Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ihvertfall ikke fornøyd med hp pavilion 9885.

har hatt den i ca. 2-3 (den var relativt ny da jeg kjøpte den)

og den er oppe i 80C når jeg spiller counter strike, desuten bråker den en del.

aldri mere hp:(

 

 

Hmm 80c er ikke så dårlig med tanke på at det er barbær,tviler på at andre produsenter er noe særlig kjøligere.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=56863 er en grei sak hvis du vil kjøle ned pc`en.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei alle.

 

Den 6.nov ble min 9074ea innlev til Infocare for 3. gang. Den bootet ikke lenger og det ble umulig å bruke maskinen. Å spille på den sluttet jeg med for sikkert 1 år siden. Maskinen har vært et sant mareritt.

 

Jeg har snakket med Infocare i dag og sier at de vil søke teknisk retur fra HP i.o.m at det er snakk om bytte av hovedkort for 3.gang. De sier at jeg trolig vil få tilbud om tilsv "dagens" maskin, hva nå enn det kan være???

 

Siden dette er en såkalt hjemmepc vil HP åpenbart ikke komme med noe cash refund-tilbud...

Lenke til kommentar

Hmmm, rart det her egentlig.

Jeg jobber med Pavilion PC og det er meget sjeldent at disse maskinene kommer inn igjen etter hovedkort bytte og støv fjerning såklart. En BIOS oppgradering må også gjøre om hovedkortet ikke har siste versjon i fra HP.

 

Men uansett, så bør du være påpasselig med at HP ikke gir deg en PC som er dårligere enn den du har. Da jeg faktisk har opplevd at de har prøvd seg på dette.

Lenke til kommentar
Hei alle.

 

Den 6.nov ble min 9074ea innlev til Infocare for 3. gang. Den bootet ikke lenger og det ble umulig å bruke maskinen. Å spille på den sluttet jeg med for sikkert 1 år siden. Maskinen har vært et sant mareritt.

 

Jeg har snakket med Infocare i dag og sier at de vil søke teknisk retur fra HP i.o.m at det er snakk om bytte av hovedkort for 3.gang. De sier at jeg trolig vil få tilbud om tilsv "dagens" maskin, hva nå enn det kan være???

 

Siden dette er en såkalt hjemmepc vil HP åpenbart ikke komme med noe cash refund-tilbud...

 

Denne pcen har vært et mareritt for flere ser jeg.

 

Har hatt min dv9005 hos Infocare to ganger nå. Begge ganger har de skiftet hovedkort. Har bestandig vært en varm og bråkete laptop. Nå er den begynt å streike for fullt igjen. Får blåskjerm når jeg skal spille CSS. For en møkka-pc.

 

Nå som det er tredje gang skal jeg vel ha en ny pc ja?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ser mange lurer på hva kravene til buyback er, jeg kan godt oppklare litt.. Jeg jobber til daglig med å reparere maskinene i dv6000 og dv9000- seriene, så man kan si jeg etterhvert kjenner godt til feilene..

 

Kravene til buyback / teknisk retur er at det er tredje gang samme feil / defekt komponent ELLER 5 gang hardware- feil. Forhandlere kan fort finne på å si noe annet, men det er altså dette som gjelder!

Lenke til kommentar

Hadde min DV9005 inne til reperasjon i januar i år. Garantien dekket bytte av hovedkort eller skjermkort. Den ville ikke skru seg på.

 

Nå har det seg slik at garantien er gått ut, og hovedkortet har tatt kvelden. Når jeg trykker på knappen, lyser leddene i 0.4 sekunder før de skrur seg av og pc-en vil ikke på.

Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Synes det er enormt plagsomt at en bæbar pc ikke kan vare lengre. Har jeg ikke rett til 5 års reklamasjonsrett? Det er åpenbart noe spesielt når det gjelder HP bærbare. Har aldri opplevd maken til feil med andre leverandører.

Lenke til kommentar

Be forhandler søke reklamasjon for deg, for du har 5 års reklamasjonsrett som du sier. Sannsynligvis vil HP godta søknaden, og du vil få reparert maskinen uten ekstra kostnader.

 

For å ha en ting klart, dv6000 og dv9000 er utsatte serier. ALLE store produsenter har serier / modeller med seriefeil / mye problemer. Slik vil det alltid være. HP lager flusst i gode maskiner, utenfor disse seriene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hoi

 

Ville bare nevne at eg er seff. en av de uheldige som har kjøpt DRITTMASKINEN hp9074, og den ble i forrige uke sendt inn til XD. som reklamasjonssak. Har vært hos infocare en gang tidligere i slutten av 2007, og da ble hovekort skiftet på garantien. Virker som det denne gangen også er hovekort som er gåen. Det kommer intet bilde bare lys i tastaturet, og så slår den seg av selv etter noen sekunder for å slå seg selv på igjen for igjen slå seg av etter noen sek. osv osv Hvis jeg skulle være så "heldig" å få denne fikset gratis pga. reklamasjon

så blir den kun brukt til å surfe på nettet med.. mere ustabil møkk skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Standard garanti er ett år fra kjøpsdato. For enkelte feil er det gitt utvidet garanti på en del modeller. Maskinen din er ikke en del av disse maskinene som har utvidet garanti, så du har ikke utvidet garanti. Du har dog vanlig reklamasjonsrett, så om du kontakter forhandleren din vil de ordne med reklamasjon for deg, og problemet repareres gratis.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tar opp igjen denne tråden om mandags-laptopen dv9000

 

 

Har hatt pcen inne hos infocare to ganger for skifte av hovedkort.

Og for ett par uker siden startet ikke pcen mer. Den bare peip to ganger og slo seg av etter

fem sekunder.

 

Kontaktet Infocare, men de sa jeg måtte henvende meg til butikken direkte for

å reklamere. Det var kommet nye rutiner fra HP.

 

Sendte mail til www.amentio.no og de tok direkte kontakt med HP.

Dagen etter ringte det en hyggelig svensk dame fra HP og sa jeg skulle få ny pc. :)

De trengte ikke se på pcen engang. Skal sende den inn senere. HP sender fraktseddel.

 

Laptopen jeg fikk er en HP Pavilion DV7 2020 17" :)

 

Er fornøyd med det, min gamle dv9005 var jo snart 3 år gammel, så den begynte å bli rimelig utdatert.

DV7 er jo en tilsvarende modell men specs er jo MYE bedre i dag enn for tre år siden.

 

Jeg ble positivt overrasket over responstida og smidigheten fra HP.

Trodde dette skulle bli en sak som skulle trekke ut i tid.

Men så pushet jeg på også med å si at jeg måtte ha ny pc før sommerferien.

Lenke til kommentar
Men så pushet jeg på også med å si at jeg måtte ha ny pc før sommerferien.

Den typen "pushing" har ikke så mye å si for behandlingstiden. Alle mener at de er viktigere enn andre som venter på svar, så sakene behandles etter hvert som man kommer til dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...