teke Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Har en peugeot 405 91 mod. Parkerte den for en times tid siden, skulle ut på ett ærend nå. Men hva skjedde? Var ikke snakk om at jeg fikk nøkkelen skikkelig inn i tenninga = null start. Det er noe som har hengt seg eller låst seg eller whatever, nøkkelen kommer ca bare inn halvveis. Noen som har vært borti dette? En annen ting er at vifta for klimaanlegget har begynt å pipe, er dette noe som må smøres eller er det ett sikkert tegn på at den er på vei mot kaputt? Endret 13. februar 2007 av teke
L O G I M A N Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Først og fremst, bytt emnetittel så folk vet hva det dreier seg om, ellers blir denne tråden stengt. Hva som gjør at nøkkelen kiler seg, kan være en av de små sylinderene som hindrer låsen i å gå rundt ute nriktig nøkkel. Piping i varmevifta kan være slitte lager, som gjør at den må byttes.
rufs Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 (endret) haha, 405 som har passert 200k har en tendens til å hoste opp nye problemer hele tiden. Ta å skift låset, enkelt å skifte. Oppskrift: ta av dekslene ovenfor og nedenfor rattet, skru av en liten skruv ovenfor tenningslåsen, vri nøkkelen mellom de to midterste hakkene og press opp den tappen på udersiden av låset, dra så ut. Når du har fått det ut skrur du av rattlåset, ledningene løsner samtidig. Bare å stikke til nærmeste vrakhandler og kjøp brukt, koster maks par tre hundringser. Dette må faktisk jeg også gjøre i morgen, bare at låset mitt bestemte seg for å sette seg i start(D) posisjon mens jeg var inne en tur i huset , dette medførte til at startmotoren gikk til helv... Det går ikke å skru selve låset frahverandere. Så til det andre problemet, vifta i min 405 har vært litt bråkete hele tiden mens jeg har hatt den, dog bare når det er mye motstand gjennom luftkanalene (stengte luftdyser). Mvh snart eks 405 eier. edit: et lite paradox du får ikke inn nøkkelen?, da må du sikkert borre ut den/de tappene under tenningslåset for å få dette til. Endret 13. februar 2007 av rufs
eab Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Blir det ikke litt ekkelt å ta ut låsesylinderen når man ikke engang får nøkkelen inn i den?
teke Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Skrevet 13. februar 2007 (endret) haha, 405 som har passert 200k har en tendens til å hoste opp nye problemer hele tiden. Ta å skift låset, enkelt å skifte. Oppskrift: ta av dekslene ovenfor og nedenfor rattet, skru av en liten skruv ovenfor tenningslåsen, vri nøkkelen mellom de to midterste hakkene og press opp den tappen på udersiden av låset, dra så ut. Når du har fått det ut skrur du av rattlåset, ledningene løsner samtidig. Bare å stikke til nærmeste vrakhandler og kjøp brukt, koster maks par tre hundringser. Dette må faktisk jeg også gjøre i morgen, bare at låset mitt bestemte seg for å sette seg i start(D) posisjon mens jeg var inne en tur i huset , dette medførte til at startmotoren gikk til helv... Det går ikke å skru selve låset frahverandere. Så til det andre problemet, vifta i min 405 har vært litt bråkete hele tiden mens jeg har hatt den, dog bare når det er mye motstand gjennom luftkanalene (stengte luftdyser). Mvh snart eks 405 eier. edit: et lite paradox du får ikke inn nøkkelen?, da må du sikkert borre ut den/de tappene under tenningslåset for å få dette til. 7938128[/snapback] Hehe...ganske riktig ;P Forrige uke skiftet jeg dynamo, andre ting som står for tur er eksos og selvsagt fremste del hvor katalysatoren står må skiftes, dørbolter, den er grådig på olje etc...frister svært å sende den dit peppern gror ;= Endret 13. februar 2007 av teke
Huul Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Heisann, siden det virka som om noen her har litt peiling på Peugeot.. Jeg har en 405 GLi 91 som i det siste sliter maks med å starte. Den starter fint når det er varmt ute og sånt. Men så fort gradestokken synker nedover eller at det er fuktig om nettene nekter den å starte. Den kinner fint, men tenner ikke. Plugger, ledninger, fordelerlokk og roter ble byttet i fjorsommer så det er vel lite trolig at det kan være noe slikt.. Jeg begynner å bli rimelig frustrert, nå har jeg nettopp hatt bilen på verksted for å fikse diverse småproblemer og får vel ei regning på 3,5k, noe som svir i lomma til en student som lever på 6,1k i mnd Noen som har vært borti et lignende problem, all hjelp mottas med enorme takk
rufs Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Huul: Mest sannsynlig er det vanntempgiveren eller ledningene til denne. Denne sitter på litt forskjellige plasser på de ulike motorene (har ikke sett på gli motoren). Viss det ikke er vanntempgiveren så kan det være luftmassemåleren/manifoiltrykkmålern(spørs hvilken motor) eller hjernen selv, kan og være tomgangs-ventilen/solenoiden men da måtte du ha hatt problem med å ha rett tomgang etter motoren er varm også. Kan sikkert sende hele repmanualen over pm eller e-mail slik at du kan se hvor alle disse tingene er. Selv har jeg hatt samme trøbbel med kaldstart og dårlig motorgange under kjøring, hos meg var det hjernen. Dette var da på Mi16 motoren, fikset problemet med å skru opp hjernen og fjerne all fuktighet og korrodering på kretskortet (så helt forjævlig ut) med elektrorens og tannbørste. Symtomene kom bare når det var kaldt og fuktig hos meg også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå