Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på www.hardware.no at det skal komme en ny skjerm som skal hete Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version :dribble: som skal være bedre enn Samsung Syncmaster 226BW …

 

Det jeg lurte på hvor mye sannheten er i det at 226CW er bedre enn 226BW?

Jeg har desperat sett etter 226BW med S panel men fant aldri i noen av de butikkene i oslo. :(

 

Hva er betyr HDCP :hmm: ? Hvilket fordeler og ulemper den har? Jeg bruker en Asus 8800GTX :love: som tøtter HDCP…

 

Det ser ut som at 226CW ikke støtter HDCP, men hørte om at den skal kun leveres med S panel :dribble: … Kan noen av dere fortelle meg at hvor mye sannheten er i det…

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har sittet med et c-panel en stund nå, men har aldri vært helt med når det kommer til kalibrering, mener jeg har lest en plass her på forumet om noen nedlastbare "fargeprofiler", eller vil kalibrering bare si og stille in fargene manuelt, kanskje med et prgram for og hjele deg med det også.

Vil noen si meg hvordan jeg skal kalibrere et c-panel ? og vise meg div linker hvis det er no plass jeg må til også ?

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål:

 

Hva er forskjellen på S-panelet og A-panelet (som til nå er det beste?). Er S produsert av (S)amsung selv?

 

Er det nye S-panelet av typen TFT eller IPS (slik som på en av NEC sine 20")?

 

Kommer den nye Samsungen med USB og evt. minnekortleser, eller har dere tips til en 20" eller 22" som har begge eller en av delene innebygd?

Lenke til kommentar

Jeg så en 226BW i dag, uvisst hvilket panel det var, men den var kjøpt inn fra NetShop i løpet av de siste par ukene. Det virket som om den flimret litt, særlig på hvitfarge, er det et kjent problem? Skjermen var koblet med DVI på et 7900GS AGP-kort. Ellers så den kjempebra ut, ikke noe særlig med lyslekkasje.

Lenke til kommentar
Jeg så en 226BW i dag, uvisst hvilket panel det var, men den var kjøpt inn fra NetShop i løpet av de siste par ukene. Det virket som om den flimret litt, særlig på hvitfarge, er det et kjent problem? Skjermen var koblet med DVI på et 7900GS AGP-kort. Ellers så den kjempebra ut, ikke noe særlig med lyslekkasje.

9207599[/snapback]

 

Flimring kan ha med Vsync å gjøre - såkalt tearing, særlig på spill - da hjelper det å framtvinge Vsync via skjermkortet slik at spill oppdateres i samme frekvens som skjermen...tearing skyldes at programvaren forsøker å oppdatere skjermbildet med en en annet frekvens enn det som gjelder for skjermen (skjermen i dette tilfellet oppdaterer med 59/60 Hz)

Lenke til kommentar
Vil denne skjermen fungere bra til spill som CS, StarCraft, Quake etc?

Og vil den kunne kobles til en zepto laptopp med d-sub inngang?

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne. Håper den er bra til spill! :D

9208364[/snapback]

 

Jeg er iallefall super fornøyd med denne til spilling! :)

Lenke til kommentar
Dette var ikke tearing, dette forekom f.eks. i Windows utforskeren hvor store hvite felt så ut til å konstant variere mellom ulike nyanser av hvitt.

9207813[/snapback]

 

Kjørte ikke optimal oppløsning?

9209420[/snapback]

 

Jo, den kjørte 1680x1050. Man måtte se på skjermen i 10-15 sekunder før man la merke til det, og det gjaldt såvidt jeg kunne se bare større, statiske felt med hvitfarge. Jeg testet ikke skjermen på en annen maskin, så det kan jo være at det ikke er skjermen som har skylda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...