Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg følger på etter Swayne med bilder.

 

Bildene er tatt med kameraet på Nokia N80, blits er av, kjører "blank" skjermbeskytter og rommet er mørkt. Dette er kanskje først og fremst en sammenlikning av to skjermer, siden disse bildene mest sannsynlig ikke er tatt under nøyaktig samme forhold som hos Swayne.

 

Likevel vil jeg si at bildene er meget representative for det jeg ser og har sett. Altså kan ikke jeg se at kameraet har klart å tøyse det til.

 

Først ut er Samsung 226BW:

post-11009-1185113670_thumb.jpg

og

post-11009-1185113687_thumb.jpg

 

 

Så er det Xerox XA7-19i. Det ser nesten likt ut som på Samsung-skjermen, bortsett fra at samsung-skjermen har overlegen kontrast og lysstyrke:

post-11009-1185113751_thumb.jpg

post-11009-1185113757_thumb.jpg

 

I begge tilfeller er den nokså uniform. Likevel så virker det som om det er to "lyskastere" i de to nederste hjørnene på Samsung-skjermen. Det merkelige er at jeg ikke lengre kunne se de to "lysstripene"/"lampene" som jeg tidligere har beskrevet...

 

Flimmeret som er synlig på bildene skyldes at kameraet har en lei tendens til å produsere støyende bilder i mørke omgivelser.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper han har A-panel om skjermen ikke er gammel.

9121135[/snapback]

Kanskje, men den eneste metoden jeg har for å få vite dette med sikkerhet er å skru opp skjermen. Det har jeg ikke tenkt til å gjøre.

 

Skjermen ble kjøpt fra Netshop i begynnelsen av denne uken ..

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med mitt innslag til denne kritikerroste skjermen, da jeg endelig har turt å slå til på en fin pris under 3000 kr. Kjøpte den fra shg.no og fikk den levert idag. Var rimelig happy da jeg pakket den opp og skjermen ser imponerende bra ut, helt til du skrur den på.

 

Bildet er lyst og fint, men når svart skal dominere skjermen lekker den alt for mye i kantene. Jeg har funnet ut at jeg har en rimelig ny skjerm, produsert i juli. Fargene ser rimelig blasse ut også.

Model number: LS22MEWSFV/EDC

Version: M-ME22W0BDA-1003

Manufactured in Slovakia (SESK)

Manufactured: June 2007

Panel: Chi Mei Optronics ('C')

 

Leste videre en test på andrewswihart.net som forteller at fargene på skjermen kan reddes. Skal sette meg ned og prøve dette nå, men lurer på om skjermen går tilbake pga backlight bleed.

 

Er det så ille på S-panelene?

Lenke til kommentar
Skal legge opp et bilde av skjermen når jeg får nedskalert bildet. Dette var triste greier, men vet noen om en butikk som har S-panel?

 

Det har ingenting med panel å gjøre.

Du blir garantert fornøyd med skjermen om du gir den en sjanse!

9182603[/snapback]

 

 

det har MYE å si hva slags panel man har.. jeg selv skal gå for 226CW fordi da får jeg høyere kontrast, raskere responstid og s-panel

Lenke til kommentar
det har MYE å si hva slags panel man har..

 

Jeg leste innlegget ditt helt feil og svarte på noe helt annet, gikk litt kjapt her..

Min feil.

 

Men står fortsatt på at du GARANTERT blir fornøyd med skjermen om du gir C-panelet en sjanse.

9183033[/snapback]

 

 

jepp.. blir man sikkert.. men da blir man vel ENDA MER fornøyd med S-panel vel? :p

Lenke til kommentar

Hei mine samsung-venner!

 

Jeg har en Samsung 226BW som jeg forer med DVI. Har kjøpt meg SLR-kamera, og etter å ha lagt over noen fotoer så føler jeg at fargene på bilder er nokså blasse. Bildene er ikke blasse på skjermen til kameraet så jeg lurer på om jeg må kalibrere skjermen bedre.

 

Hvordan kalibrerer man lettest, finnes det noen gode programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...