Gå til innhold

Til alle de som kjøpte Wii


mad-hatter

Anbefalte innlegg

Hvem spiller på tastatur ? Man har jo emulatorer til alle mulige konsoller, selv PSP. Og man har jo joypads til PC også hvis man vil spille der.

 

Å laste ned gamle roms, ja det er kanskje ulovlig, men det er neimen meg ikke store lovbruddet heller vil jeg påstå. Og hvis man skal ha den holdningen så burde man ikke ha en eneste mp3 fil på maskinen heller.

 

Det å betale opp i mot 100kr pr. stk for eldgamle roms er for meg helt tragisk. Kvalmende av selskapene. Samme om det er på Wii eller 360. På 360 er det litt bedre dog siden de gjerne oppdaterer spillene, legger inn online spilling osv.

7939842[/snapback]

 

Hvis jeg skal kjøpe joypad, så kan jeg like gjerne spille på Wiien.

 

Et nes-spill koster ca 40 kr, og det er det verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spillt en del NES emulator på PC, jeg må si det suger ganske hardt. Har spillt gjennom nesten hele Kirbys Adventure på emulator og lydkvaliteten stinker, spillet er ikke mulig å gjennomføre for det låser seg nær slutten. Jeg har spillet originalt på NES, låser seg ikke og både lyd, bilde og musikken er mye bedre. På Wiien er det enda bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvem spiller på tastatur ? Man har jo emulatorer til alle mulige konsoller, selv PSP. Og man har jo joypads til PC også hvis man vil spille der.

 

Å laste ned gamle roms, ja det er kanskje ulovlig, men det er neimen meg ikke store lovbruddet heller vil jeg påstå. Og hvis man skal ha den holdningen så burde man ikke ha en eneste mp3 fil på maskinen heller.

 

Det å betale opp i mot 100kr pr. stk for eldgamle roms er for meg helt tragisk. Kvalmende av selskapene. Samme om det er på Wii eller 360. På 360 er det litt bedre dog siden de gjerne oppdaterer spillene, legger inn online spilling osv.

7939842[/snapback]

 

Hvis jeg skal kjøpe joypad, så kan jeg like gjerne spille på Wiien.

 

Et nes-spill koster ca 40 kr, og det er det verdt.

7939848[/snapback]

 

40kr per spill er det verdt når du kan laste ned ALLE spillene til nes/snes/megadrive/c64/amiga/arkade/hvadetmåttevære gratis på 5 minutter å spille de på omtrent hvilken som helst maskin ?

 

Istedenfor å vente på at Nintendo legger ut et par nye spill for salg per uke ?

 

Jaja, selskapene gnir seg nok i hendene.

Lenke til kommentar
Nå har jeg spillt en del NES emulator på PC, jeg må si det suger ganske hardt. Har spillt gjennom nesten hele Kirbys Adventure på emulator og lydkvaliteten stinker, spillet er ikke mulig å gjennomføre for det låser seg nær slutten. Jeg har spillet originalt på NES, låser seg ikke og både lyd, bilde og musikken er mye bedre. På Wiien er det enda bedre  :thumbup:

7939954[/snapback]

 

På Xbox funker alt så godt som perfekt.

Lenke til kommentar

Både ja og nei.

 

Er Lei av Wii spillene, men har bare Z:TP, Wii Sport og Cars. Men spiller den fortsatt daglig på VC og GC spill.

 

Så er ikke lei av konsollen, men heller litt kjedelig at det ikke er flere gode spill til den. Men på en annen side, så er det jo alltid slik etter en lansering, så jeg venter spent på spill som kommer.

 

Da tenker jeg ikke på "oppfølgere" som Mario Galaxy og Metroid Prime, men å bli overrasket over et helt ny spill-opplevelse på et helt ny konsept. Kan jo bli skuffet, men det får tiden vise...

Lenke til kommentar
Nå har jeg spillt en del NES emulator på PC, jeg må si det suger ganske hardt. Har spillt gjennom nesten hele Kirbys Adventure på emulator og lydkvaliteten stinker, spillet er ikke mulig å gjennomføre for det låser seg nær slutten. Jeg har spillet originalt på NES, låser seg ikke og både lyd, bilde og musikken er mye bedre. På Wiien er det enda bedre  :thumbup:

7939954[/snapback]

 

På Xbox funker alt så godt som perfekt.

7939978[/snapback]

 

Har jeg ikke mye troa på, hvorfor skal en emulator til Xbox fungere bedre enn en til PC?

Jeg vil tro det er samme greia uten å ha prøvd det.

Lenke til kommentar
Nå har jeg spillt en del NES emulator på PC, jeg må si det suger ganske hardt. Har spillt gjennom nesten hele Kirbys Adventure på emulator og lydkvaliteten stinker, spillet er ikke mulig å gjennomføre for det låser seg nær slutten. Jeg har spillet originalt på NES, låser seg ikke og både lyd, bilde og musikken er mye bedre. På Wiien er det enda bedre  :thumbup:

7939954[/snapback]

 

På Xbox funker alt så godt som perfekt.

7939978[/snapback]

 

Har jeg ikke mye troa på, hvorfor skal en emulator til Xbox fungere bedre enn en til PC?

Jeg vil tro det er samme greia uten å ha prøvd det.

7940049[/snapback]

 

Alle spillene jeg har på emulator på min Xbox funker prikkfritt. Vet ikke om akkurat det spillet gjør det, mente generelt.

Lenke til kommentar

Heisann jeg leser denne diskusjonen som en tilskuer da jeg ikke har skaffet meg Wii ennå. Det var utrolig kjipt å ikke ha Wii når den kom, men nå føler jeg at jeg har bedre tid.

 

For en som ennå står på utsiden og observerer Wii platformen så er det et problem at den gjengse oppfatningen er at det bare finnes et godt gamecube spill til Wii. Jeg gleder med utrolig til Metroid prime som jeg håper blir en markant grafisk oppdatering fra Gc spillene. Wii sitt store problem nå er ikke mangelen på nye spill 2 måneder etter lansering. Dette er, som mange har påpekt, en skjebne som Wii deler med alle andre konsoller som jeg har fulgt. Problemet er at jeg ikke gidder å være stuck med gfx som sier 2001 helt til ja la oss si 2011. Wii må vise litt gfx muskler snart ellers så vil den virke håpløst utdatert når folk flest får seg 720p tv og blir vant med høyoppløste bilder. Da mener jeg fra 720p/1080i/p kilder ikke 576i som nå ...

 

Nintendo og Capcom har vist at de behersker Nintendo hardware og jeg håper vi ser fruktene av det, snart!

 

Ellers vil jeg nok sitte på gjerdet en stund til.

 

Men bare som det er sagt så er ikke jeg en gjennomsnittelig spiller. Det er heller ikke du som leser dette. Wii kan godt bli den mestselgende konsollen gjennom alle tider og samtidig være uintresant for meg. Jeg skulle ønske at Nintendo heller hadde laget en 4000kr konsoll med skikkelig kraft med Wiimote og alt det andre som gjør Wii så spennende. Men Nintendo er ute etter verdensherredømmet og det skaffes med enkle lettfattelige spill og en lav prislapp. Er foresten ikke så lav prislapp når jeg tenker meg om, men det er en annen diskusjon

Lenke til kommentar

Et lite svar til de som sier at du kan spille de gamle klassikerne på Emulator.

 

Joda, det er jo korrekt. Og jeg har selv spillet en del SNES spill på emulator. Men det var 2 tinger jeg manglet. En god kontroll og muligheten til å spille over TVen.

 

Joda, jeg kunne kjøpt en overgang fra et asiatisk varehus, og funnet en SNES kontroller på et annet asiatisk varehus, men jeg gidder simpelt hen ikke slepe den store tunge PCen over til TVen kun for å koble den til slik at jeg kan spille klassikerene på TVen.

 

Der kommer Wiien perfekt inn. Du kan spille gamle klassikere på TVen med en kontroll som føles som de gamle kontrollene, uten at du trenger å slepe et 2 tons tungt vrak gjennom halve rommet, mokle med kabler, innstillinger og annet dall, for så å kunne spille gamle klassikere. Om du gidder det, fint for deg, men tror ikke alle gidder å gjøre så mye utav det.

 

Samt at det er en skokk med folk som ikke bruker PCen så mye, og som vet at dette er mulig, eller vet at det er mulig men ikke gidder å gå gjennom alt styret. Der kommer Wiien inn, en liten anonym maskin med store potensialer og Virtual Console, muligheten til å laste ned de gamle klassikerne til en liten ubetydelig sum.

 

Jeg velger mye heller å laste ned et spill på Virtual Console, vente noen minutter, så spille det på TVen med en god kontroll, fremfor å laste ned på PC, mokle i 1 time med ledninger og innstillinger, for så å spille klassikerne. SKjønner?

Lenke til kommentar
Et lite svar til de som sier at du kan spille de gamle klassikerne på Emulator.

 

Joda, det er jo korrekt. Og jeg har selv spillet en del SNES spill på emulator. Men det var 2 tinger jeg manglet. En god kontroll og muligheten til å spille over TVen.

 

Joda, jeg kunne kjøpt en overgang fra et asiatisk varehus, og funnet en SNES kontroller på et annet asiatisk varehus, men jeg gidder simpelt hen ikke slepe den store tunge PCen over til TVen kun for å koble den til slik at jeg kan spille klassikerene på TVen.

 

Der kommer Wiien perfekt inn. Du kan spille gamle klassikere på TVen med en kontroll som føles som de gamle kontrollene, uten at du trenger å slepe et 2 tons tungt vrak gjennom halve rommet, mokle med kabler, innstillinger og annet dall, for så å kunne spille gamle klassikere. Om du gidder det, fint for deg, men tror ikke alle gidder å gjøre så mye utav det.

 

Samt at det er en skokk med folk som ikke bruker PCen så mye, og som vet at dette er mulig, eller vet at det er mulig men ikke gidder å gå gjennom alt styret. Der kommer Wiien inn, en liten anonym maskin med store potensialer og Virtual Console, muligheten til å laste ned de gamle klassikerne til en liten ubetydelig sum.

 

Jeg velger mye heller å laste ned et spill på Virtual Console, vente noen minutter, så spille det på TVen med en god kontroll, fremfor å laste ned på PC, mokle i 1 time med ledninger og innstillinger, for så å spille klassikerne. SKjønner?

7940259[/snapback]

 

Hvorfor drar dere frem at man må spille på en PC ? En moddet Xbox og man kan spille TUSENVIS av disse spillene. Selv PS2 kan man spille de på.

 

Det neste nå blir vel at det suger å spille disse med Xbox/PS2 kontroller...

 

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

Lenke til kommentar
40kr per spill  er det verdt når du kan laste ned ALLE spillene til nes/snes/megadrive/c64/amiga/arkade/hvadetmåttevære gratis på 5 minutter å spille de på omtrent hvilken som helst maskin ?

 

Istedenfor å vente på at Nintendo legger ut et par nye spill for salg per uke ?

 

Jaja, selskapene gnir seg nok i hendene.

7939972[/snapback]

 

Jepp, 40 kr pr spill er ikke noe. Koser meg masse med spillene, og hva er 40kr idag? Ja, jeg har spillt masse NES/SNES/GBA-spill via emulatorer på PC, med joypad. Men, foretrekker å spille det på Wii.

 

Edit: Forresten, er ikke lei Wii'n min i det hele tatt. Koser meg masse med spillene jeg har, og gleder meg nå til Kororinpa den 23'e februar.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Wii Sports holder seg fremdeles som party-spill, men ellers er jeg gått lei launch-spillene nå.

 

Ikke at det bekymrer meg nevneverdig, jeg husker DS'en min lå brakk i et snaut år før det kom noe spennende til den også, men nå triller det ut slagere på løpende bånd til den.

 

Wii'en min skal få stå og godgjøre seg ett års tid, deretter regner jeg med at toppspill-frekvensen tar seg opp :)

Lenke til kommentar
Hvorfor drar dere frem at man må spille på en PC ? En moddet Xbox og man kan spille TUSENVIS av disse spillene. Selv PS2 kan man spille de på.

 

Det neste nå blir vel at det suger å spille disse med Xbox/PS2 kontroller...

 

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

7940305[/snapback]

 

Men det er jo forbeholdt de "hardcore" folket der ute, hvor mange gamle bestemødre sitter det der ute med tunga ut av munnvika og modder Xboxen for å spille gamle NES spill?

 

VC har jo gjort det mulig for hvem som helst å få tak i gamle klassikere, ikke bare forbeholdt til et enkelt sjikte, men et vidt spekter. Shopping kanalen er og så lett laget at det ikke er noen problem for hvem som helst å gå inn å laste ned et VC spill.

 

Jeg driter vel mildt sagt i om 2 stk har modda Xboxen sin eller PS2en sin for å spille gamle spill, jeg snakker om muligheten for at 200 stk kan gjøre dette uten nevneverdige problemer.

 

Jeg betaler foresten med glede vel 400 kr (som er den reelle prisen) for 10 klassiske spill enn å mokle i timesvis med en Xbox eller PS2 for å gjøre det samme, tilsynelatende gratis.

Lenke til kommentar
Hvorfor drar dere frem at man må spille på en PC ? En moddet Xbox og man kan spille TUSENVIS av disse spillene. Selv PS2 kan man spille de på.

 

Det neste nå blir vel at det suger å spille disse med Xbox/PS2 kontroller...

 

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

7940305[/snapback]

Hvorfor sammenligner du en tjeneste med at du istedet kan stjele spillene og spille dem istedet? Folk som deg får meg til å le, skjønner ikke at du i det hele tatt tar opp dette.

Lenke til kommentar

Det virker ikke helt som om folk får til å skjønne at vi liker forskjellige ting. Og jeg har en mistanke om at de fleste som klager over VC og prisene der bare er sprengkåte grafikkhore-fjortisser som bare ikke klarer å forstå et så enkelt konsept som "SPILLBARHET".

 

Et lite eksempel. Det er en haug med gamle PC spill jeg tar frem og spiller den dag i dag, fordi jeg spilte dem når jeg var liten. Ingen av disse spillene kan brife med 8xAA, 16xAF og 1000 forskjellige shadere, og OMG LoLz0rz fysikk. Men spillbarhet! OMG! Om jeg venter ti år til er det nok ikke mange av dagens spill som frister å ta frem fra skuffen igjen, for å si det sånn.

 

Gamle spill jeg i dag har installert på PCn (og som jeg spiller regelmessig) : DoomII, Neverhood, Blood, Blood 2: The Chosen, Shogo: Mobiler Armor Division, Commandos II. Tar også frem Giants: Citizen Kabuto, Severance: Blade of Darkness, og Sacrifice, kanskje en gang i året. Det samme gjør jeg alstå også med gamle konsoll spill.

 

Jeg har også de fleste spill en kunne tenke seg å spille (og en hel haug man ikke kunne tenke seg å spille) til diverse emulatorer. Jeg har også joypad, men det kan fortsatt ikke måle seg med Virtual Console.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Liker Wiien min bedre og bedre for hver dag som går. Fantastisk maskin.

 

Fikk meg ny PC litt før Wiien, men etter jeg fikk Wii har jeg ikke spillt noe på den, selvom jeg har Oblivion(Med mods), Gothic 3, Call of Chtulhu, F.E.A.R, Dark Messiah of Might And Magic, og Splinter Cell 4 som alle venter på meg.

 

Synes launchspillene var langt bedre enn forventet. Det er enkelt og greit fler spill som er verdt å spille gjennom enn jeg kan få spillt gjennom.

 

Ja, visst, det er mange småfeil og teite ting i mange spill, men så er Wiimoten når spillet funker en god nok bonus til å overse småfeil.

 

Tror veldig mange "hardcore"spillere har skutt seg selv i foten med sine forventninger. Tror de som sier at de er lei eller at det ikke finnes noen spill til Wii er de som har spillt så mange spill at de forventer at alt skal være likt og at de skal mestre spillet på 5 minutter. Men med mange Wiispill så må man faktisk sitte noen timer før man virkelig begynner å få en følelse av hvor forskjellig spillet egentlig er.

 

Launchperiodespill som er verdt å få med seg: Zelda, Rayman, Red Steel, Call of Duty, Super Monkey Ball, Wario Ware, Tony Hawk Downhill Jam, WiiPlay, og sikkert fler jeg ikke har prøvd ennå.

 

Dessuten er det spill som Marvel Ultimate Alliance, som er hjernedød mutliplayermoro enn hvilken konsoll det er på.

Lenke til kommentar
Hvorfor drar dere frem at man må spille på en PC ? En moddet Xbox og man kan spille TUSENVIS av disse spillene. Selv PS2 kan man spille de på.

 

Det neste nå blir vel at det suger å spille disse med Xbox/PS2 kontroller...

 

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

7940305[/snapback]

 

Hvor vil du egentlig? Ingen blir tvunget til å kjøpe spillene på VC, men som mange sier så er det kjekt å få muligheten til å kjøpe spillene i dag for dem som ikke har hatt muligheten til det før.

 

Det du sier er like dumt som å si "Hvorfor betale for musikken når den er tilgjengelig gratis på nettet", og det hører jeg ofte i jobben min.

Hvorfor skal jeg kjøpe noe som helst når internett har allt jeg trenger? :roll:

 

Selv har jeg kjøpt noen spill som jeg har originalt fra før, noen jeg bare har prøvd hos andre, noen jeg bare fikk spille på Arcade (Street Figter 2) og noen jeg aldri har fått muligheten til å spille i gamle dager.

 

Spillene ser kanskje kjipe og enkle ut i dag, men en gang var det faktisk folk som brukte mye tid og penger på å lage dem.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Gamle spill jeg i dag har installert på PCn (og som jeg spiller regelmessig) : DoomII, Neverhood, Blood, Blood 2: The Chosen, Shogo: Mobiler Armor Division, Commandos II. Tar også frem Giants: Citizen Kabuto, Severance: Blade of Darkness, og Sacrifice, kanskje en gang i året. Det samme gjør jeg alstå også med gamle konsoll spill.

7940402[/snapback]

God smak.

 

Har ikke fått Shogo til å funke på min nye PC da. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...