Gå til innhold

World Of Warcraft Addict Minidokumentar


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte å linke en ganske "skremmende" film som jeg tror vil treffe en del mennesker på dette forumet. Meg også, en stund tilbake.

 

 

Det verste er at det er faktisk sant, wow og generelt dataspill-avhengighet er den nye "store" avhengighet's epidemien som nettopp har startet, og som kommer til å fortsette hvis folk faktisk klarer å la vær å lure seg selv.

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i kina har de det vel slik at duden din blir svakere da du har spilt i x antall timer... slik burde det være her også...

 

Ingen har godt av å spille 24/7.

7794850[/snapback]

 

 

Kansje for noen ja. Men ikke alle. Spiller kansje 2-3 timer om dagen. Kansje i helgene når jeg har fri, ungene er borte & dama ute. Kansje jeg kan dra av 10 timers spilling. Da vil jeg ikke at min spiller skal bli svakere.

Lenke til kommentar

"oooh, now I'm gonna kill you all" Har på følelsen at han er skuespiller (nei, jeg vet ikke). Og de blåser det litt opp, for 30 år siden var det tv som var skummelt. Hvordan kan de vite at 40% er avhengige? Men jeg sier IKKE at man hverken burde la det gå utover det sosiale livet ditt eller skole/jobb.

 

"This is what you refer to them as, "your friends"?" Må vel sies at man kan si at man kan få venner over nett. Selv har jeg møtt flere irl og blitt gode venner med dem.

 

En sak har alltid to sider:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5...ddicted+to+epix

Anbefaler dere å se den selv om den er veldig lang.

 

Man må huske at begge disse eksemplene er ganske ekstreme og at de fleste av oss er i "gråsonen". I sånne saker blir som regel bare de mer ekstreme tilfellene vist, fordi det er det som selger.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Hva gjør du fra 18:00 - 24:00 på kvelden etter jobb/studier?

 

Svar:

Slenger meg på sofaen ser på TV, mens jeg kjenner blodet sakte koagulere; og kroppen ligger urørt i fosterstilling i 6 timer.

AKSEPTERT SOM NOE ALLE GJØR

 

Svar:

Setter meg foran PC'n og spiller et spill sammen med andre. Her må jeg kordinerer mus/keyboard. Samtidig som jeg snakker med "kjente"

UAKSEPTERT FORDI DET INNHOLDER FY ORD SOM "PC"

Endret av Exeter
Lenke til kommentar
i kina har de det vel slik at duden din blir svakere da du har spilt i x antall timer... slik burde det være her også...

 

Ingen har godt av å spille 24/7.

7794850[/snapback]

 

Da lager en jo bare en til karakter. ;-) Akkurat som en narkis ta noen stesolider for å chille ned etter heroin kjøret.

 

Jeg har 3 karakterer som jeg er avhengig av og kan få overdose av å spille en og samme alt for mye, samtidig må jeg ha sigaretter og kaffe. Når jeg kan logge inn med en av de 3 som jeg ikke har spilt på en god stund, og har sigg og kaffe, da har jeg det bra. :D

Lenke til kommentar
i kina har de det vel slik at duden din blir svakere da du har spilt i x antall timer... slik burde det være her også...

 

Ingen har godt av å spille 24/7.

7794850[/snapback]

 

Så om jeg sitter på et lanparty så må jeg tvinges til å spille et annet spill siden karakteren min får ress sickness etter 3 timer?

 

Neitakk :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Da lager en jo bare en til karakter.  ;-)  Akkurat som en narkis ta noen stesolider for å chille ned etter heroin kjøret.

7795019[/snapback]

Det går på account tror jeg.

Lenke til kommentar

Hans tilfelle var vel ekstremt?

han har slutta skole, moren hans griner fordi hun ikke vet råd, hvis moren min hadde begynnt å grine fordi jeg hadde spilt for mye wow, så hadde jeg slutta på dagen :)

 

men jeg syntes det er unødvengig med enda en ''du spiller for mye WoW'' tråd, det ender med krangel uansett. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg spiller for mye WoW.. :p Ingen tvil om det.. Men hadde jeg ikke spilt WoW hadde jeg brukt tiden på noe annet crap..

Jeg har levd uten internett i 4 uker nå.. Og hva gjorde jeg? Jeg satt og så TV og Film sammen med de samme folkene jeg vanligvis spiller WoW med..

Så lenge WoW ikke går utover jobb, skole, venner og familie, så kan folk spille så mye de vil for meg ^^

Lenke til kommentar
Spørsmål:

Hva gjør du fra 18:00 - 24:00 på kvelden etter jobb/studier?

 

Svar:

Slenger meg på sofaen ser på TV, mens jeg kjenner blodet sakte koagulere; og kroppen ligger urørt i fosterstilling i 6 timer.

AKSEPTERT SOM NOE ALLE GJØR

 

Svar:

Setter meg foran PC'n og spiller et spill sammen med andre. Her må jeg kordinerer mus/keyboard. Samtidig som jeg snakker med "kjente"

UAKSEPTERT FORDI DET INNHOLDER ORDET FY ORD SOM "PC"

7794977[/snapback]

 

 

lol word... er faen i meg sant og ... for ikke snakke om turen til kjøle skapet etter en ny kola :!: elller.. øh... stryk den siste :whistle:

 

jeg syns heller det ikke er no stili å sitte dagen lang å titte på tv sammen med dama.. hu skal ha meg til å sitte å se på de mest bedrøveligste serier som stjerne eksemplet

 

 

- gode og onde dager (please kill me)

- dr.phil (omg... stakkars mennesker som liker han)

- Opra (hakke ord en gang)

- Hotel Cæsar (mest hatede serie i verden.. vil heller ta livet av meg enn å se en sesong av dette SØPLET, en episode for den saks skyld)

 

 

Det er 4 grunner til jeg ser på tv:

 

- Simpsons

- Family guy

- Prison break

- CSI

 

 

løsning på problem stilling når dama skal ha deg til å sitte med ho i sofaen... ta med laptop!

Lenke til kommentar
Starter dette igjen ?

 

Er jeg avhenging ? JA

Skal jeg gjøre noe med det ? NEI

Hvorfor ? Fordi jeg ikke gidder å sitte på å se på tv hele dagen, eller eventuelt de andre fine mulighetene jeg har her jeg bor (som er ingen) og det er sabla gøy å spille

7794894[/snapback]

 

Finnes andre ting enn å spille, se på tv hele dagen da. Det finnes mennesker der ute i verden. Mennesker man kan bli venn med og bli kjæreste med. Du må bare tørre å gå ut i verden og være noen. Det er ingen løsning og være en stor kriger på en data spill. Det er bare grafikk og ubetydelig. Det som teller her i verden er å komme seg lengre og lengre som menneske. Et slikt tullete dataspill vil bare holde deg igjen der du er helt til du slutter å spille. Da vil du se hvor langt alle andre har kommet med ting og hvor du står. Slutt i dag og begynn å tenk selv.

Endret av xdim
Lenke til kommentar
Finnes andre ting enn å spille, se på tv hele dagen da. Det finnes mennesker der ute i verden. Mennesker man kan bli venn med og bli kjæreste med. Du må bare tørre å gå ut i verden og være noen. Det er ingen løsning og være en stor kriger på en data spill. Det er bare grafikk og ubetydelig. Det som teller her i verden er å komme seg lengre og lengre som menneske. Et slikt tullete dataspill vil bare holde deg igjen der du er helt til du slutter å spille. Da vil du se hvor langt alle andre har kommet med ting og hvor du står. Slutt i dag og begynn å tenk selv.

7795613[/snapback]

 

Alle dør, hva du gjør med tiden du er gitt er opp til deg selv. Hvorfor i grønne granskauen skal bedrevitere komme med "Gjør ditt, gjør datt, fordi det er det sosialt akspetert, og det du driver med er ikke det!".

 

Hva du vil oppnå med livet er jo opp til deg selv. De færreste av oss vil bli husket eller i heletatt bety noe som helst for hva som skjer fremover uansett hva vi gjør.

 

Og jeg blir bare irritert. Hvordan kan bedreviterne i heletatt bli plaget av wowavhengige?

 

Intill det bevises at World of Warcraft er direkte skadelig på mennesket, så ere vel ikke værre enn å bare holde litt kjeft og tenk at dere er bedre enn de dumme folka som sitter med wow? Hva er så vanskelig men å bare ikke uttale seg om hvor dumme andre folk, folk man ikke kjenner eller vet noe om, er?

 

Aff, det er så latterlig at dere i heletatt leser disse trådene.

 

 

Edit: Tenk, på de 2 minuttene du brukte på å skrive det her, så har kameraten din som ikke skrev inlegget kommet 2 minutter lenger enn deg i livet siden han ikke sløser bort tiden sin på tull.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Alle dør, hva du gjør med tiden du er gitt er opp til deg selv. Hvorfor i grønne granskauen skal bedrevitere komme med "Gjør ditt, gjør datt, fordi det er det sosialt akspetert, og det du driver med er ikke det!".

 

Hva du vil oppnå med livet er jo opp til deg selv. De færreste av oss vil bli husket eller i heletatt bety noe som helst for hva som skjer fremover uansett hva vi gjør.

 

Og jeg blir bare irritert. Hvordan kan bedreviterne i heletatt bli plaget av wowavhengige?

 

Intill det bevises at World of Warcraft er direkte skadelig på mennesket, så ere vel ikke værre enn å bare holde litt kjeft og tenk at dere er bedre enn de dumme folka som sitter med wow? Hva er så vanskelig men å bare ikke uttale seg om hvor dumme andre folk, folk man ikke kjenner eller vet noe om,  er?

 

Aff, det er så latterlig at dere i heletatt leser disse trådene.

 

 

Edit: Tenk, på de 2 minuttene du brukte på å skrive det her, så har kameraten din som ikke skrev inlegget kommet 2 minutter lenger enn deg i livet siden han ikke sløser bort tiden sin på tull.

7795801[/snapback]

 

før du skriver noe som helst så ha litt peil på ting da! Avhengighet er farlig. Wow avhengighet er skikklig farlig. Jeg har en bror som har vært avhengig. Verden for de som spiller sånn stopper opp. Men verden stopper virkerlig ikke opp. Man må fremdeles skaffe seg jobb. Penger, dame, venner. Men hvordan skal man få tid til sånt når man spiller hele døgnet? Latterlig å høre at man selv skal bestemme hva man skal gjøre med tiden sin her på jorden. DET KAN MAN IKKE! Man må ha jobb for å få penger. Penger for å få et sted å bo osv osv. Så lenge en ikke bor hos mamma da, men det er jo latterlig når man er 30 år liksom.

 

Bra eksempel med 2 minutter. Har du regna på hvor mye tid som blir med til wow spilling eller?

 

Skal jeg regne for deg: la oss si 12 timer hver dag! Han på filmen spilte i 16.

 

12 * 7 = 84 timer i uka

84 * 4 = 336 timer i måneden.

336 * 12 = 4032 timer i året.

 

Altså 4032 / 24 timer i døgnet = 168 døgn med bare spilling!

 

Året har 365 dager og 168 av dem blir kasta bort på spilling. Husk at man skal ha søvn i tillegg. Da blir det ikke mye tid til å LEVE gitt. rundt 80 dager det. Ca. 2 måneder som man kan bruke til venner, jobb, spise, drite osv osv.

 

Så de 2 minuttene kan du liksom glemme.

 

Hvor gammel er du forresten?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
før du skriver noe som helst så ha litt peil på ting da! Avhengighet er farlig. Wow avhengighet er skikklig farlig. Jeg har en bror som har vært avhengig. Verden for de som spiller sånn stopper opp. Men verden stopper virkerlig ikke opp. Man må fremdeles skaffe seg jobb. Penger, dame, venner. Men hvordan skal man få tid til sånt når man spiller hele døgnet? Latterlig å høre at man selv skal bestemme hva man skal gjøre med tiden sin her på jorden. DET KAN MAN IKKE! Man må ha jobb for å få penger. Penger for å få et sted å bo osv osv. Så lenge en ikke bor hos mamma da, men det er jo latterlig når man er 30 år liksom.

 

Hvor gammel er du forresten?

7795882[/snapback]

 

Greit nok, jeg har ikke peiling på ting.

 

Og det er ikke slik at man må spille 24timer i døgnet for å være avhengig av WoW. Man kan fint ha en jobb på siden. Og det går lett ann å sitte i kasse på rema1000 å ha et fullkomment liv, selv om man spiller kanskje 8timer om døgnet.

 

Okei, noen ting må man, som f.eks jobb, skal rette meg på den. Men folk skal alikvel ikke komme å si hva du skal gjøre med fritiden din. Men sant, penger må man ha, til wow, mat og regninger.

 

Og hvorfor skal man ikke kunne bo med foreldrene? Fordi det heller ikke er akseptert?

 

21år i år, egen leilighet og studerer 2året Data.Ing. Selverklært Wowavhengig.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Greit nok, jeg har ikke peiling på ting.

 

Og det er ikke slik at man må spille 24timer i døgnet for å være avhengig av WoW. Man kan fint ha en jobb på siden. Og det går lett ann å sitte i kasse på rema1000 å ha et fullkomment liv, selv om man spiller kanskje 8timer om døgnet.

 

Okei, noen ting må man, som f.eks jobb, skal rette meg på den. Men folk skal alikvel ikke komme å si hva du skal gjøre med fritiden din. Men sant, penger må man ha, til wow, mat og regninger.

 

Og hvorfor skal man ikke kunne bo med foreldrene? Fordi det heller ikke er akseptert?

 

21år i år, egen leilighet og studerer 2året Data.Ing. Selverklært Wowavhengig.

7795946[/snapback]

 

Du er ikke wow avhengig. Det kan jeg si med en gang. En wow avhengig jobber ikke, spiser omtrendt ikke, er aldri ute osv osv.

 

Det å bo hjemme er vel enklest. Men alle skal ha en mekanisme som sier at man må ut av redet of finne seg eget sted og bo.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...