Gå til innhold

Sony: Wii er kun et impulskjøp


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt interesert i hva folk definerer da som et impulskjøp.

 

Jeg definerer det som at du vandrer inn i en butikk, ser på en hylle og tenker "det vil jeg ha", kjøper det uten og tenke over det og går hjem. Når du kommer hjem ser du at du har kjøp en ladyshave hårfjerner. Du er tilfeldigvis mann.

 

Om jeg har rette definisjonen kan man vel ikke kalle all Wii kjøp et impulskjøp, dog det forekommer, men det finner du på alle konsoller der ute.

 

Impulskjøp er farlige saker. Dro på dagstur og kom hjem med bil til 87k, kun på impuls. Farlige saker, men bilen funka heldigvis :p

Lenke til kommentar

Tenkte mer i den retningen som om at mange som i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe Wii, nå har kjøpt den. Blir på en måte impuls. bare ikke 100 % impulsivt. ;) Den lekre kontrolleren har nok fristet mange. Mario, zelda og andre nintendo spill er også en stor del av grunnen til at så mange går over stokk og stein for å finne en Wii. Så om Wii får med seg 3. party utviklere så kan de godt bli meget store.

 

Merker dere tonen i mitt nye meg? Er godt å kunne diskutere uten all denne krigingen.

Lenke til kommentar
Blir ganske irritert når store firma bedriver denne typen "markedsføring".

 

Er jeg den eneste som etterlyser at firmaene skal behandle hverandre med respekt og være mer sportslig mot konkurransen?

 

Synes det er frastøtende når bedrifter konstant går ut i media for å rakke ned på og forsmå konkurrentene.

7841211[/snapback]

 

tull :) hvorfor skal alt være så forbanna politisk korrekt? alltids artig med gode rivalrier, uansett om det er i fotball, på skolen, i konsollverden, uansett.

Lenke til kommentar
Tenkte mer i den retningen som om at mange som i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe Wii, nå har kjøpt den. Blir på en måte impuls. bare ikke 100 % impulsivt. ;) Den lekre kontrolleren har nok fristet mange. Mario, zelda og andre nintendo spill er også en stor del av grunnen til at så mange går over stokk og stein for å finne en Wii. Så om Wii får med seg 3. party utviklere så kan de godt bli meget store.

 

Merker dere tonen i mitt nye meg? Er godt å kunne diskutere uten all denne krigingen.

7845187[/snapback]

 

:D Minner om en nyfrelst gladkristen jo!

Lenke til kommentar
Tenkte mer i den retningen som om at mange som i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe Wii, nå har kjøpt den. Blir på en måte impuls. bare ikke 100 % impulsivt. ;) Den lekre kontrolleren har nok fristet mange. Mario, zelda og andre nintendo spill er også en stor del av grunnen til at så mange går over stokk og stein for å finne en Wii. Så om Wii får med seg 3. party utviklere så kan de godt bli meget store.

 

Merker dere tonen i mitt nye meg? Er godt å kunne diskutere uten all denne krigingen.

7845187[/snapback]

Der fikk jeg morgenkaffen i vrangen :!: Hehe neida, synes argumentene dine sitter mye bedre når det blir litt mer objektivt :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser ut som den antikonsollkrig tråden har hjulpet litt. Rart å se litt objektivitet her.

 

Wii hadde ikke blitt et impulskjøp for min del hvert fall. Samme som at xbox360 eller ps3 kjøp ikke ville vært impulskjøp. Tenker for mye over pengestrømmen enn som så :D Som fattig student uten deltidsjobb ved siden av studiene så må alle ekstrakostnader overveies til de grader! Spesielt når man har andre å tenke på enn seg selv i tillegg (samboer).

 

Men når man får seg Wii i julegave så slipper man jo heldigvis å tenke mere på den saken.

 

Disse utsagnene fra Sony og Microsoft har jeg forresten bare sluttet å bry meg om. De har gått fra det teite til det patetiske.

Lenke til kommentar
Men Wii er jo et impulskjøp for mange. Akkurat for øyeblikket er det nok mest Nintendo fansen som kjøper den, men etter hvert når den faktisk blir å få tak i i butikken så tror jeg det er veldig mange som prøver Wii play og Wii sports og dermed kjøper konsollen, for deretter å være drittlei den i løpet av et par måneder.

Men det er jo ikke negativt for Nintendo sin del uansett, for de får jo uansett solgt mange Wii konsoller.

7841650[/snapback]

 

Impulskjøp defineres ved at du går inn i en butikk, ser deg rundt og tenker "åh, det vil jeg ha" og kjøper det.

 

Men når folk går inn, vanker bort til skranken og sier "jeg vil ha en Wii, har du ikke? Sett meg på venteliste". Hvordan kan du da definere det som impulskjøp?

 

Og jeg tviler på at det er nok nintendo fans i Norge til å skape så stor etterspørsel. Samt at det er samme tilstander i statene.

 

Nei svada og jorrpreik at Wii bare er impulskjøp. Noen må lære seg definisjoner før de utaler seg i media.

7841676[/snapback]

 

Skape ville tilstander ? Når butikkene får 1-3 konsoller i uken så er det ikke rart det er ventelister. Folk jeg kjenner som jobber i butikker er drittlei hele Nintendo da Nintendo har en utrolig dårlig oppfølging ut til butikkene. Ingen butikker kan svare på når de får noe, og ingen grunner finnes heller.

 

Så ventekøer i Norge er fullt mulig med bare Nintendo fans også. Nintendo fans er veldig trofaste så det er først når disse personene har fått sine konsoller vi vet hvordan det ligger ann. Gamecube solgte vedlig mye i begynnelsen også for så å nesten stoppe helt opp.

 

Jeg har selv Wii og den er veldig morsom å spille på, men det var egentlig noe jeg kjøpte fordi jeg spilte Wii play. wario og Wii sports på den før release, og jeg synes det var morsomt. Nå nesten 2 måneder etterpå er hverken Wii play eller Wii sports like morsomt. Faktisk langt fra like morsomt.

Lenke til kommentar

Smak og behag Eddie81, du har det ikke like morro med Wii som da du kjøpte den, mens andre har det like morro med Wii nå som de kjøpte den. Er vel slik det fungerer, alle kan ikke være like.

 

Per i dag forsøker de vel å dekke etterspørselen på ventelistene som er dukket opp og har latt seg vokse stor. Klart at det da fort blir solgt ut, men er det impulskjøp da, når så mange har sotti seg på venteliste? Jeg definerer det ikke som impulskjøp når du plasserer deg på venteliste og venter på å få konsollen.

 

NGC solgte bra ja, men tilbydde ikke noe særlig nytt i forhold til PS2 og Xbox. Den manglet og støtte fra 3dje parts utviklere, så mange av spillene som kom var Nintendo spill, og applerte ikke til den alt for store mengden. Men jeg synes ikke det er reelt å sammenligne NGC med Wii, da Wii innfører mange flere nye elementer enn NGC har samt at det ser ut som den og får støtte fra store 3dje parts utviklere.

 

Så jeg tror ikke det blir med Wii som med NGC, jeg tror det blir noe helt annet, til tross for 2 gode konkurenter i PS3 og X360.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...