Gå til innhold

TES: Oblivion 360 får PS3's grafiske oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående PS3 versjonen sies det i video

"There's no horse armor, etc... It's a technical limitation. They just don't have enough memory to load every peice of downloadable content. They tried it, did some work arounds, but the performance isn't there. They hope to have some, but they're going to have to pick and choose [unlike the 360 version, which has tons of downloadable content, all of which can be used in the game]".
Lenke til kommentar

På tide å spille litt Oblivion igjen. Ble aldri ferdig med Main Quest før jeg ga meg

Vil Shivering Isles komme som tilleggspakke til Oblivion, eller blir det på egen DVD plate?

 

Edit:

Fant det ut

Oblivion ble lansert til Xbox 360 tidlig i 2006, og har siden den tid solgt over 2.7 millioner kopier. Tittelen har også vunnet priser som ”Game of the Year” og ”RPG of the Year” fra mangfoldlige nettsider. Windows-versjonen av Shivering Isles skal være på markedet i løpet av våren, mens Xbox 360-versjonen kun skal bli lansert via Xbox Live.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Angående PS3 versjonen sies det i video
"There's no horse armor, etc... It's a technical limitation. They just don't have enough memory to load every peice of downloadable content. They tried it, did some work arounds, but the performance isn't there. They hope to have some, but they're going to have to pick and choose [unlike the 360 version, which has tons of downloadable content, all of which can be used in the game]".

7860473[/snapback]

Det er kanskje en begrensing for slik Oblivion er byggd opp, for konsollene har like mye minne (sett bort fra eDRAM'en til Xbox360). Det virker dog som det ikke akkurat er enkelt for utviklerene å ta i bruk sysminnet til PS3 for video minne. For fremtidige spill har nok utviklerene tatt eller vil ta dette i betraktning tidlig i utviklingen. Lair har vel en løsning for dette og jeg tviler på at utviklingen av UT3 for PS3 har vært begrenset til 256MB video minne.

 

Det kan også være en problemstilling med HDR. FP10 vs FP16 der sist nevnte tar en del mer minne og er det eneste FP HDR formatet RSX støtter. Men jeg er usikker på om Oblivion for Xbox360 benytter seg av FP10 HDR.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det blir mindre imponerende på PS3 er nok at de har tatt jobben med en harelabb. Dersom de virkelig hadde satset hadde de nok fått det til. Kommer mye mer imponerende spill enn Oblivion til PS3 etter hvert, det kan jeg garantere!

7861059[/snapback]

 

De fleste multiplatformspillene er tatt med en harelabb da. Synd at PS3 spillere ikke får oppleve Oblivion i sin fulle pakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...