også glovarm, under litt kabalspilling så har core faktisk liggi på 65 grader.

Kjenner den. Ble nesten litt redd da jeg hørte vifta. På den "gamle" laptopen min, Dell'en så gikk vifta bare så høyt da pc-en hadde en temp på godt over 70. Her gjør den det med en gang, også blir venste side så varm..

 

Etter å ha lest hva folk skriver om HP dv begynner jeg å tvile på om dette var ett så godt kjøp.

Har hatt laptopen i 3 dager. Jej...

9550020[/snapback]

 

Opplever akkurat det samme med min DV6060. Den starter greit, men blir etterhvert så varm at det går utover internettlinjen. Når jeg løfter den opp i forkant og legger f.eks. en penn under, så går nettet raskere. Virker som om viftene ikke får jobbet når den ligger flatt på bordet.

Noen som vet om varmeutviklingen har innvirkning på netthastighet/stabilitet?

 

Denne kunne kanskje være smart å ha:

http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.a..._name=ZM-NC1000

Endret av Stein1
Lenke til kommentar
Tok denne fra en annen tråd, ThomasM som svarer:

 

http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6000/rh6045.htm

 

står noen tips om hva du kan prøve på den siden

 

This problem can be caused by:

 

1. A damaged Virtual Memory Manager Page file.

 

2. A faulty RAM (memory) module.

 

3. A RAM module that is NOT compatible with the computers chip set.

 

så hvis du har 2 minnebrikker så anbefaler jeg at du prøver å fjerne den ene for å se om problemet går bort, hvis ikke så prøver du med den andre brikken, på den måten kan du utelukke om det er minnebrikkene som forårsaker problemet.

gjerne kjøpr memtest86 som noen nedenfor anbefalte.

1857904[/snapback]

 

=)

 

Edit: Page not found :(

9592839[/snapback]

 

Var den beregnet for meg?

 

Tok et kjapt søk på skola og kom fram til at det er det trådløse internettkortet som brukes filen BCMWL6.sys. Dette har da ikke noe med ram å gjøre?

Vil ikke tukle med innsiden av PC-en heller, for min garanti gjelder fortsatt i to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...