Gå til innhold

TES: Oblivion 360 får PS3's grafiske oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg Oblvion til 360 og kose med det i sofaen på mandag :)

Har hatt det på PC siden launch, men vil kose i sofaen ;)

 

Mange Eatser Eggs ja, men med mione flerfoldige hundre timer på PC versjonen har jeg sett mye rart ;)

 

EDIT: Uderfrykte :love: morrowind, DET var spill det. **Håpe på X360 remake av morrowind**

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Uderfrykte er i Oblivion også ;) Stikkord; Dive Rock ;O X360 versjonen av Oblivion er drit bra, og absolutt verdt de usle 199,- kronene du får dem for på Spaceworld!

7865720[/snapback]

 

var på spaceworld sist uke og såg ikke noe ovlivion til 199. er det ikke elkjøp som har den prisen ?

 

tror jeg skal kjøpe meg oblivion til xbox 360 fordi det høres fett ut

Endret av akakulings
Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg meg denne for 159 på gamezone. Har den til pc, men siden jeg følte at dette spillet ikke passet seg på pc ble det feil og jeg fikk aldri spilt spillet noe særlig. Ga vel opp, nå kjøpte jeg meg det til 360`en å skal starte på nytt. Gleder meg! Har alt for mye skytespill nå.. Trenger variasjon! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fant en walkthrough til Oblivion og printet den ut på jobben. Greit å ha om jeg står fast. Trykte på print, men var ikke klar over hvor mange sider det skulle bli

159 sider  :ph34r:

7868521[/snapback]

 

Walkthrough til Oblivion? hehehehe. Unnskyld at jeg ler, men det det finnes jo ikke en quest i det spillet man trenger walkthrough til... Løp dit (se kartmerking), hent den tingen (se kartmerking), løp tilbake og lever (se kartmerking). Ikke trenger du den vel til å finne skjulte skatter heller, for det er ingen, alt er jo random. hehehehe. Unnskyld at jeg er slem her. :cool:

 

edit: hehehehehe

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Grunnen til at det blir mindre imponerende på PS3 er nok at de har tatt jobben med en harelabb. Dersom de virkelig hadde satset hadde de nok fått det til. Kommer mye mer imponerende spill enn Oblivion til PS3 etter hvert, det kan jeg garantere!

7861059[/snapback]

 

De fleste multiplatformspillene er tatt med en harelabb da. Synd at PS3 spillere ikke får oppleve Oblivion i sin fulle pakt

7861062[/snapback]

Grunnen er vel mer minne begreninger. Siden du kan gå nesten overalt og monstere samt rustning,klær og våpen hos npc til en stor grad er tilfeldig så vil du ofte trenge mye textures i minne. Merker selv at loadtiden øker betydelig når jeg har mye programmer oppe på pc og jeg har 2gb ram.

 

Noen som vet om denne grafikk oppgraderingen også gjelder for pc?

Lenke til kommentar

Beklager å måtte skuffe alle xbox 360 eiere, men Oblivion blir ikke dårligere på ps3 enn xbox 360.

 

The PS3 version of Oblivion isn't a simple port of the game either, although players who have picked up the 360 version will be very familiar with the control scheme. For one thing, the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.

 

Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game.

The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat. We'll have more on Oblivion soon, but for now, check out these new screens.

 

Kilde

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
the-elder-scrolls-iv-oblivion-20070206022207406.jpg

Lenke til kommentar

Skuffa!

 

Betyr dette at...at...at... konsollene klarer å levere den samme grafikken?

Eller kanskje at til og med ps3 over tid kan klare å vise enda bedre grafikk?

 

Nei, da selger jeg jammen meg 360'n min!

 

Solgte jo bilen min og kjøpte BMW'n som hadde 2 hestekrefter mer, to sigarett-tennere, et hakk høyere lyd på volumet og tre pigger ekstra på vinterdekket.

Var absolutt verdt de ekstra tusen jeg betalte.

 

 

Meeen du:

Hvorfor skulle jeg bli skuffa over at den ikke blir dårligere enn på 360?

Det er jo ikke annet enn positivt at den er minst like bra, eller enda bedre: mindre plaget av fps-drops, har mindre loadetid etc etc.

Optimalisering er vel ordet vi leter etter, er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...