Gå til innhold

Sony: Wii er kun et impulskjøp


Straffa

Anbefalte innlegg

Wii er en fullverdig konsoll på lik linje med 360 og PS3. Impulskjøp skjer med alle konsollene.

 

Wii appelerer til ganske så mange, itillegg tilfører den en helt ny måte å spille på. Tror bare Sony er redde for at hypen til Wii er enorm og PS3 ja den hypen har de fått tilbake ganske kraftig i trynet.

 

Wii selger fordi det er en god konsoll og mange finner en annen form for spillglede i den en i de to andre mer "tradisjonelle" konsollen. Det er ekstremt mange som får lyst på den etter de har prøvd.

 

Huff da stakkar Sony, selger jo 1/4 av de Wii gjør. Tyder ikke det på at Wii er en suksess da. Wii som alle lo av når den ble lansert, fått så sterk kritikk pga "dårlig" grafikk, folk vil bli slitne av å spille. Litt surt for noen å svelge alle de stygge ordene man har sagt om Wii. Tror faktumet er at Wii er noe av det beste som har skjedd på konsoll markedet siden PS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det må vi ikke Fanboy. Faktisk så betaler vi mindre.

7841828[/snapback]

 

Forklar hvordan du får til 599 USD kan bli dyrere enn 5.500 kroner

Venter i spenning nå

7842234[/snapback]

 

Så om dollaren skulle styrke seg 2-3 kroner samtidig som den norske kronene ble svakere mot dollaren så hadde ps3's 5500 kr blitt billigere for deg?

 

Selv om bensinen kostet 3,50 kr per liter sist jeg var i Thailand, så betyr det ikke at den er billigere for thaiene å kjøpe. Mange taxi sjåfører kjørte på gass fordi bensinen var så dyr.

Lenke til kommentar
Wii er en fullverdig konsoll på lik linje med 360 og PS3. Impulskjøp skjer med alle konsollene.

 

Wii appelerer til ganske så mange, itillegg tilfører den en helt ny måte å spille på. Tror bare Sony er redde for at hypen til Wii er enorm og PS3 ja den hypen har de fått tilbake ganske kraftig i trynet.

 

Wii selger fordi det er en god konsoll og mange finner en annen form for spillglede i den en i de to andre mer "tradisjonelle" konsollen. Det er ekstremt mange som får lyst på den etter de har prøvd.

 

Huff da stakkar Sony, selger jo 1/4 av de Wii gjør. Tyder ikke det på at Wii er en suksess da. Wii som alle lo av når den ble lansert, fått så sterk kritikk pga "dårlig" grafikk, folk vil bli slitne av å spille. Litt surt for noen å svelge alle de stygge ordene man har sagt om Wii. Tror faktumet er at Wii er noe av det beste som har skjedd på konsoll markedet siden PS.

7842241[/snapback]

 

Du er et godt poeng der

Lenke til kommentar

Litt mere info

 

Sony admits demand for PS3 "has subsided a bit"

SCEA tells the New York Times what we've known for a while now

Sony Computer Entertainment of America spokesperson Dave Karraker has told the New York Times that, "The frenzy we saw at the holidays has subsided a bit."

 

Shortly after Christmas it was possible to walk into a US retailer and pick up a PS3 without having to pre-order one, or get up at the crack of dawn and stand in line waiting for the shops to open.

 

Then we had reports of Japanese retailers knocking 20 percent off the PS3 price in Japan to try and shift units. Clearly this is down to the fact that PS3 is still waiting for a killer app. Karraker added that the company is selling all 100,000 PS3 units it's shipping into the US each week, reports Next Gen.

 

He also took time to have a pop at Nintendo, saying "Wii could be considered an impulse buy more than anything else." Thanks for that.

 

Oppdatert første post

Lenke til kommentar
Wii er en fullverdig konsoll på lik linje med 360 og PS3. Impulskjøp skjer med alle konsollene.

 

Wii appelerer til ganske så mange, itillegg tilfører den en helt ny måte å spille på. Tror bare Sony er redde for at hypen til Wii er enorm og PS3 ja den hypen har de fått tilbake ganske kraftig i trynet.

 

Wii selger fordi det er en god konsoll og mange finner en annen form for spillglede i den en i de to andre mer "tradisjonelle" konsollen. Det er ekstremt mange som får lyst på den etter de har prøvd.

 

Huff da stakkar Sony, selger jo 1/4 av de Wii gjør. Tyder ikke det på at Wii er en suksess da. Wii som alle lo av når den ble lansert, fått så sterk kritikk pga "dårlig" grafikk, folk vil bli slitne av å spille. Litt surt for noen å svelge alle de stygge ordene man har sagt om Wii. Tror faktumet er at Wii er noe av det beste som har skjedd på konsoll markedet siden PS.

7842241[/snapback]

 

Minner meg litt om diverse diskusjoner vi hadde her på forumet før Wii lanseringen.

 

Husker spesielt godt "for å komme ontopic: Hva synes dere Wii eier om at dere ikke får HD grafikk" og "Gidder ikke sitte å veive i lufta som en annen idiot, er bare idioter som gjør det, Wii kommer til å floppe, er bare innbilte Nintendo fanboys som ikke vil innse det".

 

Stygge ord mot Wii før lanseringen = krangel på forumet

Skitkasting mellom diverse faksjoner = ban, advarsler og irritasjon for diverse moderatorer.

 

Utrykke på "ansiktet" nå disse innbilte folkene må bite ordene i seg og innse at veiving med armer og "dårlig grafikk" appelerer til massen = Priceless.

Lenke til kommentar
en ting må være klart ps3's salgstall kan ikke sammeliknes med 360 og wii sine før ps3 er lansert i resterende deler av verden

7842384[/snapback]

 

Stemmer det :)

Men det er litt rart de må blande inn Nintendo og Wii inn i dette her. Først innrømmer de at salget til PS3 ikke er som forventet, så prøver de å ro det vekk og snakke om noe annet (Wii)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Sony admits demand for PS3 "has subsided a bit"

Det er nytt. La dette til fordi først snakker de om PS3 salget som står stille, så prater de om Wii

7842356[/snapback]

 

Karraker added that Sony is selling out of the 100,000 PS3 units it is shipping into the US every wek. But, he added, “The frenzy we saw at the holidays has subsided a bit.”

 

Karraker added that Sony is selling out of the 100,000 PS3 units it is shipping into the US every wek. But, he added, “The frenzy we saw at the holidays has subsided a bit.”

 

Står da akkurat det samme? Tror ikke du la til noe nytt.

 

Men det er litt rart de må blande inn Nintendo og Wii inn i dette her. Først innrømmer de at salget til PS3 ikke er som forventet, så prøver de å ro det vekk og snakke om noe annet (Wii)

 

Ro det vekk med å prate om noe annet? Tror han har svart på spm fra new york times.

Lenke til kommentar

Vel det er vel kun de som har kjøpt en wii som kan svare på dette :p

 

Kastet meg over en, hadde det gøy til zelda var runnet og nå står den der og støver ned. Min n64 er faktisk mer i bruk. Der har jeg tre gode spill i motsetning til ett :p

 

Derfor er jeg til dels er jeg enig med utalelsen, selv om den er arrogant.

Jeg kjenner også flere som har sagt nettop dette, meg selv inkludert.

 

"Jeg kjøper en wii nå, så har jeg noe å spille på til ps3 kommer, så får vi se hva vi gjør med den etter det."

 

 

Men nå har ps3 mye å bevise før de bør komme med slike utallelser. Renner ikke akkurat over med gode spill på nåhverende tidspunkt der heller. Så egentlig har verken wii eller ps3 mye å tilby akkurat nå.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Hadde jeg funnet en Wii i butikken rundt nyttår, så hadde jeg kjøpt den på impuls også. Man lurer jo selvfølgelig på hva det enorme mediaoppstyret dreier seg om. Nå er det uaktuelt, og det blir aldri noen Wii på meg. Wii er nå for dyr, for lite og for seint for min del.

 

Skjønner ikke hvorfor enkelte blir fornærma over at en Sony-talsmann sier at Wii er hypet nå og at mange handler på impuls for å sjekke ut hva dette er for noe. Det er vel neppe noen her inne som på alvor mener at Wii er en salgssuksess pga spillene som er tilgjengelig ...

 

Hvis enkelte *host* avanore *host* bear^ *host* har _så_ klokkertro på sine respektive konsollvalg, så er jo disse stadige gnålende svertekampanje mot PS3 oppsiktsvekkende. Man blir jo fristet til å tro at noen fryktet den sorte kjempen :)

Lenke til kommentar
Dette sier sony om wii.

 

Wii could be considered an impulse buy more than anything else.

 

 

Dette står det i emnet.

 

Sony: Wii er kun et impulskjøp

 

could be considered=kun??

 

Bra den der.

7843302[/snapback]

 

Tja. Det spørs hvilken innfallsvinkel man har på denne quoten...

Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp. Dermed sier de at Wii "kun", i ordets forstand hvor "kun" betyr "bare" på en nedlatende måte.

Så lenge man ser på dette som en ikkedirekte oversatt setning, så er det da absolutt en korrekt setning.

IMO.

Lenke til kommentar
Dette sier sony om wii.

 

Wii could be considered an impulse buy more than anything else.

 

 

Dette står det i emnet.

 

Sony: Wii er kun et impulskjøp

 

could be considered=kun??

 

Bra den der.

7843302[/snapback]

 

Tja. Det spørs hvilken innfallsvinkel man har på denne quoten...

Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp. Dermed sier de at Wii "kun", i ordets forstand hvor "kun" betyr "bare" på en nedlatende måte.

Så lenge man ser på dette som en ikkedirekte oversatt setning, så er det da absolutt en korrekt setning.

IMO.

7843428[/snapback]

 

FOX-News gjør dette ofte. de kommer med de villeste påstander, men kamuflerer det som spørsmål slik at ingen i ettertid kan hevde at de er partiske.

 

blir som om jeg skulle spurt deg: er mora di ei hore? jeg barer lurer på :)

 

jaja...

Lenke til kommentar
Tja. Det spørs hvilken innfallsvinkel man har på denne quoten...

Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp. Dermed sier de at Wii "kun", i ordets forstand hvor "kun" betyr "bare" på en nedlatende måte.

Så lenge man ser på dette som en ikkedirekte oversatt setning, så er det da absolutt en korrekt setning.

IMO.

7843428[/snapback]

 

En temmelig blasert oversettelse spør du meg.. Det er ikke slik at man kan vende og vri på korrekt engelsk fordi at man subjektivt mener at dette skal forstås i en negativ tone.

 

Du sier selv hva det er som er sagt:

 

"Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp."

 

;)

Lenke til kommentar
Tja. Det spørs hvilken innfallsvinkel man har på denne quoten...

Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp. Dermed sier de at Wii "kun", i ordets forstand hvor "kun" betyr "bare" på en nedlatende måte.

Så lenge man ser på dette som en ikkedirekte oversatt setning, så er det da absolutt en korrekt setning.

IMO.

7843428[/snapback]

 

En temmelig blasert oversettelse spør du meg.. Det er ikke slik at man kan vende og vri på korrekt engelsk fordi at man subjektivt mener at dette skal forstås i en negativ tone.

 

Du sier selv hva det er som er sagt:

 

"Sony sier jo strengt tatt Wii kan sees på som et impuls-kjøp."

 

;)

7843634[/snapback]

 

Det er jo bare en forsiktig måte å si at det er et impulskjøp på...

 

Man kan ikke si "Wii kan sees på som et impulskjøp mer enn noe annet.", for så og si "Jeg sier ikke at det ER et impulskjøp, bare at det kan sees på som et".

Ytrer man den første setningen, så mener man jo faktisk at Wii er et impulskjøp.

Det blir det samme som om jeg sa "PS3 kan sees på som et dårlig kjøpt mer enn et godt kjøp".

Her ville jo jeg faktisk antydet på det sterkeste at PS3 er et dårlig kjøp, og du ville aldri godtatt min unskyldning om jeg sa "Jeg sier ikke at det er et dårlig kjøp, jeg sier bare at det kan sees på som et dårlig kjøp mer enn noe annet."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...