Gå til innhold

PS3 Isoloader allerede? Huff og huff


Knebel

Anbefalte innlegg

La oss fortsette og snakke om isoloaderen og ikke om hvorvidt Cell er mer general purpose enn folk tror.

Tror blu-ray setter en liten stopper for å bruke isoloader på grunn av størrelsen.

7909020[/snapback]

 

Nja, ikke ennå hvertfall. Jeg ser de fleste PS3-spillene ligger på 4,5-6,8GB.

Jeg vet ikke når Sony/spillprodusentene kommer til å ta i bruk BD på spill, enn så lenge kan vi kose oss med å legge inn DVD9 PS3-spill på HDD'en. Nå må noen bare se å gi ut isoloader'n.

Jeg er spent på om det funker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når spill tar blu-ray platene fult ut, tenker jeg at det er de som tenker seg om 2 ganger før de laster ned en 50 Gb's fil.

 

Når det er sagt, internett hastigheten øker og med tiden, og før vi vet ordet av det tar det like lang tid å laste ned 50 gb som det tar å laste ned 700 Mb i dag.

 

Så jeg tror med tiden at størrelsen har lite å si, ettersom folk får sterkere linjer mellom hendene.

Lenke til kommentar

 

Støtte stort sett alt av fil formater er ett stort plus. Håper sony legger inn xvid, divx støtte inn i XMB.

7905899[/snapback]

:dribble:

 

Oioioi, nå er det nesten så jeg blir litt opphisset her..

 

Håper noen slenger ut ferdigkompilerte distro til PS3 med alt av media-muligheter satt opp... Lite sugen på fullstendig linux-install...

7907381[/snapback]

 

 

endelig en skikkelig grunn til å kjøpe ps3 :love:

Lenke til kommentar
@Darth MToffy

 

Anbefalar å lese "Disclaimer"-en, den svarar faktisk på nokon av dei tinga du nemner.

 

Får sjå om eg tek meg tid til å lese igjennom alt seinare, og gjere ei vurdering. Det lille eg har lest so langt er av kurant kvalitet, og faktisk skrive på ein måte som er relativt lettfatteleg. :)

 

Kay

7908537[/snapback]

Joda har lest den.. Og som jeg skrev tidligere så er det mye i posten der som virker riktig og logisk.. Mye virker også som det er lettfattelig..

 

MEN problemet mitt i hvert fall er at jeg ikke har noe objektivt kildemateriell å forholde meg til som referanse for synspunktene i den forumposten.. Derfor kan forfatteren lure meg langt oppi skyene hvis han vil så lenge han snakker om tekniske begreper som ikke jeg har brydd meg om å lese meg opp på.

 

Så hjelper lite med en disclaimer hvis man i utgangspunktet er skeptisk til den som har skrevet disclaimeren :innocent: Hvis du skjønner hvor jeg vil...

 

Blir det samme som at Sony eller MS uttaler seg om noe for meg.. Jeg tror ikke på noe før jeg ser det selv. Kilden er rett og slett alt for subjektiv.

 

Poenget mitt var aldri å si at innholdet i den forumposten nødvendigvis er feil. Jeg ville bare påpeke at man bør velge kildene sine med omhu hvis man vil at motdebattanter skal godta dem som relevante for den aktuelle saken.

 

Menmen nok of-topic fra min side... Fint om noen har mer info om isoloadere :tease::thumbup:

Lenke til kommentar
Når spill tar blu-ray platene fult ut, tenker jeg at det er de som tenker seg om 2 ganger før de laster ned en 50 Gb's fil.

 

Når det er sagt, internett hastigheten øker og med tiden, og før vi vet ordet av det tar det like lang tid å laste ned 50 gb som det tar å laste ned 700 Mb i dag.

 

Så jeg tror med tiden at størrelsen har lite å si, ettersom folk får sterkere linjer mellom hendene.

7909155[/snapback]

 

Jaja, da er det jo bra at man egentlig kun trenger 7GB resten av denne og neste generasjon for de største og beste spilla slik at folk kan fortsette med nedlastingen sin ;)

Lenke til kommentar
Når spill tar blu-ray platene fult ut, tenker jeg at det er de som tenker seg om 2 ganger før de laster ned en 50 Gb's fil.

 

Når det er sagt, internett hastigheten øker og med tiden, og før vi vet ordet av det tar det like lang tid å laste ned 50 gb som det tar å laste ned 700 Mb i dag.

 

Så jeg tror med tiden at størrelsen har lite å si, ettersom folk får sterkere linjer mellom hendene.

7909155[/snapback]

Sant det. Eg har fått fiber gravd til huset. Ventar berre på installasjonen.

Skal sjølv ha 50/25 -- så 20-50 gb er ikkje noko problem det :)

Lenke til kommentar

Problemet ligger vel i diskplass. For hardcore folk så blir det ikke problem nei, men det er ikke så farlig for sony. Det som er farlig er hvis det blir enkelt for ola nordmann og spill piratkopierte spill. Og så kjenner du at det svir å laste ned 50 GB også. Noen skal du jo tross alt laste ned fra også.

Lenke til kommentar

Når det gjelder diskplass på PS3 tror jeg ikke det er noe problem, har hvert fall sett en video hvor de setter inn en større disk. bytter ut 20gig 2.5" med 400gig 3.25" eller noe sånt.

 

50 gig kan virke litt mye nå, men husk at før så var det ekstremt uvanlig med ISO'er av PC spill, 600mb var rett og slett for mye. Spillene ble gjort mindre ved å fjerne blant annet lyd og tale.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke skikkelig bredbånd engang.. :p Men, er stress om man skal ha flere filer på rundt 30gb som fort PS3 kan havne på.. Dessuten blir det vel sikkert litt på samme måten som på xbox at det blir skummelt å spille på nett.. Noe som sikkert endel har lyst til etterhvert.. ;) Tror mye av fremtiden til spill ligger i nettopp det å betale for å spille på nett egentlig.. :)

 

Selv ser jeg ikke krisen i en isoloader enda.. PSP har jo klart seg nogenlunde.. Men, grunnen til at få kjøper spill, er vel fordi det finnes få spill til den, som faktisk er bra? :p

 

Edit: 400gb tilsvarer jo 8 spill om alle er på 50gb da.. men, tror det tar lang tid før man får spill som ligger på rundt 50gb egentlig.. :p

Endret av Sigurd_m
Lenke til kommentar
Når det gjelder diskplass på PS3 tror jeg ikke det er noe problem, har hvert fall sett en video hvor de setter inn en større disk. bytter ut 20gig 2.5" med 400gig 3.25" eller noe sånt.

 

50 gig kan virke litt mye nå, men husk at før så var det ekstremt uvanlig med ISO'er av PC spill, 600mb var rett og slett for mye. Spillene ble gjort mindre ved å fjerne blant annet lyd og tale.

7917726[/snapback]

 

Ja per i dag virker 50 gig enormt, men jeg husker den tiden da et spill på 700 Mb var regnet som enormt (begynner jeg å bli gammel?).

 

Nå er det vel mer regnet at et spill skal bruke en hel DvD plate, og om kort tid sitter man med Den Lengste reisen type innstallasjon over 4 til 5 plater (DvD). Tiden går så alt for fort.

Lenke til kommentar

Spill på 360 kommer til å alltide til å holde seg på rundt 8GB medmindre de er linær, mens PS3 eksklusive spill vil vokse seg større og større.. :)

 

Utviklerene har alltid utvikler for laveste fellesnevner på maskinvaren, og medium på konsoll, dette vil også skje i fremtiden.

 

Det vil f.eks. aldri komme ett spill på 360, med like høy lydkvalitet som Resistance - Fall of Man har på høyeste valgmulighet (Uncompressed 7.1 PCI), noensinne i dets levetid.

360'en kan ikke sende slike lydsignaler uten HDMI, og veldig få utviklere ville ofret plassen de vil da få bruk for på DVD9 f.eks.

 

Så etter hvert som man også tar PS3 med i beregningen på spill, så vil lyden forhåpentligvis bli tilgjengelig i 7.1/5.1 og stereo på PS3, for så å bli nedgradert til Stereo & 5.1-lyd for 360-versjonen, og bare stereo for PS2-versjonen (har vært vanlig til nå), og kanskje bare mono på Wii versjonen... (overdrev vell litt på siste biten, but you catch my drift).

 

Alt dette trenger forskjellig plass, PS3 har bedre hardware for slike muligheter.

 

Ikke det at jeg sier at slike ting alltid vil være like tydelige, men 8 GB begynner å bli lite, tilogmed for PS2 spill, bare game-content på God of War 2 på PS2 fyller opp en DVD9, ifølge Chris Barlog

( .. and then three months ago we realized that we ran out of space on the first disc. All of our game content filled the dual-layer disc. So we were like... )

.

 

Så det blir som med Resident Evil på Gamecube og PS2, f.eks.

Forskjellig hardware, forskjellig størrelse, og forhåpentligvis forskjellig innhold optimalisert for de forskjellige hardwarene. :)

Lenke til kommentar
Ja per i dag virker 50 gig enormt, men jeg husker den tiden da et spill på 700 Mb var regnet som enormt (begynner jeg å bli gammel?).

 

7918039[/snapback]

Doom2 var på seks disketter når det kom ut, det var helt utrolig og tokk opp nesten hele hardisken min ;)

 

snipp...

7918169[/snapback]

Nå skal ikke jeg si at jeg er noen ekspert, men tror ikke det er lyden som er det store problemet når det gjelder størrelse. Tenker at det kan komprimeres ganske greit(mp3, ogg osv)

Lenke til kommentar

jo, men alt kan jo komprimeres, lyd, bilder og film. da folk fremdeles lastet ned spill delt opp i 2.8mb filder var det vanlig å komprimere både bilder og musikk/speech for så å pakke dette opp igjen før spillet skulle startes. Kingpin er et genialt eksempel på dette.

 

Kanskje dette (ps3 og BR) vil gjøre at denne metoden blir tatt i bruk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...