Gå til innhold

Til alle de som kjøpte Wii


mad-hatter

Anbefalte innlegg

Nei jeg spiller ikke Wii lengre. Har runda Zelda (beste spillet på lenge) og de andre er til party og spill med kjæresten. Det er forresten endelig gøy å kunne spille TV spill med henne. Resten av den lille tiden jeg har på spilling brukes på WoW.

 

Har en 360 også og spilles nesten aldri på. Hvorfor? Ingen av spillene som finnes på den konsollen er noe "nye" Det er spill jeg har prøvd 1 milliard ganger før. Unntatt Dead Rising da. Det var gøy.

 

Til trådstarter: Hvorfor så mye hat?

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er lei av Wii. Etter jeg fullførte Zelda så har maskinen bare støvet bort et sted inne i tv bordet.

Ikke engang lillebroren min fant den noe interessant.

Ikke det at det har noe med temaet å gjøre, men ja, X360 er fremdeles populær blant alle her i huset.

Men igjen så er det skytespill og bilspill som er det mest interessante for oss.

 

Wii var en gedigen skuffelse, og jeg må innrømme at den ble et spontan kjøp på release dagen.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et spørsmål til de av dere som kjøpte wii:

"Er dere lei wii nå"?

 

Det har nemlig vært mitt intrykk helt fra begynnelsen av at wii er som en Dan Brown bok, en tamguchi eller pokemon; et lavkvalitetsprodukt som folk bare kjøper til julaften og bursdager fordi "det er i vinden".

 

Reklamene for wii har f.eks helt siden den kom ut bare handlet om kule mennesker som veiver kontrollen rundt i rommet, ikke om selve spillene (som er dårlige og har elendig grafikk). Når det dessuten viser seg at man bare kan vrikke litt på håndledded for å bevege seg inne i spill blir halve poenget med kontrollen borte...

 

Det virker for meg som om de aller fleste mennesker har falt for en idiotisk PR-kampanje og alle løftene om innovasjon, kjøpt seg wii og blitt lei med en gang.

 

Er noe av dette riktig?

7932045[/snapback]

 

Lei, ha ha. Det er jo som å spørre om man var lei gamecube etter 2 måneder, av den enkle grunn av at maskinen hadde få gode titler i starten. Wii derimot, har etter min mening hatt de beste launchspillene i spillhistorien. Er faktisk mye mer redd for at PS3en jeg kjøper i mars kommer til å støve ned i launchperioden. Du spørr jo som om Wii ikke skulle være et fungerende format i lengden, grunnet det aller beste, nemlig en fantastisk kontroller. Hvorfor skulle jeg si at jeg har blitt lei Wii når jeg har opplevd klare bevis på at i feks. et spill som Zelda, så føler jeg meg mye mer avslappet enn når jeg spiller GoW til PS2.

 

Den eneste grunnen for at Wii kan støve ned, er at det ikke er bra nok spill til den etter forskjellige personers smak, og det er jo deres problem ikke mitt. Da kunne jeg jo på samme måte si at min Xbox 360 støver ned fordi spillene føles gammeldagse grunnet kontrolleren (eller grunnet av ikke noen av de passer min smak, noe som ikke er fakta siden jeg elsket min 360 over alt til dagen jeg fikk Wii). Grunnen til at min 360 støver ned er ikke på grunn av spillene, men grunnet at jeg irriterer meg grenseløst når jeg spiller feks. Oblivion, fordi jeg hele tiden må leve med sannheten (merk: min mening) om at spillet hadde blitt mye bedre med kontrolleren til den lille hvite maskinen ved siden av. Etter en stund overser du faktisk grafikken i Oblivion, og da blir ikke spillet annet enn et nytt Morrowind for meg.

 

Selfølgelig støver en maskin ned når du har rundet alle de gode launchspillene og ikke har annet og ta deg til, noe som var tilfellet med PS2, GC og 360. Men for Wii er dette ikke noe problem fordi du alltids kan laste ned et par Virtual Console spill. Ja, det har vært en tørkeperiode på Wii spill siden jul, men nå er jo også denne slutt. På fredag kommer det et meget bra racingspill og noen dager senere kommer et spennende Marble Madness spill (kuletilting) som jeg også skal ha meg. I mars kommer det 3 bra spill, altså nesten 1 bra spill per uke (mange flere, men det jo selfølgelig ikke alle som er bra), det samme gjelder April og Mai. I sommer kommer antallet bra spill i måneden til å øke, mens i høst vil anallet "bra" (de som det er naturlig og forvente kvalitet av) spill i måneden holde seg stabilt eller øke (basert på antall høstanonserte spill, og her tar jeg ikke engang med spill som blir anonsert i nærmeste fremtid eller på E3) + at det vil komme 3 spill som jeg helt klart vil si kommer til å grense mellom utrolig bra og fantastisk (sansynligvis spredt ut over høsten, eller satt opp mot gode 360/Ps3 spill ved juletider).

 

For meg personlig, ser jeg ingen naturlig grunn til at det skulle bli noen Wii støving før starten av 2008 (siden jeg ennå ikke aner hvilke spill som kommer da). Skulle det bli krise, har jeg alltid Virtual Console, nye Wii kanaler, 3. parts kanaler..osv.

 

(PS: Tar uansett ikke noen seriøst når de gir Gears of War 2/5 i en anmeldelse) :rofl:

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et spørsmål til de av dere som kjøpte wii:

"Er dere lei wii nå"?

 

Det har nemlig vært mitt intrykk helt fra begynnelsen av at wii er som en Dan Brown bok, en tamguchi eller pokemon; et lavkvalitetsprodukt som folk bare kjøper til julaften og bursdager fordi "det er i vinden".

 

Reklamene for wii har f.eks helt siden den kom ut bare handlet om kule mennesker som veiver kontrollen rundt i rommet, ikke om selve spillene (som er dårlige og har elendig grafikk). Når det dessuten viser seg at man bare kan vrikke litt på håndledded for å bevege seg inne i spill blir halve poenget med kontrollen borte...

 

Det virker for meg som om de aller fleste mennesker har falt for en idiotisk PR-kampanje og alle løftene om innovasjon, kjøpt seg wii og blitt lei med en gang.

 

Er noe av dette riktig?

7932045[/snapback]

 

Har du prøvd Wii`?

Lenke til kommentar

Er ikke kommet igjennom Zelda enda så jeg er ikke lei den egentlig. Er derimot redd interressen dabber av så snart Zelda er ferdig og den blir redusert til en party konsoll.

Derimot så er det jo bare et par måneder siden den ble lansert, og selv om spillene til nå utenom Zelda er veldig dårlige så tror jeg nok det blir bedre for oss som liker Mario når det blir lansert.

Lenke til kommentar

Selfølgelig er jeg ikke lei Wii. Etter at jeg har fått Wii har jeg kanskje spilt på min 360 i 1 time til sammen. Har hatt Wii siden dagen før lanseringen. Min DS har heller ikke fått noe særlig spilletid, den var favoritten min før Wii.

 

Nå for tiden venter jeg på Excite Truck, så jeg spiller ikke hver dag, men så ofte jeg kan. Wii Sports er det spillet jeg spiller mest.

 

Vet ikke hva du er ute etter mad-hatter, men jeg tror du skal se og prøve Wii og få ting ut av systemet.

Lenke til kommentar

Nei jeg er langt i fra lei av wii. Wii tilbyr mer underholdning i spillet som fulgte med konsollen, enn man finner i noe annet spill til de andre konsollene. Mitt inntrykk er at både ps3 og 360 er 'flavor of the month' konsoller, som tilbyr flashy grafikk i HD, noe man blir griselei av rimelig kjapt. Hvis de skal kunne holde på fansen utover de innledene kjøpene må de komme med noen skikkelige spill. Heldigvis kommer GTR og forza til 360 snart, ellers er jeg redd cd skuffen kunne risikert å ruste fast. Min oppfattning er at wii kommer til å selge flest konsoller denne generasjonen, noe som vil tvinge både microsoft og sony til å "tenke nytt". Eller følge etter nintendo, som det i praksis blir.

Lenke til kommentar
Det virker for meg som om de aller fleste mennesker har falt for en idiotisk PR-kampanje og alle løftene om innovasjon, kjøpt seg wii og blitt lei med en gang.

7932045[/snapback]

 

Det virker for meg som de aller fleste mennesker er uenig med deg. Kanskje du bare er som en Dan Brown bok? :)

Lenke til kommentar
Kan umulig se for meg at trådstarter noen gang har rørt en Wii.

7938058[/snapback]

 

Om trådstarter har spilt Wii eller ikke, hva har det med saken å gjøre? Han kommer med et enkelt spørsmål til dere som har kjøpt Wii, om dere er lei av den. Det er ikke hets, det er ikke konsollkrigframmaning eller bæsjing på noen firmaer eller noe. Det er et spørsmål, som hvem som helst kan stille, uavhengig av om man har spilt konsollen eller ikke. Han gir uttrykk for hvilket inntrykk han har fått av konsollen, og det er det.

Kanskje trådstarter har lyst til å finne ut om Wii faktisk er verdt et kjøp, eller om den for de aller fleste blir en støve-ned-maskin? Lurer faktisk på dette selv, da jeg er meget i tvil om dette er et kjøp jeg bør koste på meg.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Som med alle nye konsoller, har man lanseringen, og så er det et lite spilltørke frem til Mars/April, slik er det med alle konsoller i denne perioden. Så når man har spilt gjennom Zelda noen ganger, så er nå Wii blitt mer en sosial maskin, så Party spillene som Super Monkey Ball, Rayman Raving Rabbids og Warioware er det som går mest av akkurat nå. Spilltørket frem til Mars/April gjelder heller ikke bare for nylanserte konsoller, det går over hele linja...det er noen trege måneder, forskjellen på si 360 som allerede er godt etablert er at den allerede har et stort spillbibliotek slik at folk har fremdeles mye å ta igjen i denne perioden, det legges da ikke så mye merke til.

 

Er jeg lei av Wii? Nei det kan jeg så absolut ikke si jeg er. Det er for tidlig å uttale seg siden jeg vet av erfaring med spillkonsoller opp gjennom tidene at det vil alltid være et spilltørke Januar/Februar, før det så begynner å ta seg opp mot slutten av Mars.

 

Jeg er heller ikke en kortsiktig person, jeg vet hva som venter meg i konsollens nære fremtid, og derfor "holder jeg ut" i motsetning til de som går på veggeneog begynner å grine så snart de er ferdig med et spill og det ikke er noe på markedet de har lyst på akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Kan umulig se for meg at trådstarter noen gang har rørt en Wii.

7938058[/snapback]

 

Om trådstarter har spilt Wii eller ikke, hva har det med saken å gjøre? Han kommer med et enkelt spørsmål til dere som har kjøpt Wii, om dere er lei av den. Det er ikke hets, det er ikke konsollkrigframmaning eller bæsjing på noen firmaer eller noe. Det er et spørsmål, som hvem som helst kan stille, uavhengig av om man har spilt konsollen eller ikke. Han gir uttrykk for hvilket inntrykk han har fått av konsollen, og det er det.

Kanskje trådstarter har lyst til å finne ut om Wii faktisk er verdt et kjøp, eller om den for de aller fleste blir en støve-ned-maskin? Lurer faktisk på dette selv, da jeg er meget i tvil om dette er et kjøp jeg bør koste på meg.

7938121[/snapback]

 

Det var da et ekstremt inntrykk også da!

 

"Det har nemlig vært mitt intrykk helt fra begynnelsen av at wii er som en Dan Brown bok, en tamguchi eller pokemon; et lavkvalitetsprodukt som folk bare kjøper til julaften og bursdager fordi "det er i vinden".

 

"ikke om selve spillene (som er dårlige og har elendig grafikk) og

 

"et virker for meg som om de aller fleste mennesker har falt for en idiotisk PR-kampanje"

 

Dette er da mildt sagt frekt mot meg som kjøpte det. Er jeg en idiot som falt for en PR kampanje?

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Face it, trådstarter leker V for Vendetta, men i motsetning til mannen i V for Vendetta mangler trådstarter egentlig en sak. Han er bare en ensom ridder på et ensomt korstog mot noe han ikke kjenner til. Og det beste angrepet han kom på er personangrep.

 

Ja jeg falt vel kanskje for en idiotisk PR kampanje, eller, jeg falt for Zelda. Twilight Princess var den eneste grunnen til at jeg først kjøpte Wii, lite hadde jeg vist at den lille lavgrafiske stille lille konsollen skulle ta så stor plass i livet mitt, for dæven døtte det har den.

 

Mange sier jeg kunne liksågodt kjøpe NGC, spart noen lapper, og fått Twilight Princess, men etter at jeg har spillet med Wiimoten og virkelig følt hvordan det er å leve seg inn i spill igjen, har jeg problemer med å ta i en tradisjonell kontroll. Jeg har en N64, PS2, Sega, SNES og da Wiien stående. Jeg har litt tilvenningsproblemer med "eldre" kontrollere for jeg er blitt så sabla vant med Wiimoten. Er så totalt ubeskrivelig hærlig å skyte ned en flokk med fugler uten å måtte knote med et litt tregt sikte system. Frem med Wiimoten, sikt, plaff plaff plaff plaff. Død. Thats it. Rent simpelt og hærlig.

 

Og så kommer en liten periode med stillhet, en lite tørke som alle konsoller må gjennom før de får de skikkelige slagerne inn (selv om Wii hadde en slager ved release), og det samme ser vi her. Snart kommer Super Mario Galaxy, Metroid, Prince of Persia (som jeg har sett video fra og som ser ut til å gjøre god bruk av WIimoten) og en del andre spill verd å se frem til.

 

Og så kommer det stadig VC spill som man venter på. Husker TCi sa ved vær release at "åh håper Super Probotector kommer snart", og da det en vakker fredag kom, vet jeg om minst 1 person som fyrte opp Wiien pronto. Og nå sitter jeg, på samme måte, og venter på A link to the past og Harvest Moon (som ennå ikke er annonsert!).

 

Så der er hele tiden spill å vente på for dem som intereserer seg for et predt spekter av nyheter og nostalgi. Den dagen A link to the past kommer skal jeg juble av dimensjoner og laste det ned fort som svint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...