Gå til innhold

World Of Warcraft Addict Minidokumentar


Anbefalte innlegg

Hvis man selv velger å slutte med jobb / studier pga. et dataspill, har man et problem imo.

 

Klarer man å holde normal døgnrytme, ikke skulke jobb/skole vil jeg si man er på rett side av gråsonen.

 

En annen mulig situasjon er at man er arbeidsløs eller uten skoleplass (uavhengig av WoW), og at man har begynt å spille i denne perioden. Vet om enkelte som da spiller mange (10~+) timer om dagen, og ikke føler det behovet for å søke etter jobb / skoleplass. (kaller det selv for "CBA-mode" :p). Det kan bla. innebære at man velger å hoppe rundt i OG/IF fremfor å gjøre et tiltak for å få seg en jobb / skoleplass.

 

Litt rart formulert kanskje.. men men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten å ha sett på linken, la meg gjette - Dette er reportasjen fra Australsk TV, "A current affair", om Cameron (16) som spiller WoW i opp til 16 timer for dagen (og likevel løper rundt i Lightforge). Videoen dukket vel opp i sommer en gang.

 

Gråtende mor, dårlige kameravinkler, såkalte eksperter, og litt hysteri.

Fantastisk dårlig journalistikk.

 

Forresten plukkes hele avhengighetshysteriet (og reportasjen det er snakk om) fra hverandre i Addicted to Epix - http://video.google.com/videoplay?docid=-5327497459334792260

7797606[/snapback]

Meget bra reportasje/dokumentar whatsoever.

Lenke til kommentar
i kina har de det vel slik at duden din blir svakere da du har spilt i x antall timer... slik burde det være her også...

 

Ingen har godt av å spille 24/7.

7794850[/snapback]

Jeg synes ikke at staten skal kontrollere oss enda mer. Personlig så spiller ikke jeg så mye wow lenger. Har jobb og skole, så spiller mest i helgene.

 

Men de som vil spille mye, skal da kunne få lov til det. De skal da ikke bli "straffet" av noen fjotter som mener du vet hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det er folk der ute som er hekta på kabal og minesveiper også... ALT kan være avhengiggjørende, det handler om kontroll og moderasjon, noe mora virkelig burde vært med på i dette tilfellet (om det ikke er fake).

 

Fyren er 16.. hvis mora ikke har mer kontroll over ungen (for han ER fremdeles en unge) så fortjener de ikke bedre. Trodde Australia var bedre enn USA på å innse at hvis UNGEN blir påvirket av X eller Y, så er det ikke nødvendigvis X eller Ys feil. Foreldrene har et STORT ansvar for hva ungene gjør...

 

Det hele stinket av skremselsjournalistikk av værste sort :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Vel jeg spiller et instrument...trenger ikke nevne hvilket

(ingen her somvet hva det er uans.. :p)

Jeg øver i gjennomsnitt 2-3 timer ++++ hver dag..

(da mener jeg øving alene, det blir mer i og med at jeg spiller

med andre og sånne ting..

jeg liker å spille det instrumentet, men hvis jeg spiller det som sagt hver dag

3 timer så vil morra me rose meg og ikke ha noen innvendinger på det

i det hele tatt...... forskjellen på det og wow er vel som følger at det

er en ting jeg faktisk kan leve av, altså få betalt for.. Neon vil også mene

at det er mer verdifullt i og med at man kan gi andre menesker noe med det.

Ikke det at jeg mener wow er bedre en at spiller det instrumentet for det gjør jeg ikke... Jeg har bare tenkt mye på det i og med at jeg har spillt en del wow også.

 

For Jeg skjenner mange som øver mye mer en meg. Opttil 4-6 timer ogm dagen.

Disse må øve for å opprettholde sine ferdigheter (gjelder også meg, men

jeg er på et litt lavere nivå.) De " MÅ" øve hver dag og får de ikke øvd

så føler man seg slapp og man får dårlig samvittighet. En salgs avhengighet ?

 

Dette her aksepteres fullt ut og at barn ned i 10-12 års alderen øver så mye er heller ikke noe samfunnet bryr seg om... (hvor gjør de da av barndommen sin.)

 

Kanskje litt teit å sammenligne wow med noe som kan betegnes som en utdanning.

Jeg vet ikke men følte jeg abre måtte få det ut..

 

Hvis jeg nå da ikke velger å bli musiker har jeg da kastet bort så mange timer av

livet mitt på tull? (det er snakk om flere mangfoldige timer. Mer en noen av dere har spillt wow vil jeg regne med!)

Nei det vil jeg ikke si, jeg har hatt mye gøy og har valgt å bruke tiden min på det.

 

Noen bruker tid på å spille et instrument hver dag, mens noen bruker tid på Wow.

Hva man velger er opp til en selv.

Lenke til kommentar

Man burde ikke se så mye på hvor mye man spiller, men heller hvordan spillet påvirker andre områder i livet ditt. Det gjelder å ha balanse, og får noen betyr det at de kan spille ganske mye per dag men forsatt ha tid til venner etc. Andre klarer ikke dette, og da vil jeg si at problemet er dypere en det at "han spiller wow".

Lenke til kommentar
når man spiller så mye på instrumentet går det også ut over skole og

sosialt liv.... (egne erfaringer )

 

Nei dette er vell ikke noe bra dette heller om det går så langt :p

 

burde nesten få ett band eller noe da, samma hva slags rart instrument du spiller på.

 

kan du ikke vær så snill si hvilket det er?:p

Lenke til kommentar

Mye off topic er fjernet, også enkelte personangrep (flere av den sorten og vent dere en streng reaksjon). Vennligst også pass på at når man quoter så begrens den til å inneholde det du skal kommentere. Endel innlegg er redigert for unødvendig quoting.

 

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...