Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag sliter du mest med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter mest med norsk :D

 

Kan ramse opp karakterne mine her:

 

Norsk (bokmål): 2+

Norsk (nynorsk): 2

Matte: 3-

Samfunnsfag: 4

Gym: 5

Musikk: 6

Engelsk: 4

Heimkunnskap: 4 (kjønnsdiskriminerende lærer vi hadde. Alle jentene fikk 5 utenom ei, som fikk 6 - og alle guttene fikk 4 utenom en som fikk 5)

KRL: 4

 

Er det flere fag nå? Husker ikke selv...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sliter med å interessere meg på skolen. Ingen fag jeg sliter ekstra mye med, men jeg orker ikke jobbe så mye i de fagene som ikke interesserer meg, eller der jeg kjeder meg pga. lite utfordring.

Norsk interesserer meg ikke, og i tillegg har vi en DÅRLIG lærer. Matte jobber jeg ikke nok med fordi jeg slurver på prøvene. Regner ikke grundig nok hjemme/på skolen fordi jeg tar ting så fort at det blir kjedelig å regne oppgave etter oppgave.

 

Egentlig er det vel innsatsen som er problemet i de fleste fagene.

Lenke til kommentar

Sliter med matematikk. Har ikke helt grunnen, men det har liksom godt for langt, stoppet for meg i 9. klasse. I tillegg har jeg innsett at jeg ikke får bruk for det jeg lærer nå, så det er vel en underbevisst handlig; at jeg ikke gjør noe, fordi det er bortkastet tid. Men synes det er bare helt for jævlig vanskelig.

 

De fleste andre fag går veldig greit - både nynorsk og tysk, som jeg ser andre her inne sliter med.

 

Ligger lavt i musikk og K&H, men det er vel fordi jeg simpelthen ikke eier ever/har interesse nok til å danse, spille musikk eller tegne.

Lenke til kommentar
Sliter med matematikk. Har ikke helt grunnen, men det har liksom godt for langt, stoppet for meg i 9. klasse. I tillegg har jeg innsett at jeg ikke får bruk for det jeg lærer nå, så det er vel en underbevisst handlig; at jeg ikke gjør noe, fordi det er bortkastet tid. Men synes det er bare helt for jævlig vanskelig.

 

De fleste andre fag går veldig greit - både nynorsk og tysk, som jeg ser andre her inne sliter med.

 

Ligger lavt i musikk og K&H, men det er vel fordi jeg simpelthen ikke eier ever/har interesse nok til å danse, spille musikk eller tegne.

8251834[/snapback]

Du får ikke bruk for den matten du lærer i 10.? Den var morsom

Lenke til kommentar
Sliter med matematikk. Har ikke helt grunnen, men det har liksom godt for langt, stoppet for meg i 9. klasse. I tillegg har jeg innsett at jeg ikke får bruk for det jeg lærer nå, så det er vel en underbevisst handlig; at jeg ikke gjør noe, fordi det er bortkastet tid. Men synes det er bare helt for jævlig vanskelig.

 

De fleste andre fag går veldig greit - både nynorsk og tysk, som jeg ser andre her inne sliter med.

 

Ligger lavt i musikk og K&H, men det er vel fordi jeg simpelthen ikke eier ever/har interesse nok til å danse, spille musikk eller tegne.

8251834[/snapback]

Du får ikke bruk for den matten du lærer i 10.? Den var morsom

8252040[/snapback]

Kommer nok mer av møkka på vgs, men jeg tviler på at jeg får bruk for det vanskeligtse av det jeg lærer nå, i voksen- /arbeidslivet. Og når/hvis det går til helvete, og jeg ender opp som søppeltømmer, eller i verste fall hjemløs, da må du gjerne komme og si "Hva sa jeg?".

Lenke til kommentar

All matte du lærer koffert er viktig om du skal ha en utdanning for fremtiden da det er masse matte innen disse og det å jobbe emd å utvikle ny teknologi og sånt !

 

Iværtfall så tregner jeg det da planen er å bli sivil ingeniør inne dataelektronikk om jeg orker/gidder å ta 5 ekstra år på skole etter fagbrev :roll:

Lenke til kommentar
kunst og håndtverk! det faget er et mareritt

1,5 time i uken, totalt wasted, samme med karakteren.

gutter skal ikke lære å strikke for pokker :!:

8252220[/snapback]

Fordi?

hehehehe

 

Jeg saboterte faget jeg. Da læreren sa vi skulle skjære ut følelsene våre i en vedkubbe(!) fant jeg resolutt fram øksa, kløyvde den, leverte inn og gikk. :)

Lenke til kommentar
Sliter med matematikk. Har ikke helt grunnen, men det har liksom godt for langt, stoppet for meg i 9. klasse. I tillegg har jeg innsett at jeg ikke får bruk for det jeg lærer nå, så det er vel en underbevisst handlig; at jeg ikke gjør noe, fordi det er bortkastet tid. Men synes det er bare helt for jævlig vanskelig.

 

De fleste andre fag går veldig greit - både nynorsk og tysk, som jeg ser andre her inne sliter med.

 

Ligger lavt i musikk og K&H, men det er vel fordi jeg simpelthen ikke eier ever/har interesse nok til å danse, spille musikk eller tegne.

8251834[/snapback]

Du får ikke bruk for den matten du lærer i 10.? Den var morsom

8252040[/snapback]

Kommer nok mer av møkka på vgs, men jeg tviler på at jeg får bruk for det vanskeligtse av det jeg lærer nå, i voksen- /arbeidslivet. Og når/hvis det går til helvete, og jeg ender opp som søppeltømmer, eller i verste fall hjemløs, da må du gjerne komme og si "Hva sa jeg?".

8252125[/snapback]

Hvis du skal sitte i kassa på rema så trenger du den ikke. Hvis du skal få en utdanning så er det en stor fordel å kunne matte, rett og slett fordi det skjerper hjernen på alle måter, du lærer logikk, ser sammenhenger lettere etc. Matte er mye viktigere enn folk tror.

 

The Ghost: Hvis du planlegger å bli siv. ing., hvorfor i all verden går du ikke allmenn? Etter endt fagbrev må du vel faktisk ta 6 år, ett år påbygg (som er DRITTUNGT siden du må ta 2-3mx og 2fy eller lignende i tillegg) pluss 5 år før mastergrad.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...