Gå til innhold

Påvirker tekstmeldinger språket ditt?


andesam

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Holder på med særemne om tekstmeldinger (sms) og dens påvirkning av språket ellers blandt folk. Vil derfor høre litt med folk her om deres vaner.

 

skriver du mye tekstmeldinger? Skriver du vanlig norsk eller bruker du mye forkortelser, smilefjes og lignende? Merker du, på deg selv eller andre, at språket ellers har forandret seg som følge av tekstmeldinger?

 

Hadde blitt veldig glad dersom dere vil svare på ett eller flere av disse spørsmålene :)

 

 

Dersom noen sitter på noen kilder (nettsider, personer el.) som er relevant til dette er jeg lutter øre!

 

mvh.

andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skriver en del SMS. Skriver to vidt forskjellige språk der, og i offentlig sammenheng. Per SMS går det i dialekt, men ikke så mange forkortelser. Liker godt å skrive lange meldinger. Bruker kanskje ett smilefjes per melding og som regel et hjerte på slutten om meldingen er til Anna.

 

Vet ikke om det har noe å si, men siden jeg begynte å skrive tekstmeldinger, har ikke språket mitt blitt noe dårligere av den grunn.

Lenke til kommentar
Ringer heller. Hater å skrive tekstmeldinger. Om jeg så velger å skrive det så skriver jeg på norsk og unngår sms-språk. Hvis jeg derimot ikke får plass i en melding og kan kutte ned på noen bokstaver, så gjør jeg det.

7932467[/snapback]

Gjør akkurat det samme som deg derja ;)

Lenke til kommentar

Skriver vel noen hundre meldinger om dagen, alle på korrekt bokmål uten forkortelser og annet rask.

 

Er ikke så veldig glad i å snakke med folk i telefonen, så jeg er evig glad for meldingsfunksjonen og at jeg har uendelig med gratismeldinger på abonnementet.

 

Bruker vel vanlige, norske forkortelser som PS, osv, et c og slikt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...