Gå til innhold

PS3 Isoloader allerede? Huff og huff


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg gleder meg hemningsløst til ferrox :D PS3 spillene er enda veldig små, VF5 er f.eks på kun 3,89GB

 

Jeg tror det er Paradox som leverer en isoloader, men har forstått det slik at de venter med til PAL-lansering, slik at Sony ikke skal force upgrade firmware slik at det ikke skal være mulig å få en isoloader til å funke...?

 

Gleder meg gjør jeg hvertfall!

Lenke til kommentar
Det som faktisk kan få meg til å kjøpe en PS3 er om det kommer noe ala "XBMC"!

Det ser dårlig ut på 360´n, men med Linux og mulighet for å dytte inn mye større disk kan vel PS3 bli den nye "Xbox" ? Eller...

Jeg driter i spill, spill skal eies... på 360 pga LIVE... men feks Prison.Break.S02E15.720p.HDTV.x264 hadde vært fint å sett på HDTV´n

7869496[/snapback]

Second.

7870595[/snapback]

 

Man trenger da ikke hacke PS3 for å gjøre dette da.. Man streamer 720p allerede via VLC.

7870822[/snapback]

 

Funker det fint med dette nå? Kan jeg kjøpe meg en PS3, hive inn linux og se .x264 i 720p med en gang?

 

Hvis dette funker bra med digital lyd og riktig oppløsning så løper jeg og kjøper PS3 så fort den er i butikkene, samma F hvor mye den koster.

 

Gamle xboxen min ber om å bli byttet ut med noe som kan erstatte XBMC og viser f.eks .x264 i 720p. :w00t:

Lenke til kommentar
Det som faktisk kan få meg til å kjøpe en PS3 er om det kommer noe ala "XBMC"!

Det ser dårlig ut på 360´n, men med Linux og mulighet for å dytte inn mye større disk kan vel PS3 bli den nye "Xbox" ? Eller...

Jeg driter i spill, spill skal eies... på 360 pga LIVE... men feks Prison.Break.S02E15.720p.HDTV.x264 hadde vært fint å sett på HDTV´n

7869496[/snapback]

Second.

7870595[/snapback]

 

Man trenger da ikke hacke PS3 for å gjøre dette da.. Man streamer 720p allerede via VLC.

7870822[/snapback]

 

Funker det fint med dette nå? Kan jeg kjøpe meg en PS3, hive inn linux og se .x264 i 720p med en gang?

 

Hvis dette funker bra med digital lyd og riktig oppløsning så løper jeg og kjøper PS3 så fort den er i butikkene, samma F hvor mye den koster.

 

Gamle xboxen min ber om å bli byttet ut med noe som kan erstatte XBMC og viser f.eks .x264 i 720p. :w00t:

7905122[/snapback]

Viss der er mulig så jubler jeg ganske høyt. Dataen min sliter litt med de filene. Men viss PS3 kjører de glatt så er det helt utrolig bra.

Lenke til kommentar
Viss der er mulig så jubler jeg ganske høyt. Dataen min sliter litt med de filene. Men viss PS3 kjører de glatt så er det helt utrolig bra.

7905348[/snapback]

 

Ser da ingen grunn for at den ikke skulle klare det... Dersom de får lagen en distro/software som faktisk klarer å ta nytte av hele Cell prosessoren, og ikke bare PPEen slik det er i dag(Skyt meg om noen har laget noe som benytter SPEene), vil den nok ikke ha problem med å spille av noe som helst....

Det er jo faktisk filmavspilling o.l Cell er laget for.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Hvis det skjer så kommer alle 360 fanboysa til å kjøpe en PS3 og aldri laste ned et spill i håpet om å få PS3 til å få samme skjebne som Dreamcast :tease:

 

Neida er jo ikke bra med slik bare se på Wii som har modchip ute allerede og kommer denne på PS3 snart så kan det gå utover spillstøtten og salg av spill. Kommer helt ann på om det er en ting som alle kan gjøre lett på 5 min eller om det er ett knote opplegg du må være litt nerd for å greie. Men ikke bra at det tar 2-3 månder før slik er laget

Lenke til kommentar

 

Støtte stort sett alt av fil formater er ett stort plus. Håper sony legger inn xvid, divx støtte inn i XMB.

7905899[/snapback]

:dribble:

 

Oioioi, nå er det nesten så jeg blir litt opphisset her..

 

Håper noen slenger ut ferdigkompilerte distro til PS3 med alt av media-muligheter satt opp... Lite sugen på fullstendig linux-install...

Lenke til kommentar

Håper noen slenger ut ferdigkompilerte distro til PS3 med alt av media-muligheter satt opp... Lite sugen på fullstendig linux-install...

7907381[/snapback]

 

Yellowdog Linux som faktisk er laget med tanke på bruk til PS3 kommer jo, så da vil mulighetene og brukervennligheten bli bedre tenker jeg.

Lenke til kommentar

Håper noen slenger ut ferdigkompilerte distro til PS3 med alt av media-muligheter satt opp... Lite sugen på fullstendig linux-install...

7907381[/snapback]

 

Yellowdog Linux som faktisk er laget med tanke på bruk til PS3 kommer jo, så da vil mulighetene og brukervennligheten bli bedre tenker jeg.

7907498[/snapback]

Nei nei nå må du ikke friste meg :D

 

Hmm... får håpe jeg klarer å vente til 20gig versjonen kommer da.. For dette blir dyrt!

 

Jeg "må" jo ha ny forsterker hvis jeg kjøper denne saken her.. Hmm..

 

Blir kjappt 20k til sammen :whistle:

 

Menmen stakkars trofaste forsterkeren min har gjort jobben sin lenge nok nå.. PS3 er egentlig en fin unnskyldning for å kjøpe ny :innocent:

Lenke til kommentar
Viss der er mulig så jubler jeg ganske høyt. Dataen min sliter litt med de filene. Men viss PS3 kjører de glatt så er det helt utrolig bra.

7905348[/snapback]

 

Ser da ingen grunn for at den ikke skulle klare det... Dersom de får lagen en distro/software som faktisk klarer å ta nytte av hele Cell prosessoren, og ikke bare PPEen slik det er i dag(Skyt meg om noen har laget noe som benytter SPEene), vil den nok ikke ha problem med å spille av noe som helst....

Det er jo faktisk filmavspilling o.l Cell er laget for.

7905593[/snapback]

 

Einig med innlegget, men det eg har utheva er feil. Cell har mange utgåver, den som er i Ps3 er designa for spel, hovudsakleg. ;) Men så krever film i HD mykje kraft, og det har det jo til felles med spel.

Og, du treng ikkje skyte deg, men spel som Motorstorm, Heavenly Sword og Lair tar veldig stor bruk av SPU`ane, til å handtere fysikken og partikkeleffekter. :) Det hadde ikkje vore muleg utan.

Lenke til kommentar
Viss der er mulig så jubler jeg ganske høyt. Dataen min sliter litt med de filene. Men viss PS3 kjører de glatt så er det helt utrolig bra.

7905348[/snapback]

 

Ser da ingen grunn for at den ikke skulle klare det... Dersom de får lagen en distro/software som faktisk klarer å ta nytte av hele Cell prosessoren, og ikke bare PPEen slik det er i dag(Skyt meg om noen har laget noe som benytter SPEene), vil den nok ikke ha problem med å spille av noe som helst....

Det er jo faktisk filmavspilling o.l Cell er laget for.

7905593[/snapback]

 

Einig med innlegget, men det eg har utheva er feil. Cell har mange utgåver, den som er i Ps3 er designa for spel, hovudsakleg. ;) Men så krever film i HD mykje kraft, og det har det jo til felles med spel.

Og, du treng ikkje skyte deg, men spel som Motorstorm, Heavenly Sword og Lair tar veldig stor bruk av SPU`ane, til å handtere fysikken og partikkeleffekter. :) Det hadde ikkje vore muleg utan.

7907704[/snapback]

 

Ehm... Så vidt jeg vet finnes Cell kun med en arkitektur. Forskjellige versjoner ja, dersom man kan kalle de forskjellige ved at de har forskjellig klokkehastighet og antall SPUer aktivert/deaktivert...

Dersom den var produsert hovedsaklig for spill, ville den nok hatt mye mer general-purose kraft.

Det er riktig at ytelse i spill også var en av kriteriene når prosessoren ble utviklet, men siden toshiba vil ha den i andre brunevarer og IBM vil bruke den i servere så måtte det inngås kompromisser...

Den enorme ytelsen på number crunching, og mangelen på general-purpose kraft vitner mer om noe som skal emulere kolisjoner og spille av film, enn noe som skal vinne verden med sin mulighet til å produsere fantastiske spill...

Jeg sier for all del at den er dårlig i spill, jeg sier bare at den er bedre til andre ting.

Det at en CPU er en jævel på å spille av film, betyr ikke at den gir monsterytelse i spill.

 

Jeg tenkte ikke på spill når jeg lurte på om noen hadde tatt i bruk SPEene... Tenkte på Linux og videosoftware der...

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Eg snakka heller ikkje om arkitekturar, men akkurat det du viste til, nemleg klokkehastighet, størrelse på Local Memory, cache-størrelse osv. :)

Elles, så er nok SPUane mykje meir general purpose enn mange trur. Men dei er beste egna til å ta seg av spesielt krevande oppgåver, og på den måten frigjera enormt mykje maskinkraft.

God lesning:

http://psinext.e-mpire.com/index.php?categ...s_articleid=667

Og gode gamle Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor

Modern graphics cards have multiple elements very similar to the SPE's, known as shader units, with an attached high speed memory. Programs, known as shaders, are loaded onto the units to process the input data streams fed from the previous stages (possibly the CPU), according to the required operations.

 

The main differences are that the Cell's SPEs are much more general purpose than shader units, and the ability to chain the SPEs under program control offers considerably more flexibility, allowing the Cell to handle graphics, sound, or anything else.

Og når det gjeld dette med general purpose, er det som sagt vanvittig overvurdert, på grunn av at Microsoft har pusha det fullstendig utav proporsjonar.

To say “most of the code is general purpose” probably refers to code size, not execution time. First, it should be clarified that “general purpose code” is only a label for the garden variety instructions that may be given to hardware. On the hardware end, this code fits into various classifications such as arithmetic, load/store, SIMD, floating point, and more. General purpose applications are programs made up of general purpose code. In different use cases, the application might do an arithmetic heavy operation relying on a vector unit in the processor, and in another use case the application might make heavy use of memory operations hitting on the bandwidth of the CPU and RAM. Good examples of this are MS Word, a web browser, or an entire operating system. With MS Word there is a lot of string processing which involves some arithmetic, comparison, a lot of branching, and memory operations. When you click import or export and save to various file formats, it is an I/O heavy operation. Applications like these tend to not execute the same code over an over, and have many different functions that can occur on relatively a small set of data depending on what the user does. Ultimately, there is a large amount of code written to handle the small set of data and most of it never gets executed unless the user explicitly tells the application to do something.

 

Games are not general purpose programs. Any basic game programming book will introduce you to the concept of a game loop. This loop contains all of the functionality a game performs each frame. This loop handles all of the events that can occur in the game. An important principle in a game loop is to avoid branches when unnecessary as it slows down execution and makes the code on screen long and generally inefficient. The paradigm for a game isn’t to build explicit cases for everything that can happen, but to program the nature and laws of various things, and let the game objects handle themselves in that logic. Due to limited resources, completely natural and accurate laws aren’t possible, but it is an end that is being worked towards.

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=22858

 

Anbefalar analysar istadenfor nettsider som seier ditt og datt om Xenon og Cell utan å begrunne godt nok. :)

Lenke til kommentar
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=22858

 

Anbefalar analysar istadenfor nettsider som seier ditt og datt om Xenon og Cell utan å begrunne godt nok. :)

7908249[/snapback]

Analyser er en fin ting ja når de er objektive.

 

Når jeg ser linker til PS3forums eller noe liknende så tenker jeg ikke akkurat på objektivitet for å si det mildt. Spesielt når linken man refererer til er skrevet av en med over 1500poster på ett ps3forum, og selve den tråden er en lang rekke med forsvar av PS3.

 

Legg til at den linken inneholder veldig mye teknisk babbel som jeg ikke tror det er mange her inne, med hånden på hjertet, som faktisk forstår alt sammen av.

 

Da står vi igjen med en artikkel jeg er meget tvilsom til om kan kalles objektiv og i tillegg kan jeg ikke lese den og automatisk vite om den er full av fakta eller feil.

 

For alt jeg vet er alt som står på den linken sant, men dessverre så er artikkelen publisert på ett sted som gjør at den mister all objektivitet i mine øyne.

 

PS! Dette er ikke noe spesiellt for PS3. Jeg er like skeptisk til linker fra 360-forums og liknende.

Lenke til kommentar

Du tar ting litt ut av sammenheng her... Det at SPEene til Cell er mer general purpose enn en shader unit fra en GPU? Hvorfor skulle det gjøre Cell mer general purose enn hva folk tror?

 

Og så var det dette med kilder som du snakker om da...

En i fra PS3forums og en fra en ren PS3 side?

Rydd opp i din egen hage først...

 

Edit:

Håper forresten at MistaPi tar truen innom denne tråden før den går til helvete med "liksom-kunnskap" fra begge sider her...

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Det var EIN av linkane. Ta dykk gjerne fridomen til å lese dei andre, det var tross alt av nettopp den grunnen eg inkludert linkane i posten min.

Og du må gjerne motbevise det som står der med ei kjelde som seier det motsatte. At spel er general purpose-program trur eg ikkje du finn.

Du tar ting litt ut av sammenheng her... Det at SPEene til Cell er mer general purpose enn en shader unit fra en GPU? Hvorfor skulle det gjøre Cell mer general purose enn hva folk tror?

Anbefalar å lese alt:

"and the ability to chain the SPEs under program control offers considerably more flexibility, allowing the Cell to handle graphics, sound, or anything else".

Wikipedia bruker det eksempelet ein SPU er veldig samanliknbar med ein shader uni, på grunn av hastigheten og effektivitete.

Lenke til kommentar

@Darth MToffy

 

Anbefalar å lese "Disclaimer"-en, den svarar faktisk på nokon av dei tinga du nemner.

 

Får sjå om eg tek meg tid til å lese igjennom alt seinare, og gjere ei vurdering. Det lille eg har lest so langt er av kurant kvalitet, og faktisk skrive på ein måte som er relativt lettfatteleg. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...