Gå til innhold

TES: Oblivion 360 får PS3's grafiske oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svarte fandens oldemor at jeg ikke har råd til HD TV snart, for når jeg kjøper HD TV skal jeg og ha X360 ved siden av min Wii. Og det demper ikke akkurat lysten når Oblivion får slike tinger. Ikke at Oblivion er av de beste rollespillene jeg har spillet, men det er heilt grei underholdning :)

Lenke til kommentar
Når noen xbox 360 eiere fryder seg om de hører dårlige nyheter om sony, ps3 eller ps3 spill, så kan man tel anta at da er det dårlige nyheter om ps3 versjonen av spillet blir bedre. Spesielt etter at avanore har messet om hvor dårlig ps 3 versjonen kom til å bli.

7889381[/snapback]

 

Noen ja!

 

Jeg bryr meg ikke fletta om dette, og det tror jeg egentlig gjelder de aller, aller fleste her inne.

Mulig noen brukere fremstår som hellige krigere for sin favoritt-konsoll, og disse tar mye av oppmerksomheten på forumet.

 

Syntes det er ikke annet enn positivt at dere får samme opplevelsen av spillet som vi har.

Lenke til kommentar

Egentlig ingen stor bombe at PS3 versjonen sannsynligvis får bedre loade tider og lenger tegnedistanse. Distansen i Oblivion for 360 er jo det verste med hele spillet, og det at PS3 versjonen har hatt lengre utviklingstid bør hjelpe på dette. Blue ray laster jo også raskere enn dvd.

Selv har jeg 360 versjonen og det er et av spillene jeg har brukt mest tid på noen gang. Er vel bare civilization jeg har brukt noenlunde samme tid på over årene.

Lenke til kommentar
Blue ray laster jo også raskere enn dvd.

7889823[/snapback]

 

Todde det var omvendt jeg?

7889907[/snapback]

 

Det er omvendt i tilfellet Xbox360 DVD og PS3 Blu-ray... Alt avhenger jo av hvor mange X'er driverne har.. X360 DVD er 12X i Dvd sammenheng... som er litt raskere enn PS3 sine 2X i Blu-ray sammenheng.. hvor mye raskere dette er er jeg ikke sikker på men det er ikke 6X raskere.. det er snakk om bittelitt om jeg ikke husker feil.. og det er ikke alltid 12X DVDen er raskere heller, pga forskjellige behandlings metoder.. Teknoprat..

Lenke til kommentar
Blue ray laster jo også raskere enn dvd.

7889823[/snapback]

 

Todde det var omvendt jeg?

7889907[/snapback]

 

Det er omvendt i tilfellet Xbox360 DVD og PS3 Blu-ray... Alt avhenger jo av hvor mange X'er driverne har.. X360 DVD er 12X i Dvd sammenheng... som er litt raskere enn PS3 sine 2X i Blu-ray sammenheng.. hvor mye raskere dette er er jeg ikke sikker på men det er ikke 6X raskere.. det er snakk om bittelitt om jeg ikke husker feil.. og det er ikke alltid 12X DVDen er raskere heller, pga forskjellige behandlings metoder.. Teknoprat..

7889990[/snapback]

Husker ikke om det var innerst eller ytters på plata den kjører 12x jeg.. Men blu-ray'n har konstant tid, så mener å huske en chart som viste at den var raskere enten innerst eller ytters :)

Lenke til kommentar

Tthe PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version. There is a plan to completely eradicate these issues as the game nears release, as well as fixing a number of bugs that were present in the other builds. Kiss the item duplication glitch goodbye.

 

Visual textures are much sharper in the PS3 version of the game.

 

The visual presentation of Oblivion has also been significantly enhanced. While it was a beautiful title on the 360, far off environmental details often displayed low resolution textures. This has been fixed with new shaders dedicated to rendering the foreground cleanly with sharper details, so rocky landscapes now have craggy appearances instead of smooth, non-distinct surfaces. While there is still a fair amount of pop-in that occurs (which can't be helped due to the size of the world), the draw distance is farther than the 360 version. As a result, screens from the PS3 version should approach those from high end PCs running Oblivion, which is an impressive feat

 

IGN PS3 Oblivion Hands-on

 

 

Bethesda's Pete Hines also commented that recent reports of data duplication on the PS3 Oblivion disc have been exaggerated, and this technique isn't different than the similar strategy that was employed in the creation of the Xbox 360 game last year

 

Gamespot Oblivion PS3 hands on

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt det lille ekstra PS3 versjonen tilbyr jeg også :)

Blir utrolig irritert når jeg ser hvor mye bedre de kunne gjort 360 versjonen også... med slik hardware skal det da ikke choppe. PS3 versjonen høres derimot ut til å bli slik jeg hadde håpet 360 versjonen ble

Lenke til kommentar
Utrolig at de har fått det til, med tanke på at RSX er såpass underlegen xbox 360's GPU, og samtidig er Ps3 så sinnsykt vanskelig å utvikle spill til.

7891265[/snapback]

 

Vel, tror ikke det er noe problem da PS3 sin GPU er i samme klasse (eller høyere) som GF 7800GTX, og det skjermkortet kjører Oblivion bedre enn 360

Lenke til kommentar
Utrolig at de har fått det til, med tanke på at RSX er såpass underlegen xbox 360's GPU, og samtidig er Ps3 så sinnsykt vanskelig å utvikle spill til.

7891265[/snapback]

 

Vel, tror ikke det er noe problem da PS3 sin GPU er i samme klasse (eller høyere) som GF 7800GTX, og det skjermkortet kjører Oblivion bedre enn 360

7891280[/snapback]

 

Det blir feil å sammenligne en PC med en konsoll :)

Lenke til kommentar

Folk har forskjellige meninger. Dette sier 1UP Managing Editor GL4

 

I played the PS3 version at the same event as Shivering Isles, and I'll just say that IGN's PS3 channel states things more strongly than I would. Sure, the lack of antialiasing makes a big difference. Will you like it? That's going to be a personal preference thing. Used to be that without antialiasing everything looked distractingly jagged. The jaggies are still there, but there's enough detail in the geometry that you don't have those long sides of polygons that really looked so awful, and the tradeoff is that without the edges being smoothed out, you get that sharp look.

 

As someone already pointed out the new shader code is going to be added to the 360 version in a live update. It makes a nice difference, eliminating that over-bright washed out look the distant backgrounds would get. The loading times I can't comment on because I wasn't timing them. Both have loads long enough that you can't help but notice.

 

The DLC thing had nothing to do with hard drive space. It's a matter of how much can be loaded into the physical memory of the hardware. They want to do some DLC on PS3; from what we talked about it sounds like they will pick a selection of what's come out on 360 and make it available on PS3. And keep in mind that Shivering Isles was only announced for PC and 360. Who knows whether it will ever find it's way to PS3.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Får alle blomstene i Oblivion sin egen Dolby Digital kanal nå da eller? Det er jo cell vi snakker om her ;)

7891396[/snapback]

Å hver blomst får egen bie med "high end advanced over the top bie wingflaps physics...." Hver vinge vil også ha sin egen dolby digital kanal. Samt de skal vistnok kurer kreft og gruff. Nei vent. Det var ali kaffe som kurerte gruff......my misstake

Lenke til kommentar
Utrolig at de har fått det til, med tanke på at RSX er såpass underlegen xbox 360's GPU, og samtidig er Ps3 så sinnsykt vanskelig å utvikle spill til.

7891265[/snapback]

http://www.gamesetwatch.com/2007/01/ps3_ob...g_double_to.php

 

Kanskje dette er grunnen? :p

 

Så er det jo spennende hvor mange spill de har mulighet til å lage dobbelt for å kompensere for den tregere drive'n. Det kan jo nesten virke som at Blu-ray er nødt til å være så stort for å konkurrere med vanlige dvdplater da.

Lenke til kommentar

Tydelig at han har peiling.

 

And keep in mind that Shivering Isles was only announced for PC and 360. Who knows whether it will ever find it's way to PS3.

 

De har jo sagt at Shivering Isles kommer til ps3. Men der er ikke sikker på om de skal legge den på platen, eller om den kommer som downloadable etterpå.

Lenke til kommentar
Utrolig at de har fått det til, med tanke på at RSX er såpass underlegen xbox 360's GPU, og samtidig er Ps3 så sinnsykt vanskelig å utvikle spill til.

7891265[/snapback]

http://www.gamesetwatch.com/2007/01/ps3_ob...g_double_to.php

 

Kanskje dette er grunnen? :p

 

Så er det jo spennende hvor mange spill de har mulighet til å lage dobbelt for å kompensere for den tregere drive'n. Det kan jo nesten virke som at Blu-ray er nødt til å være så stort for å konkurrere med vanlige dvdplater da.

7891552[/snapback]

 

 

Tydelig at du ikke fikk med deg hva som sto noen poster over.

 

Bethesda's Pete Hines also commented that recent reports of data duplication on the PS3 Oblivion disc have been exaggerated, and this technique isn't different than the similar strategy that was employed in the creation of the Xbox 360 game last year

 

Altså de har gjort ca samme på ps3 som de gjorde på xbox 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...