Gå til innhold

Til alle de som kjøpte Wii


mad-hatter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God smak.

 

Har ikke fått Shogo til å funke på min nye PC da. :(

7940424[/snapback]

 

Takker :) Shogo fungerte ikke før hos meg heller. Men av en eller annen grunn så ser det ut til å funke som bare juling nå. Eneste forskjellen på nå og før er at jeg har ATi kort nå mens jeg hadde Nvidia kort før ... straaaaange.

Lenke til kommentar

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

7940305[/snapback]

 

 

Det er vel litt bull.

Noen legger til litt, andre gjør ikke.

Bomberman støtter f.eks 5 player, det gjorde det vel ikke..

 

Og for å kverrulere så er det jo "nytt" at mange av de støtter bruk av Wii-mote.

 

La være å kjøp sier nå jeg.

La oss som er voksne, og tjener penger ta våre egne valg istedet for at foreldrene våre skal gjøre det for oss.

Lenke til kommentar
Gamle spill jeg i dag har installert på PCn (og som jeg spiller regelmessig) : DoomII, Neverhood, Blood, Blood 2: The Chosen, Shogo: Mobiler Armor Division, Commandos II. Tar også frem Giants: Citizen Kabuto, Severance: Blade of Darkness, og Sacrifice, kanskje en gang i året. Det samme gjør jeg alstå også med gamle konsoll spill.

7940402[/snapback]

God smak.

 

Har ikke fått Shogo til å funke på min nye PC da. :(

7940424[/snapback]

 

Kjempegod smak! Shogo og Sacrifice er noe av det beste som er laget. Får ikke tak i Sacrifice da :( mista cd'en min.

Lenke til kommentar

Satt og spilte Super Mario i går og koste meg skikkelig, så det er ikke noe bomkjøp. Men samtidig så får jeg en litt tom følelse av at spillene jeg mest vil spille på Wii nå er 10+ år gamle (er ferdig med Zelda). Men som tidligere sagt i denne tråden, dette vil forandre seg over tid, når flere nye spill kommer.

Lenke til kommentar

Synes det er mye bedre med litt gammel klassiker spilling i ventetiden enn at konsollen skulle stå og støve ned til neste stor tittel, som ofte kan skje om det ikke er noe ved den nye konsolle som appelerer for tiden.

 

Har kosa meg med Zelda (som jeg nå og har på NGC Promo disken), Super Mario Bros og Donkey Kong. Skal snart og laste ned Sim City og kose meg gjennom det.

 

Samt at jeg har SMW på SNESen. Så blir ikke å kjede meg til neste storlaunch av Wii spill i Mars. Prince of Persia til Wii ser uhorvelig morsomt ut med tanke på bruk av Wiimoten, tror Ubisoft har lært litt av fadesene ved launch.

Lenke til kommentar
Virtual Console ? Spille GC spill ? Huff.

 

Du mener kjøpe gamle spill over nett som mange av oss har på emulatorer uansett ?

7939558[/snapback]

 

Hvordan skulle det ha noen som helst innvirkning overhodet på hva jeg skulle finne på å kjøpe på VC at "mange av dere" spiller emulator på pc? "Mange av oss" gidder ikke spille emulator, så da kan du jo se hvorvidt det endrer dine vaner. At du er et dårligere menneske (tyvaktig) enn andre, er faktisk ikke noe å fremheve som et pluss. Dette til opplysning.

Lenke til kommentar
Virtual Console ? Spille GC spill ? Huff.

 

Du mener kjøpe gamle spill over nett som mange av oss har på emulatorer uansett ?

 

Godt folk har forskjellig syn på hva som er genialt. Hadde de enda addet NOE til spillene, online mode eller lignende, kunne du kanskje et et lite poeng. Synes det du sier er bare er trist og viser vel bare at du foretrekker Nintendo uansett hva de gjør.

7939558[/snapback]

For det første, jeg har sittet og lekt meg med emulatorer for både den ene og andre prehistoriske maskinen jeg hadde i barndommen. Dette er ikke det samme. For det andre så ønsker jeg de gamle spillene akkurat som de var, fordi blant de mindre kjente lanserte titlene så er det udødelige spillperler som jeg aldri blir lei av.

 

At du huffer over at jeg er begeistret over at jeg får spilt GC-spilla mine og brukt kontrollerne fra den til disse blir for meg temmelig komisk. Hvis jeg liker å spille disse er det helt perfekt å kunne sette dem inn i den nye konsollen og la den gamle ligge og støve i boden.

 

Det er godt folk har forskjellige syn, for all del. Men på bakgrunn av det korte innlegget mitt du slår konklusjoner fra kan jeg berolige deg om at jeg ikke foretrekker Nintendo uansett hva de gjør. Jeg vet bare hva jeg liker og ikke og står for det. Spørsmålet til trådstarter var om de som har hatt Wii en stund er lei av den, hvilket for mitt vedkommende ikke er faktum.

Lenke til kommentar

Hvorfor drar dere frem at man må spille på en PC ? En moddet Xbox og man kan spille TUSENVIS av disse spillene. Selv PS2 kan man spille de på.

 

Det neste nå blir vel at det suger å spille disse med Xbox/PS2 kontroller...

 

10 gamle roms for 500kr+ eller ALT gratis. Trist. Bare trist. Hadde de enda lagt til noe nytt på dem, men neida.

7940305[/snapback]

 

Så du oppfordrer folk til å heller gjøre det ulovlig, med piratkopier av spill, modding av ANDRE spillkonsoller for å spille gamle Nintendo og SEGA spill?

 

Man skal for all del unngå å spille disse spillene på en Nintendo med Nintendo kontroller, for der koster det en 40-100 kr å kjøpe disse spillene.

 

Ja du kan og laste ned alle nye PC spill, du kan også laste ned alle spill generelt sett og spille de dersom du modder konsollen din. Hvorfor være så idiot å faktisk betale for spillene? De skal jo være morro sant? Det er noen svin som utvikler disse spillene og tar betalt for arbeidsverket sitt.

 

Når et spill er blitt så gammelt at det stammer fra Nintendo og Super Nintendo burde det være gratis. Fint om denne logikken fungerte for alt.

 

Filmer fra før 1980 deles ut gratis på videobutikker. CD'er også. Å betale for ting er for tapere. Alle som betaler er patetiske.

 

Unnskyld. Jeg finner bare tankegangen din urovekkende idiotisk.

Lenke til kommentar

Ser ikke på roms på samme måten som jeg gjør nye spill. Da jeg lastet ned roms for mange år siden var det vel ikke ulovlig engang. Er vel først de senere årene det ble ulovllig da de sikkert fant ut de kunne selge de nok en gang for blodpriser.

 

Og la meg slippe å høre at det er så ulovlig og så fælt, med mindre dere ikke har en eneste nedlastet copyright fil på PC'en deres.

Lenke til kommentar
Og la meg slippe å høre at det er så ulovlig og så fælt, med mindre dere ikke har en eneste nedlastet copyright fil på PC'en deres.

7943140[/snapback]

Da kan du la oss som betaler for spill slippe å høre hvor tragisk det er å betale. Vi tjener penger, dersom du ikke gjør det og må ty til å gjøre det den ulovlige måten så blir det latterlig at vi skal kalles tragiske så du kan prøve å rettferdiggjøre dine handlinger.

Lenke til kommentar
Ser ikke på roms på samme måten som jeg gjør nye spill. Da jeg lastet ned roms for mange år siden var det vel ikke ulovlig engang. Er vel først de senere årene det ble ulovllig da de sikkert fant ut de kunne selge de nok en gang for blodpriser.

 

Og la meg slippe å høre at det er så ulovlig og så fælt, med mindre dere ikke har en eneste nedlastet copyright fil på PC'en deres.

7943140[/snapback]

 

Nei, tror det eller ei lille venn, har aldri vært lov å kopiere slike produkter uansett, er snakk om opphavsrett og hvem som eier det. Om du hadde eid en sykkel, hvordan ville du følt at noen kom og knabba den fra deg?

 

Eller, du har laget et mod, brukt masse tid på det. Så har du lagt det ut for nedlasting mot en liten sum, som betaling for hardt arbeid. 2 dager sener stopper salget opp fordi du kan laste ned modde ditt gratis fra andre sider. Hvordan ville du følt et da? Stolt? Sint? Irritert? Tror du hadde tatt frem hagla fra skapet og jakta ned småtaterne som hadde gjort denne uretten mot deg.

 

Selv om det er gammelt betyr det ikke at det er verdiløst. Er fremdeles noen som har gjort en jobb med det.

 

Og jeg har foresten ikke en copyrighta fil på maskinen min (nyformatert FTW!) så jeg har lov da, ædabæda :p

Lenke til kommentar

La oss bare få en ting klart. 40-80kr er ikke mye å betale for flere hundre(kanskje flere tusen) timer med moro. De fleste av de gamle spillene har en helt sinnsyk gjenspillingsverdi.

 

Til sammenligning koster det å se en film på kino 80-90 kr. Om man har med seg dama blir 160-180 kr + snop. Dette er ca 2 timer med underholdning. Alt dreier seg vel om prioriteringer.

 

Jeg nøler hvert fall ikke med å kjøpe meg spill gjennom VC.

Lenke til kommentar
Ser ikke på roms på samme måten som jeg gjør nye spill. Da jeg lastet ned roms for mange år siden var det vel ikke ulovlig engang. Er vel først de senere årene det ble ulovllig da de sikkert fant ut de kunne selge de nok en gang for blodpriser.

7943140[/snapback]

 

Det har alltid vært ulovlig. Og sider med konsoll-roms (evt andre spillformater) har blitt slått ned på i mange år, husker tilbake i 98-99, allerede da ble en del sider stengt.

 

Men dette er jo helt off-topic når jeg ser etter. Hender jeg tenker på å kjøpe Wii selv, men med den dårlig tilgjengligheten om dagene, så svinner lysten hene dag for dag. :/

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...