Gå til innhold

Fremtiden til Wii?


tjommi

Anbefalte innlegg

Er virkelig Wii noe det er verdt og investere i? det virker som om alle spillene deres går ut på og svinge kontrollen mest mulig. joda det ser veldig artig ut men når jeg ser på Wii så får jeg føelsen av at mesteparten av morroa ligger i konsolen og ikke i spillene.

7864535[/snapback]

Jeg vil si at Wii absolutt er verdt å invistere penger i. Den leverer underholdning som jeg selv ikke har hatt på noen som helst konsoll. Selv mer enn DS, som jeg har kanskje har hatt de beste spillopplevelsene det siste året. Wii har noen underholdninde spill, men mange er nok mer party-spill. Perler som Zelda bør nok uansett ikke gå i glemmeboken. Wii Sports som følger med er det beste sportsspillet jeg har testet, utallige timer med moro her. Et spill for absolutt hele familien.

Dessuten så har både Xbox og PS3 mange gode og populære spill som kommer utover året. noe jeg ikke er sikker på om jeg kan si om Wii. Det er veldig få spill som kommer til Wii´en synes jeg som det egentlig er verdt og nevne.

Som folk nevner lengre oppe, kommer det mange solide spill til Wii. Mars blir en spesielt god måned, da en rekke spill vil lanseres da. Akkurat nå er det omtrent umulig å få tak i en Wii også, så det er kanskje bare best å vente til mars/april før du begynner å sjekke butikkene.

Er det sånn at Nintendo Wii er en konsol man kjøper for og ha det gøy med når man får venner på besøk eller til ungene? Eller kommer det bedre spill utover? er det bare en kreativ døgnflue kanskje?

Wii er en familiekonsoll på mange måter ja, men nå har den spill for absolutt alle. Tror nok Wii Sports blir en slager om du skaffer deg det. Mange fans har måtte plassere sin Wii i stuen hos foreldrene etter at de har testet Wii Sports en gang, eller sett de spilt det. Til og med besteforeldre har tatt imot Wii på en veldig positiv måte.

 

Wii har bare vært ute i et par måneder. Gi den litt tid, kanskje et halvt år, eller ett. Spillene kommer på rad og rekke. Etter hvert vil Nintendo også komme med sin onlinetjeneste også. Tror nok utviklere bare har såvidt begynt å bruke kreativiteten sin på Wii. Som med DS vil det ta tid før det virkelig løsner hos utviklerene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er virkelig Wii noe det er verdt og investere i? det virker som om alle spillene deres går ut på og svinge kontrollen mest mulig.

7864535[/snapback]

Dette kan man jo si om alle kontrollinnretninger. Æsj, PS2 suger, det går jo bare ut på å trykke på masse knapper hele tiden.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Synes TCi sin post sa alt.

 

Dei fyrste månadane etter DS sin launch, meinte nesten alle at han ville verta ein flopp, så kom PSP, og alt såg dystert ut for DS. PSP hadde mange fleir moglegheitar, ein kunne sjå film, mykje bedre hardware osv.

Kven lo sist? Kven lo best? DS selger som hakka møkk over nesten heile verden. PSP? Prøver å bli solgt som hakka møkk på qxl.

Eg trur vi vil få sjå noko liknande i denne generasjonen av spelkonsollar. Nintendo har funnet ut kva som fengjer folk, MS og Sony er framleis nokre hestehodar bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Personlig sitter jeg med samme inntrykk nå som jeg hadde fra launchen til DS. Jeg impoterte den fra japan, og per i dag synes jeg ikke det var noe godt kjøp der og da. Det første året var det absolutt ingen grunn å ha en DS, og min lå i skuffen over ett år nesten. Da jeg tok den fram igjen begynte det å komme mange interessante spill av god kvalitet. Hadde jeg visst at denne bølgen falt sammen med DS Lite hadde jeg ventet med kjøpet mitt. Men i dag er DS Lite det beste spilkjøpet man kan gjøre, synes jeg. Man finner mange spill som i tillegg er mye billigere, dessuten koster jo spillmaskinen bare en tusenlapp også.

Slik jeg ser det går wii igjennom det samme, mange dårlige og uinteressante spill, deriblant de samme kjedelige minispillene.

Jeg venter minst ett år, eller til første prisfall. Jeg går ikke i samme felle en gang til å kjøpe noe bare fordi det er unikt, og så bare la det ligge dødt i ett år i påvente av bedre spill. Jeg vet de kommer, men ikke i løpet av de neste månedene slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Det wii kunne trengt er et skikklig FPS Vietnam krigspill, hvor man utnytter kontrollene som i COD3 bare litt bedre. Med mengder av god vietnam musikk som "CCR - Fortunate son" og "Edwin starr - war" og noe Jimi Hendrix, ohhh, kan alledrede se for meg helikopterene flappe over skjærmen :cool:

7871412[/snapback]

 

Battlefield Vietnam Wii style :dribble:

Lenke til kommentar

Wii har allerede solgt 4-5 millioner og trolig godt over 10 millioner i sitt første leveår. Dette vil gjøre at en rekke utviklere som tidligere har vært skeptisk til om konsollen ville slå an, nå hiver seg på Wii-toget. Særlig nå som PS3-salget har skuffet. Tror man kan vente seg mange nye spillannonseringer til Wii i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Ja Wii's støtte blant 3dje parts utviklere er meget godt. Dette er fint for det er nettopp det Wii trenger.

 

Jeg har tro på Wii, og gleder meg til tiden fremover med tanke på spill. Jeg tror det kan komme mange interesange titler, spesielt siden den kan tilpasses alle sjangrer.

 

Prosjektnavnet til Wii var Revolution. Det tror jeg de har levd opp til og litt til.

Lenke til kommentar

@tjommi

 

Vanskeleg å seie...har blitt litt meir og meir skeptisk til Wii sjølv, trur eg vil vente og sjå kva som kjem. Men det kan sjå ut som om Nintendo kan få betre støtte frå tredjeparts-utviklarar i denne generasjonen.

 

Eg trur det beste du får til Wii per i dag er på Virtual Console. So dersom du ikkje har ein NES eller SNES ståande, kan det jo hende at Wii er verdt å kjøpe for å få spele dei gamle klassikarane. :) Sjølv har eg ein NES, so eg ventar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ja Wii's støtte blant 3dje parts utviklere er meget godt. Dette er fint for det er nettopp det Wii trenger.

 

Dette gjenstår vel strengt tatt se. Mange utviklere har ytret at "de synes maskinen er veldig spennende", men vi får se om publisherne virkelig tør å satse... og satse på innovasjon. Det jeg frykter er at vi får en haug ports fra ps2, psp (se nye Prince of Persia), og nedskalerte versjoner av 360/ps3-titler med tungvinte kontroller slengt på toppen. Jeg krysser fingrene for at Nintendo virkelig får til 3.parts støtte denne gangen, og at maskinen tar av på samme måte som DS.

 

Til informasjon: Jeg kjøpte Wii denne uken. Foreløpig tenker jeg på den som "Zelda-maskinen min", i påvente av flere gode titler.... :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Ja Wii's støtte blant 3dje parts utviklere er meget godt. Dette er fint for det er nettopp det Wii trenger.

 

Dette gjenstår vel strengt tatt se. Mange utviklere har ytret at "de synes maskinen er veldig spennende", men vi får se om publisherne virkelig tør å satse... og satse på innovasjon. Det jeg frykter er at vi får en haug ports fra ps2, psp (se nye Prince of Persia), og nedskalerte versjoner av 360/ps3-titler med tungvinte kontroller slengt på toppen. Jeg krysser fingrene for at Nintendo virkelig får til 3.parts støtte denne gangen, og at maskinen tar av på samme måte som DS.

 

Til informasjon: Jeg kjøpte Wii denne uken. Foreløpig tenker jeg på den som "Zelda-maskinen min", i påvente av flere gode titler.... :)

7872938[/snapback]

 

EA har faktisk åpnet et eget studio dedikert til utvikling kun av Wii spill, intet annet. Og Ubisoft er inne på tanken de og.

 

Så de har i det minste støtte av 2 studio som veier tungt på markedet, økonomisk sett, og i bunn og grunn er det det som teller.

Lenke til kommentar
Synes TCi sin post sa alt.

 

Dei fyrste månadane etter DS sin launch, meinte nesten alle at han ville verta ein flopp, så kom PSP, og alt såg dystert ut for DS. PSP hadde mange fleir moglegheitar, ein kunne sjå film, mykje bedre hardware osv.

Kven lo sist? Kven lo best? DS selger som hakka møkk over nesten heile verden. PSP? Prøver å bli solgt som hakka møkk på qxl.

Eg trur vi vil få sjå noko liknande i denne generasjonen av spelkonsollar. Nintendo har funnet ut kva som fengjer folk, MS og Sony er framleis nokre hestehodar bak.

7868690[/snapback]

 

Deet blir veldig feil å si.. Greit nok at Nintendo har funnet ut hva som fenger folk.. Men, MS og Sony er mer opptatt av hva som fenger den "vanlige" gameren.. Finnes fortsatt veldig mange av de.. :p

 

Men, er sant det du sier med Ds og PSP.. Min PSP har ikke blitt brukt noe særlig.. men, er mulig den blir tatt opp av skuffen igjen, nå som det går å spille PS1 spill.. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte Wii'en min. Så klart står den og støver litt nå som release-lineupen er ute av verden, men for min del er det mye spennende på veg.

 

Nintendo har nok lært en del med DS også, og man kan nesten si at den har banet veg for Wii siden de er like unike.

 

Husker ikke hvor jeg leste det eller hvor jeg hørte det, men Nintedo jobber også på spreng for å fixe spill som drar Wii'en videre. De har nå sett hvordan DS fikk rakettfart og prøver å følge den malen med Wii, noe som selvfølgelig er bra.

 

Angående Star Wars til Wii så håper jeg det er det som er "Top Secret" LucasArts-prosjektet til Free Radical: http://www.frd.co.uk/games.php

 

De har hatt en del poller på Wii, og det står i FAQ'en at de gjerne skulle laget Haze til Wii også, dersom den hadde taklet det. Så jeg tror nok de har et lite øye for den søte lille ;)

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...