Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag sliter du mest med?


Anbefalte innlegg

Vel allmen orker jeg ikke å de med yrkesfaglig utdanning er mer etterspurt og jeg trenger ikke å gå på byggnings år for studie kompentanse fordi det er noe nytt som har blitt prøvd ut på porsgrunn høyskole i 1-2 år nå via elektro og nå blir det også sånn for TIP (Teknisk Industriel Produksjon) og bygg og annlegg, emn er nokså sikke rpå at det bare er porsgrunn som har dette tilbudet nå. Heldigvis bor jeg i SKien som er 20-30min unna med buss :thumbup:

 

Da læreren sa vi skulle skjære ut følelsene våre i en vedkubbe(!) fant jeg resolutt fram øksa, kløyvde den, leverte inn og gikk. :)

8252259[/snapback]

Beste åsså ....

 

Åssen ble vurderingen på den av lærer ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ble nok ikke vurdert... :(

Jeg fikk aldri noe ut av de praktiske fagene. Hva i all verden skal jeg bruke musikkunskaper eller formgivingskunnskaper til i mitt yrkesaktive liv?

Vet du forresten hvor lyse toner man kan presse ut av ei blokkfløyte? Spesielt midt under en time? :D

 

Nei, da vil jeg heller lære sånt på egenhånd. (Og det har jeg gjort også). Jeg fikser stort sett det meste av "hverdagspraktiske" ting selv om jeg ikke har fått undervisning i det. Rart.... :p

 

Matte, norsk og historie derimot, det er viktig det! :D

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
Livet er mer enn jobb, vettu ;)

8252615[/snapback]

Vet.

Men det er unskyldningen folk bruker når de ikke fikser matte f.eks. "Dette får jeg ikke bruk til i en fremtidig jobbsammenheng". Så jeg tenkte jeg også kunne bruke det argumentet.

:p

 

Jeg antar jeg fint kunne klart å høre på musikk om jeg ikke hadde hatt musikk på skolen også. Det skal innrømmes at jeg sjelden hører på musikk nå. Perfeksjonisten i meg krever bra utstyr for at jeg skal orke å høre på. Akkurat nå har jeg bare Grado Labs SR125 å hjelpe meg med. :(

Takket være musikktimene på ungdomskolen hater jeg nå lyden av blokkfløyte, gitar og "vanlige" trommesett. Yay. Om jeg hører en stakkar klimpre på en gitar får jeg gåsehud og prøver å komme meg unna så kjapt jeg kan.

 

Jeg har aldri hatt problemer med å lage mat (nei, grandiosa er ikke mat) selv om jeg halvveis saboterte heimkunskapstimene. Alt det teoretiske vi "lærte" kunne jeg fra før av.

 

Når det gjelder kunst og håndtverk så var det kjedelig. Lærerne var talentløse. Det morsomste som skjedde tror jeg var da hun ene tegnet en strek på tavla og påsto det var én dimensjon. Jeg rakk opp hånda og fortalte at streken hennes var tredimensjonal pga at krittet på tavla er ruglete. Det ble en langdryg diskusjon men hun stod på sitt. :D

I dag kan jeg fint strikke, brodere (jeg broderte et troll med flere 1000 sting til bestemora mi til jul...), sy (med og uten maskin), snekre, mekke bil, mekke sykkel osv. Og det er *ikke* takket være kunst og håndtverktimene. :nei:

 

I tillegg er jeg høvelig stø på matte, kjenner til verdenshistorien, skriver greit nok, vet noe om samfunnet osv. Og det er takket være de teoretiske fagene. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg sliter vel egentlig med alle fagene. :wee:

Skole er noe dritt, meg og skole har aldri funka. hehe!

8253221[/snapback]

Har du prøvd å *virkelig* gjøre en innsats?

Dvs. kun gjøre skolearbeid, ikke være ute og feste, ikke løpe rundt og ha det gøy? Jeg kan nesten garantere deg at karaktersnittet ville økt betraktelig. ;)

Lenke til kommentar
fagene jeg sliter med er Tysk (b siste året) kjemi og matte (mx) tror jeg har greid og gå opp 1 karakter i alle fagene utenom tysk da:P det er da noe.

8251608[/snapback]

B siste året som i 2. eller 3.?

8252026[/snapback]

 

2. året.

 

er helt min egen skyld.. dreit litt i tysk på ungdomskulen. tenkte "det teller ikke for karakterene min nå så ser ikke hvorfor jeg må arbeide" skulle gjerne jobba mer på ungdomskolen :\

Lenke til kommentar
Natur og miljø på GK elektro, fikk nesten stryk, men klarte til sommeren å få 3 trur jeg.. innlevering annenhver uke, læreren var streng og jeg skjønte ikke bære hva ho sa...  :hrm:

8264853[/snapback]

Det er derfor man har pensumbøker. :p

Selv har jeg aldri skjønt hva lærere eller forelesere prater om. Heldigvis står det meste i bøkene. :)

Lenke til kommentar
Natur og miljø på GK elektro, fikk nesten stryk, men klarte til sommeren å få 3 trur jeg.. innlevering annenhver uke, læreren var streng og jeg skjønte ikke bære hva ho sa...  :hrm:

8264853[/snapback]

Det er derfor man har pensumbøker. :p

Selv har jeg aldri skjønt hva lærere eller forelesere prater om. Heldigvis står det meste i bøkene. :)

8264940[/snapback]

 

Enig, jeg får aldri med meg hva lærerne babler om i timen, men før prøver så er bøkene det eneste jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...