Gå til innhold

5.1 i snitt! YES!


Selvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det varierer fra 62.1 til 64.5, alt etter hvor i norge du skal inn. høyeste på medisin i oslo, lavest i tromsø. men, ikke bekymre deg, du får endel tilleggspoeng også, spesielt dersom du lever på realfag på vgs.

7770620[/snapback]

ossen i helvete skal du få et karaktersnitt på 62.1? 6+6/2=6 snittet kan ikke bli høyere enn 6.

7783988[/snapback]

 

Fordi du får ekstrapoeng for realfag/gjennomgående fag/alder/jobb/militæret etc.

Lenke til kommentar
det varierer fra 62.1 til 64.5, alt etter hvor i norge du skal inn. høyeste på medisin i oslo, lavest i tromsø. men, ikke bekymre deg, du får endel tilleggspoeng også, spesielt dersom du lever på realfag på vgs.

7770620[/snapback]

ossen i helvete skal du få et karaktersnitt på 62.1? 6+6/2=6 snittet kan ikke bli høyere enn 6.

7783988[/snapback]

 

Fordi du får ekstrapoeng for realfag/gjennomgående fag/alder/jobb/militæret etc.

7784004[/snapback]

Her snakker vi om 10 klasse da. Er vel ikke så mye du kan gjøre for ekstra poeng?
Lenke til kommentar

Var det noen som snakket om å bli lege etter 10. da?

Fikk forøvrig 5,1 i 10. jeg også. Forbered deg på å gå ned sier jeg bare :)

 

Når du regner studiepoeng tar du karaktersnittet ditt*10 legger så på to poeng for hvert realfag du har fullført (2/3 MX/FY/KJ/BI)

 

Også er det noe ekstra for diverse drit du kan finne på etter vgs. (husker ikke)

 

Poenget, lightningwolf, er at 10. karakterene betyr like mye som en sandselger i Sahara. Karakterene i 10. blir hovedsaklig brukt til inntak til VGS. Det er på vgs' avsluttende fag at du kan begynne å planlegge legestudiene.

 

Selvin: det er ikke så gruelig hardt å bli lege som du tror. Bare max antall realfagspoeng (hvis du tar alle realfaga) er 6. Det vil si at om du sitter med et avsluttende snitt på 5,1 vil realfagspoengene slenge deg opp på 5,7. Så har vi alt det andre snadderet som gir poeng. Anbefaler å skaffe deg litt livserfaring før du blir lege. Det er er veldig krevende yrke for deg som person.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Jeg har vel 3 i snitt tenker jeg , grunnkurs på vgs.

 

Driter egentlig i det.. Hvorfor lese .. Men bra du gidder iallefall

 

Mads-B : Vært lege ? Hvis det ikke er tilfelle : Jeg er så jævlig dritt lei folk som prater piss uten mål og mening, om alt de liksom kan. De fleste jeg kjenner, av indre vennekrets er vel slik, leser dag og natt på internett, info og fakta om ting, men når det kommer til stykke , har de 0 peiling.

 

siktet verken til deg eller trådstarter , eller noen som har skrevet i denne posten for den saksskyld.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...