Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Tjohei alle grabbar.

 

Kjøpte meg en dv6060 i september i fjor elns og den har vært til service 4 ganger. 2 ganger var det blåskjerm, 2 ganger har de bytta hovedkort og en gang var batteriet  defekt. Kan vel også nevne at lista rundt skjermen var løs, noe de trengte 2 servicer for å fikse. Alt jeg venter på nå er at hovedkortet skal streike igjen slik at jeg kan få reklamasjon og kjøpe meg en ny pc.

 

CPU-vifta er også helt uutholdelig, om det er load eller vanlig inett-surfing. Den spinner så høyt at det er sjenerende for de i andre enden av klasserommet. Den blir også glovarm, under litt kabalspilling så har core faktisk liggi på 65 grader.

 

Mer drittpc skal du lete lenge etter.

9549988[/snapback]

 

Jeg gjorde også den tapen i fjor. PC-en har vært inne på reprasjon 3 ganger til nå. de har byttet ut følgende: Dvd-rom, Hovedkort, Lydmodul, batteri, av/på knapp. Nå har jeg pånytt igjen problemer med 6060'n så jeg sa at jeg ville heve kjøpet, skal få svar innen tirsdag i neste uke, om produsentene godtar hevinga av kjøpet. Jeg har aldri i mitt liv vært borti en sånn dritmaskin. Alle jeg kjenner som har kjøpt samme pc har hatt den opptil flere ganger inne til reprasjon. FY HP! Det er ille. På et år har laptopen vært inne på reprasjon i ca 3-4 månder (rundt en månde pr reprasjon). Fatter ikke at det skal være mulig. Fra førav har jeg to hp maskiner som har fungert så godt som feilfritt. Den ene er 7 år og funker bare bra ennå. Det blir lenge til nestegang jeg skal kjøpe HP etter dette.

9557831[/snapback]

 

Der har vi enda en ja!

Hadde vært fint om du kunne poste i tråden når du har fått svar angående hevinga. Mannen jeg snakka med sa vi kunne kontakte forbrukerrådet siden det ikke var noe han kunne gjøre. Min far og jeg vurderer å gjøre det, men jeg har ikke satt meg godt nok inn i lovene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke hva du mente ventle :blush:

9557590[/snapback]

 

i det lange løp har det ikke noe å si for deg at hovedkortet må streike tre ganger før du får ny pc (ifølge forbrukerkjøpsloven), jeg vil tro at hvis HP hadde gitt fem års garanti (i stedet for ett) og du hadde brukt denne garantien i stedet for reklamasjonsretten, ville HP bare fortsatt å bytte hovedkort i det uendelige, i stedet for å gi deg en ny pc (med mindre de hadde gått lei av PC-en din).

 

Så i det lange løp, gir Forbrukerkjøpslovens fem års reklamasjonsfrist deg bedre rettigheter enn en eventuell fem års garanti fra HP. Denne loven er enestående for Norge :) hvis du derimot hadde bodd i for eksempel USA, DA hadde det vært trist for deg at HP kun gir ett års garanti...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Til alle som har opplevd at hovedkort osv. går i stykker flere ganger... hvordan bruker dere maskinen, har dere den ofte i fanget eller oppå myke overflater som duk osv? og flytter dere maskinen mye rundt?

 

Klart en bærbar burde tåle litt, men interessant om det kan være en sammenheng....

 

Uansett å ha PC-en i fanget er aldri bra!... da kan luftinntaket sperres.

Endret av ebr
Lenke til kommentar

jeg kjøpte min dv9271 i vinter en gang og den har fungert helt fint egentlig..har ikke så mye å klage på. jeg får ikke web kamera til å fungere men det er sikkert bare en driver og jeg gidder ikke å legge noe energi i det for jeg bruker det ikke.

 

Men jeg ser og leser jo at det er mange som plages med disse pcène..det er jo ikke akkurat noe hyggelig lesing :!:

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Jeg har en DV6410. Er fornøyd hittil.

 

Men det jeg misliker er den fjernkontrollen som følger med.. Hvordan skrur jeg av mottakeren?

Er mange i klassen som skrur PC-en i ventemodus ved å bruke den fjernkontrollen.

 

Det at pcene går varm er vel et kjent problem..

Bærbar PC-er står vanligvis på et bord, og blir derfor varm uten å få ordentlig lufting.

Når bordet varmes opp, forblir det varmt til PC-en fjernes.. varmt bord + varm pc = varmt.

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg vært expert og fått svare mitt. Hp tilbyr meg omlevering til en Pavilion Dv6560. Jeg sa at jeg ville heve kjøpet mitt og ikke ha en ny hp, siden jeg har på grunn av alle problemene mine mistet troen på hp sine pavilion laptopen. Dette var vist helt uaktulet for sjefen på expert, som fakisk ble arg når jeg sa at jeg ikke hadde troen på hp lengre.. Oppførselen hans var arogant og nektet å gi meg pengene tilbake så fremst det ikke ble bestemt av forbrukerombudet.

Lenke til kommentar
Til alle som har opplevd at hovedkort osv. går i stykker flere ganger... hvordan bruker dere maskinen, har dere den ofte i fanget eller oppå myke overflater som duk osv? og flytter dere maskinen mye rundt?

 

Klart en bærbar burde tåle litt, men interessant om det kan være en sammenheng....

 

Uansett å ha PC-en i fanget er aldri bra!... da kan luftinntaket sperres.

9565788[/snapback]

Dette har ingenting med hovedkort-problemet å gjøre ettersom det er produksjonsfeil på selvet kortet som gjør det. Selv om man kun har maskinen stående i ro på et bord så ryker den for det :) (såfremt det er et hovedkort med feilen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...