Gå til innhold

Fremtiden til Wii?


tjommi

Anbefalte innlegg

Er virkelig Wii noe det er verdt og investere i? det virker som om alle spillene deres går ut på og svinge kontrollen mest mulig. joda det ser veldig artig ut men når jeg ser på Wii så får jeg føelsen av at mesteparten av morroa ligger i konsolen og ikke i spillene.

 

Dessuten så har både Xbox og PS3 mange gode og populære spill som kommer utover året. noe jeg ikke er sikker på om jeg kan si om Wii. Det er veldig få spill som kommer til Wii´en synes jeg som det egentlig er verdt og nevne.

 

Er det sånn at Nintendo Wii er en konsol man kjøper for og ha det gøy med når man får venner på besøk eller til ungene? Eller kommer det bedre spill utover? er det bare en kreativ døgnflue kanskje?

Endret av tjommi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er virkelig Wii noe det er verdt og investere i? det virker som om alle spillene deres går ut på og svinge kontrollen mest mulig. joda det ser veldig artig ut men når jeg ser på Wii så får jeg føelsen av at mesteparten av morroa ligger i konsolen og ikke i spillene.

 

Den er virkelig verd å investere i, uten tvil. Før var den generelle missoppfatningen at Nintendo er for barn, med Wii blir den at du må "sitte å veive i lufta" som mange sier. Er vel ikke mulig å gjøre folk fornøyd i dag.

 

Mesteparten av morroa ligger i spillet, uten vil. Konsollen gir dem bare muligheten, det er spillene som må utnytte denne muligheten.

 

I f.eks Twilight Princses trenger du bare små bevegelser for å svinge sverdet i spillet. Men takket være dette blir opplevelsen så ufattelig god at du til slutt faktisk tror at det hjelpre å svinge sverdet kraftig. Etter noen timer med TP fant jeg meg selv i en hoyende, svettende posisjon. Morro? Ubeskrivelig.

 

Dessuten så har både Xbox og PS3 mange gode og populære spill som kommer utover året. noe jeg ikke er sikker på om jeg kan si om Wii. Det er veldig få spill som kommer til Wii´en synes jeg som det egentlig er verdt og nevne.

 

Er mange gode, og populære spill, som kommer til Wii i fremtiden. Som f.eks Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Harvest Moon Wii, Donkey Kong Wii, Zelda Wii etc. Samt at EA og Ubisoft (og en del andre, som f.eks Square Enix) legger mer arbeid i spill til Wii, EA så mye at de faktisk har sitt eget Wii dedikert studio.

 

Men det er opp til hva envær ser. Om du ikke ser noen spill som vekker til livet lysten av å kjøpe det spillet, er det selvfølgelig ikke noe vits å investere i en Wii.

 

Er det sånn at Nintendo Wii er en konsol man kjøper for og ha det gøy med når man får venner på besøk eller til ungene? Eller kommer det bedre spill utover? er det bare en kreativ døgnflue kanskje?

 

Wii er en konsoll for alle annledninger. Med venner, alene eller over nette (kommer senere).

 

Bakover kompatibliteten til Wii er og fantastisk, med at du får tilgang til hele 7 konsoller, innklusivt Wii. Det skulle være nok til å dekke envær persons behov for en stund.

 

Ingen ting som å kose seg med gode gamle klassikere som Mario, Donkey Kong og Zelda.

 

Men som sagt, det er opp til envær hva man ser etter i en konsoll. Men det er og mye å se i Wii, som kan ha mange meget interesange spill i fremtiden.

Lenke til kommentar

selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

Lenke til kommentar
selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

7864729[/snapback]

 

Alt kommer til en pris. Personelig synes jeg det er mye bedre å spille Super Mario world på TVenn med SNES kontrollen enn på en emulator. Mye mer nostalgisk for en "gammel" gamer.

 

Er dessuten ikke alle som gidder å mokle med emulator for å spille klassikere, som å tweake litt med skjerm innstillingene, mappe knappene, mokle inn lyden etc. Da er det greit å betale vel 40 spenn for spillet, laste det ned og kose seg med det, ingen mokkel.

 

Mynter og mer mot casual gamers en hardcore folk som henger over PCen hele dagen. Brukte 4 timer på å lære min kjære mor hvordan hun skulle få spillet Super Mario bros, det på PC. Tok meg 2 min å lære henne det samme på Wii.

 

Å laste ned demoer kan jeg gjøre på PCen, og kan jeg ikke laste dem ned til konsollen, leser jeg omtalen og bedømmer etter det.

 

Tror Wii blir et blaff.

 

Du om det ;)

Lenke til kommentar
selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

7864729[/snapback]

 

Har jeg rett til å kalle en person som ikke ville kjøpt en Wii for 100kr og igjen kunne solgt den for 4000kr dum? :whistle:

 

Venter med mine utalelser før jeg får samtykke av noen andre :!:

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar
selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

7864729[/snapback]

 

Alt kommer til en pris. Personelig synes jeg det er mye bedre å spille Super Mario world på TVenn med SNES kontrollen enn på en emulator. Mye mer nostalgisk for en "gammel" gamer.

 

Er dessuten ikke alle som gidder å mokle med emulator for å spille klassikere, som å tweake litt med skjerm innstillingene, mappe knappene, mokle inn lyden etc. Da er det greit å betale vel 40 spenn for spillet, laste det ned og kose seg med det, ingen mokkel.

 

Mynter og mer mot casual gamers en hardcore folk som henger over PCen hele dagen. Brukte 4 timer på å lære min kjære mor hvordan hun skulle få spillet Super Mario bros, det på PC. Tok meg 2 min å lære henne det samme på Wii.

 

Å laste ned demoer kan jeg gjøre på PCen, og kan jeg ikke laste dem ned til konsollen, leser jeg omtalen og bedømmer etter det.

 

Tror Wii blir et blaff.

 

Du om det ;)

7864781[/snapback]

 

laster ned på pc ? har du lastet ned crackdown til den enda ? graw 2 ? saint's row osv ? så du tror det altså er viktigere for den jevne nordmann å kunne betale 50-100kr for eldgamle spill fremfor demoer av nye spill gratis ?

 

så du er glad for at Nintendo ikke gir deg gratis demoer av spill til Wii ? er jo det du sier her.

 

og det er jo ikke slik at gamle spill ikke finnes til 360 heller, er jo nok av klassikere der også man kan kjøpe i live arcade. og i motsetning til Wii så kan man prøve før man kjøper.

Endret av itsuko
Lenke til kommentar
selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

7864729[/snapback]

 

Har jeg rett til å kalle en person som ikke ville kjøpt en Wii for 100kr og igjen kunne solgt den for 4000kr dum? :whistle:

 

Venter med mine utalelser før jeg får samtykke av noen andre :!:

7864791[/snapback]

Ikke det at jeg har noe særlig autoritet her :whistle: , men hvis du får samtykke, så vil jeg gjerne benytte annledingen til å gjøre det jeg og :roll:

Lenke til kommentar
selv ville jeg ikke kjøpt den for 100kr engang.

 

og kose seg med klassikere ? du prater som om de var gratis, faktum er at det koster 50-100kr per stk. spill jeg kan spille på alle mulige slags emulatorer uansett (ikke at jeg gidder).

 

vil si muligheten til å laste ned haugevis av nye spilldemoer GRATIS er en god del bedre enn å betale for mario 64 en gang til.

7864729[/snapback]

 

Har jeg rett til å kalle en person som ikke ville kjøpt en Wii for 100kr og igjen kunne solgt den for 4000kr dum? :whistle:

 

Venter med mine utalelser før jeg får samtykke av noen andre :!:

7864791[/snapback]

 

Er vel dummere å bare være vanskelig.

Lenke til kommentar
så du tror det altså er viktigere for den jevne nordmann å kunne betale 50-100kr for eldgamle spill fremfor demoer av nye spill gratis ?

 

Yup. Kort og godt et Yup.

 

Hvorfor? Fordi den jevne nordmann vet mer om en feit rørlegger som er høy på sopp enn han vet om en grønnkled mann med hjelm som skyter monster og er kul

 

så du er glad for at Nintendo ikke gir deg gratis demoer av spill til Wii ? er jo det du sier her.

 

Hvem har sagt at Nintendo ikke kommer med det? Vi har fått internett på Wii, en god emulator, media center (3dje parts), vær kanal og nyhetskanal. Hva stopper det vel fra å få en demo kanal? En ekstern HD og HD kanal fikser vel den biffen.

 

Wii er ung, meget ung. Vent med å dra konklusjoner en stund til.

 

og det er jo ikke slik at gamle spill ikke finnes til 360 heller, er jo nok av klassikere der også man kan kjøpe i live arcade. og i motsetning til Wii så kan man prøve før man kjøper.

 

Så den har kjente klassikere som mer eller mindre alle kjenner? Mesteparten vet om Super Mario bros f.eks, er en kultklasikker. Og hva er vel vitsen med å prøve et spill du allerede har prøvd?

 

Dog jeg håper det kommer med muligheter for å prøve spill før du laster dem ned, men kommer tid kommer råd.

Lenke til kommentar

Wii er ennå ung. Kjenner meg veldig godt igjen fra samme tiden i fjor, da Xbox 360 var helt ny. Det var ikke akkurat tett mellom det fantastiske ved lansering. Men i mars og utover skjedde det noe, med haugevis av gode titler. Det kommer også til å skje med Wii. Jeg har allerede alt for mange spill jeg planlegger innkjøp av til våren.

 

...og Super Mario Galaxy, ah. Metroid Prime 3: Corruption, ah ah. Super Smash Bros. Brawl, Disaster: Day of Crisis, Sadness og så videre.

Lenke til kommentar
Yup. Kort og godt et Yup.

 

Hvorfor? Fordi den jevne nordmann vet mer om en feit rørlegger som er høy på sopp enn han vet om en grønnkled mann med hjelm som skyter monster og er kul

 

javel.

 

Hvem har sagt at Nintendo ikke kommer med det? Vi har fått internett på Wii, en god emulator, media center (3dje parts), vær kanal og nyhetskanal. Hva stopper det vel fra å få en demo kanal? En ekstern HD og HD kanal fikser vel den biffen.

 

Wii er ung, meget ung. Vent med å dra konklusjoner en stund til.

 

nintendo har ihvertfall ikke sagt at de skal kommer med det. dessuten er det vel viktigere hva som finnes nå, ikke hva som kanskje finnes om noen år ?

nintendo er ikke akkurat kjent for å gi fra seg mye gratis. de har jo vært totalt imot spill demoer i alle år.

Lenke til kommentar

Battalion wars 2

Big Brain Academy

Donkey Kong

Final Fantasy

Mario Kart

Mario Strikers Charged

Pokemon Battle Revolution

Resident Evil

Sam & Max

Samurai Warriors

The Legend of Zelda Wii

The Sims

Wii music

Mario Party 8

Heatseeker

Prince of Persia: Rival swords

Brothers in arms: D-day

Driver: Parallel lines

Medal of Honor: Vanguard

Mortal Kombat: Armageddon

Sonic and the secret rings

Gudfaren: Blackhand edition

Tiger Woods PGA Tour

Super Paper Mario

Escape from Bug Island

Alien Syndrome

Dragon quest swords

Metroid prime 3: Corruption

Super Mario galaxy

Super smash bros. brawl

Animal crossing

 

Det meste innen 2007.

Og Wii har ikke vært igjennom en E3 enda.

Og jeg vet jeg har glemt et par.

 

Og jeg vil påstå det er et relatvit dårlig argument å bruke Virtual Console som et argument for ikke å kjøpe Wii.

 

Tror også det er sagt at det skal komme en demo-channel til Wii...

Skal se om jeg greier å oppdrive en link

Lenke til kommentar
nintendo har ihvertfall ikke sagt at de skal kommer med det. dessuten er det vel viktigere hva som finnes nå, ikke hva som kanskje finnes om noen år ?

nintendo er ikke akkurat kjent for å gi fra seg mye gratis. de har jo vært totalt imot spill demoer i alle år.

7865058[/snapback]

 

Er vel forskjellig fra person til person, jeg liker mest konsoller som er fremtidsrettet.. Men etter det jeg har sett, så kommer det jo masse flotte titler i år allerede=)

Lenke til kommentar
Er vel forskjellig fra person til person, jeg liker mest konsoller som er fremtidsrettet.. Men etter det jeg har sett, så kommer det jo masse flotte titler i år allerede=)

 

og hva gjør wii mer fremtidrettet enn de andre ? en annen kontroll, som ikke fungerer like bra til alle sjangere ?

 

hvordan vil wii gjøre bilspill bedre f.eks ? spill som krever stør nøyaktighet som tony hawk, tekken osv ?

Endret av itsuko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...