Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag sliter du mest med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må kunne mol regning ut og inn for å snike deg over 4. Det trenger du ikke i 2kj. I tillegg er 3KJ et skriftligfag, dvs du har tentamener i det.

 

Jeg plages ikke med molregningen, men heller det å klare å se ALLE de kjemiskesidene ved oppgavene. Det er så mange små ting som jeg tar for gitt som må ned på papiret.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg slet veldig med spansk!

Jeg går VKII idrettsfag nå og på skolen jeg går på er det kun 2-årig spansk, så med andre ord er jeg ferdig med spansk.

Jeg hadde karakter 2 i standpunkt helt frem til jul i VKI, men skjønte hvor enkelt det egentlig var å få en grei karakter i faget.

Jeg tok i bruk oversettelsessiden www.translations.com der jeg gjorde oversettelseslekser og jeg lærte mye av det. Jeg gjorde aldri bøyingsoppgaver som vi ble bedt om, men oversatte kun tekster i boken ved hjelp av translations.com. I starten skjønte jeg ingenting, men det kom etter noen uker med lekser. Det høres kanskje for enkelt ut, men jeg tror det vil fungere for de fleste. Det krever selvfølgelig at du dedikerer noe tid til spansk utenom skolen, men det er minimalt.

Til våren i VKI endte jeg opp med 5 i muntlig og 4 i skriftlig. Fikk 5 på muntlig eksamen.

Endret av skeletor_
Lenke til kommentar
Jeg husker jeg slet veldig med spansk!

Jeg går VKII idrettsfag nå og på skolen jeg går på er det kun 2-årig spansk, så med andre ord er jeg ferdig med spansk.

Jeg hadde karakter 2 i standpunkt helt frem til jul i VKI, men skjønte hvor enkelt det egentlig var å få en grei karakter i faget.

Jeg tok i bruk oversettelsessiden www.translations.com der jeg gjorde oversettelseslekser og jeg lærte mye av det. Jeg gjorde aldri bøyingsoppgaver som vi ble bedt om, men oversatte kun tekster i boken ved hjelp av translations.com. I starten skjønte jeg ingenting, men det kom etter noen uker med lekser. Det høres kanskje for enkelt ut, men jeg tror det vil fungere for de fleste. Det krever selvfølgelig at du dedikerer noe tid til spansk utenom skolen, men det er minimalt.

Til våren i VKI endte jeg opp med 5 i muntlig og 4 i skriftlig. Fikk 5 på muntlig eksamen.

7943149[/snapback]

 

Må bare si en ting: Imponerende!

 

Du ga meg ny motivasjon til å holde ut med fransk!

Lenke til kommentar
Jeg går i 10'ende og kunst og håndtverk er det faget jeg føler jeg sliter mest med.

Kan ikke tegne vettu....

7941674[/snapback]

 

 

Det er vel arbeidsinstatsen det går mest på i K&H i 10-ende... :hmm:

7941889[/snapback]

Ville tro det. Fikk 6 som avgangskarakter i 10-ende, og det er vel langt i fra det vanskeligste faget om du gjør en liten innsats. Hvis K&H er det han sliter mest med, ja da kan han ikke slite så mye ellers :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg går i 10'ende og kunst og håndtverk er det faget jeg føler jeg sliter mest med.

Kan ikke tegne vettu....

7941674[/snapback]

 

 

Det er vel arbeidsinstatsen det går mest på i K&H i 10-ende... :hmm:

7941889[/snapback]

Ville tro det. Fikk 6 som avgangskarakter i 10-ende, og det er vel langt i fra det vanskeligste faget om du gjør en liten innsats. Hvis K&H er det han sliter mest med, ja da kan han ikke slite så mye ellers :ph34r:

7945477[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil så er det vel ikke noe teori prøve i Kunst og håndtverk? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg går i 10'ende og kunst og håndtverk er det faget jeg føler jeg sliter mest med.

Kan ikke tegne vettu....

7941674[/snapback]

 

 

Det er vel arbeidsinstatsen det går mest på i K&H i 10-ende... :hmm:

7941889[/snapback]

 

Ikke hos oss. Vi har et prosjekt hvert halvår. Dette prosjektet får vi karakter på, og da ser man nesten bare på det ferdige produktet. Standpunktkarakterern får vi ut i fra prosjekt karakteren. Jeg ble satt ned fra 6 til -5 fordi jeg hadde endret idè i presessen, dette var fordi skolen ikke hadde råd til å kjøpe det jeg trengte.

 

Fikk 5 svak på standpunkt. Nazilærer!

Lenke til kommentar

fikk 6er til jul i K&H, og får vel håpe på en 6 til sommer og.

 

Gjelder vel å jobbe hardt, og kanskje bruke litt tid hjemme også i faget, slik at du viser at du prioriterer faget like høyt som de andre. Samtidig kan du vise at du bruker mange forskjellige fag i arbeidet ditt, noe som gir pluss.

Lenke til kommentar

Sliter litt med den teoretiske delen til elektronikken, går på VK1 Elektronikk. Er fordi jeg ikke får med så mye formler, og bare nesten for med det faktabaserte, noe som jeg får skryt for men mener jeg ikke har fortjent noe høyre enn en toer.

 

Ellers sliter jeg med engelsk, men ikke fagelig men å være med i timen fordi det er så dønn kjedelig, får jo fire i faget så sliter ikke med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...