Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

sendte akkurat avgårde mail til hp ang. min dv9074ea:

 

Hei

 

Det er varmgang i området rundt vifte (på siden av pc og i overkant)

og mellom mousepad og mellomromstasten. Med varmgang mener jeg da at

det kan bli brennvarmt. Sånn har det vært siden jeg fikk pc'en for et

halvt år siden.

 

I forhold til den forrige bærbare jeg hadde fra dere (den forrige

modellen) synes jeg vifta nesten aldri slutter å gå, noe som sikkert

har sammenheng med den abnormale varmeutviklingen.

 

Siden igår har jeg også periodisk hørt ulyd fra vifta, og tør nå ikke

lenger å la maskinen stå og jobbe uten å være i nærheten. Varmgang i

dv9074 finner jeg også flere som klager på i diverse nettforum.

 

 

Hva gjør jeg?

 

 

 

hei

 

jeg har en pavilion 9074ea, den blir varm, så slår den seg av  :mad:

 

det går fint ann å surfe på nettet og jobbe litt i word men der stopper det

 

 

prøver jeg å spille slår den seg av    :thumbdown:

 

Er det noen som vet om det hjelper og oppdatere bios eller no??

7967763[/snapback]

Endret av Alexinoslo
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har da en HP dv9266ea som er en grei bærbar pc, når den den funker. Men jeg har hatt en del problemer og fortsatt har i løpet av de 2-3 månedene jeg har eid den. Første gang etter ca. 2 uker tid etter at jeg hadde kjøpt den krasjet pcen, så fikk jeg en ny en 3 dager senere. Så noen uker senere gadd den ikke å lade, jeg leverte den tilbake om håp at den skulle fikses, men de sa at alt så greit ut. Ok, så var jeg ikke plaget av det problemet mer, men nå 3-4 uker senere så slår den seg av når jeg spiller WoW i bare noen få minutter, noen ganger ved at jeg bare sitter og surfer på nettet. Jeg tenkte jeg skulle finne ut hvorfor, CPUen ligger på 75-89 grader idle. Ikke rart den slår seg av. På mandag skal jeg levere den til reperasjon og se om de kan fikse den. Føler at det har vært mer tull med pcen og flere dagers reperasjon enn bruk av den. Håper problemet fikses eller at jeg får en pc, siden jeg er veldig lei av å få problemer med den stadig vekk.

Lenke til kommentar
Hei

 

Nå har det kommet en ny: dv9377ea som har bedre spec og 1000kr billigere. får ikke dette til å stemme :p

 

Link: https://prisguiden.no/product.php?product_id=71647

 

Noen som har noe formening om dette? Vuderer sterkt en dv9377ea

8496695[/snapback]

Ja, denne har jeg også lagt merke til - ser jo grei ut på papiret. Hadde vært interessant å vite om denne også er plaget av de samme problemene som de andre HP-maskinene nevnt i tråden her, eller om HP har klart å luke vekk noen av feilene :hmm:

 

 

Hei!

 

Jeg har da en HP dv9266ea som er en grei bærbar pc, når den den funker. Men jeg har hatt en del problemer og fortsatt har i løpet av de 2-3 månedene jeg har eid den. Første gang etter ca. 2 uker tid etter at jeg hadde kjøpt den krasjet pcen, så fikk jeg en ny en 3 dager senere. Så noen uker senere gadd den ikke å lade, jeg leverte den tilbake om håp at den skulle fikses, men de sa at alt så greit ut. Ok, så var jeg ikke plaget av det problemet mer, men nå 3-4 uker senere så slår den seg av når jeg spiller WoW i bare noen få minutter, noen ganger ved at jeg bare sitter og surfer på nettet. Jeg tenkte jeg skulle finne ut hvorfor, CPUen ligger på 75-89 grader idle. Ikke rart den slår seg av. På mandag skal jeg levere den til reperasjon og se om de kan fikse den. Føler at det har vært mer tull med pcen og flere dagers reperasjon enn bruk av den. Håper problemet fikses eller at jeg får en pc, siden jeg er veldig lei av å få problemer med den stadig vekk.

8604060[/snapback]

hmmm.. nå begynner det jammen å hagle med negative erfaringer med HP-maskinene, her. Sonderer for tiden terrenget mtp. anskaffelse av bærbar pc, og har vært veldig fristet av diverse av disse HP-maskinene i 9000-serien. Men kanskje jeg må begynne fokusere på andre merker :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da er det på tide å dele min negative erfaring med dv9005ea. Den har vært glødende varm fra dag 1 og konstant viftebråk (ja jeg oppdaterer bios og installerer alt av fixer) .... etter 8 måneders bruk ble maskinen ustabil... den slå seg av uten forvarsel, selv i windows uten noe som helst spilling.

Som om ikke dette var uutholdelig nok så tok hele pc'n kvelden dager etter... hovedkortet røyk.. og jeg syns ikke det er rart, disse komponentene er neppe konstruert for å tåle den enorme varmen som oppstår i denne maskinen.

 

Sist men ikke minst vil jeg bare si at infocare var en skandale... de sa at pc'n skulle være ferdig da og da... etter den 4 nye fristen de oppga til meg.. så ringte jeg nok en gang,, men nei.. de hadde fortsatt ikke en gang bestilt hovedkortet.

Har absolutt ingen positive ting å komme med angående HP, maskinen er nå fikset, men hver dag med denne varme maskin er en usikker dag, vet aldri når den ryker igjen.

Endret av ebr
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har kjøpt meg en DV 9575eo, sålangt er jeg kjempefornøyd med selve pc'n men det eneste som er litt catch back er selve vista...

Prøvde derfor å installere XP pro på maskina.

Dette viste seg å være tilnærmet umulig fordi det er lagt inn sperre på maskinen.

Huff huff...

 

Får se litt nærmere på Vista da.

:w00t:

Lenke til kommentar

Mange av DV-maskinene til HP har problemer med kjølesystemet :)..kjøleribbe, vifte osv, noe som fører til at disse må byttes _ofte_. Ofte hender det at metallflaten som forbinder kjøleribba med prosessor-coren, flasser av. Det belegget er på en måte som aluminiumsfolie, og dette smuldrer rett og slett opp.

 

DV6000 & DV9000 har også MANGE hovedkortfeil.

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Apropos forsvinnende trådløs enhet:

 

http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...791614+28353475

 

I tråden oppgis at dette gjelder både 6000 og 9000 seriene...

 

Opplever dette selv for tiden, og det er noe herk :(

 

 

OK - sjekk KB Article Number(s): 885293

http://support.microsoft.com/kb/885293/en-us

 

Krever at man mailer for å få en hotfix.

Vet ikke hvor lenge dette kommer til å vare, men det fungerte gjennom første oppstart!

Det er første gang på to uker uten minimum 3 omstarter/nystarter for å få trådløs opp å gå... :w00t:

 

krysser fingre og håper det varer...

Endret av Werwolf_NOR
Lenke til kommentar

Jeg har DV9000. Den har funket ok. Men jeg syns den har vært litt treg.

 

 

Et problem som har dukket opp er skurring i høytalerne, men ikke av den vanlige arten.

Det har seg sånn at hvis skjermen rører seg (vipper frem og tilbake) så skurrer det i høytalerne. Det er liksom som om noe skrapes mot hverandre men lyden kommer ut av høytalerne.

 

Noen som har samme problemet?

Lenke til kommentar

Jeg har en dv9060ea og broren min har prikk lik pc (til og med kjøpt samma dagen).

 

Jeg sliter veldig med at primær hden blir veldig varm bare på idle (rundt 55 grader, kommer opp i over 60 ved spilling.). Virker ut som om den aldri stopper, men broren min har ikke det problemet så syntes det er veldig rart. Har en sånn kjølepack (geleaktig) som kan legges i fryseren, også legger jeg den under PC-en. Da kommer den ned i ca 32 grader før den begynner å stige igjen. Kan det forresten være skadelig for disken om man legger -20 grader rett på dekselet?

 

PC-en får også for lite luft til spilling om den ikke heises opp litt i bakkant (en legokloss).

 

Det morsomste var vel at begge pcene, med ca 1 ukes mellomrom sprakk opp skjermen på venstre sida (i sprekken rundt K-låsen). Var et helvete å åpne og lukke skjermen, og tilslutt knakk hele plasten for broren min. Tok ca 5 uker å få fiksa, men heldigvis fikk vi det på garantien :p

 

Webcameraet funker fett på begge pcene, både på msn og til å bare ta bilder.

For de som ikke finner ut av hvor man tar bilder hen så skal det være en egen greie på min datamaskin.

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med at primær hden blir veldig varm bare på idle (rundt 55 grader, kommer opp i over 60 ved spilling.). Virker ut som om den aldri stopper, men broren min har ikke det problemet så syntes det er veldig rart. Har en sånn kjølepack (geleaktig) som kan legges i fryseren, også legger jeg den under PC-en. Da kommer den ned i ca 32 grader før den begynner å stige igjen. Kan det forresten være skadelig for disken om man legger -20 grader rett på dekselet?

 

9543058[/snapback]

 

 

 

Jeg har akkurat samme problemet, glemte å nevne det i stad. Virker som om disken ALDRI slutter å jobbe. Utrolig irriterende!

 

Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...