Gå til innhold

Nokia Symbian eller HTC Windows Mobile ?


Tjuls

Anbefalte innlegg

Skal ha ny mobiltelefon om en måneds tid. Har vanskeligheter med å bestemme meg for om jeg skal ha en Windows Mobile eller en Symbian telefon.

 

Trenger en del tilkoblinger(Helst wlan og blåtann) samt muligheten for Exchange sync.

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, profesjonell

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient:(Ja/nei).

 

 

Form:

-"vanlig"/alternativ

-Vekt: Burde ikke være for stor.

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Farge

-Størrelse på skjerm: Må være oversiktlig, og helst så stor som mulig. Mulighet til god internettvisning.

-Touchscreen: helst

 

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 5-6000 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding): nei

 

Diverse:

-Merke: Nokia eller HTC

-Kamera: Ja

-Videokamera: ikke nødvendig, men det følger vel med på alt.

-Symbian: Ja, could be

-Infrarød port:ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth): ja

-Internminne: god plass

-Minnekort?:Ja

-MP3: Ja

-Radio: ikke nødvendig

-UMTS:

-Triband:

-wLAN: Ja, helst.

- Mulighet for GPS: nei

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Har i dag en nokia 6680. Den fungerer helt greit, men mangler exchange sync funksjon. Savner også litt bedre(større) skjerm til bruk av internett.

Bruker roadsync på jobben, så har 3.parts programvare til exchange sync til symbian 60 3. edition.

Vil ikke ha en HTC uten tastatur, men er redd TyTn blir litt for stor og klumpete. Har tenkt på HTC P4350, men er denne nevneverdig tregere enn TyTn ?

Hvilken Nokia ville passet best? Må vel bli noe i N serien?

Windows Smartphone er ikke aktuelt.

Grunnen til at jeg er skeptisk, at jeg har lyst på stor skjerm, og vil helst ha wlan. :ermm:

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler HTC S620 dersom du velger å gå for en Windows Mobile telefon. Jeg har selv brukt Exchange-funksjonalitet på både Symbian (Nokia N80 og E61) og Windows Mobile (HP iPAQ hw6915) - og selv om det "funker" på Symbian, så får man en vesentlig bedre brukeropplevelse på en Windows Mobile telefon.

 

Som sagt, ta en titt på S620. Den er ganske liten og slim - men har mye av den samme funksjonaliteten som bl.a. TyTN og andre Windows Mobile telefoner til 1/2 kg har.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært et vanlig telefontastatur på den telefonen der, så kunne det vært aktuelt. Men et så lite QWERTY tastatur passer ikke meg helt. Liker heller ikke designet helt.

 

Du sier du har brukt både Symbian og WM på Exchange. Hva er forskjellene? Hva "mangler" på Symbian? Er det bare skjerm/brukergrensesnitt som er mindre funksjonelt ?

Lenke til kommentar

Det er sant at designet kunne ha vært bedre - men når man holder telefonen i hånden ser den faktisk ikke så verst ut, designmessig. Den føles veldig "stabil" og materialene er av god kvalitet. Hadde den hatt større skjerm hadde i hvert fall jeg vurdert den som min neste telefon. Den er faktisk tynnere enn Blackberry Pearl - som jo er relativ slim ifht. andre smartmobiles.

 

Jo, tilbake til Exchange. Vel - jeg har brukt Mail for Exchange fra Nokia og det funker jo greit. Man får både sendt og mottatt mailer uten store problemer - men man merker hele tiden at det er et "skall" man arbeider med. Hele applikasjonen kobler seg mot Exchange serveren i bakgrunnen og henter dem inn til Meldinger-applikasjonen - så dette fungerer ikke som når man ellers kobler telefonen til en vanlig POP3/IMAP konto. Man må liksom innom Mail for Exchange applikasjonen hver mang man skal hente ned e-post - men så blir man slengt tilbake til Meldinger-innboksen.

 

Exchange på en Windows Mobile telefon derimot, er vel egentlig som å kjøre Outlook på kontoret. Hverken mer eller mindre. :)

 

Still gjerne noen flere konkrete spørsmål så skal jeg prøve å svare så gtodt jeg kan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...