Gå til innhold

Til alle Nokia hatere, tydelig og se hvem som kan drive buti


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare bekrefte at mange jeg kjenner har hatt Nokia-mobiler som har blitt ødelagt. Tviler ikke på de 58%'ene som oppgis i media. Seff. er noen heldige, og behandler Nokiaen sin som et kjæledyr med benskjørhet så den overlever..

 

Men man kjøper da en anvennelig ting som garantert vil bli brukt innendørs og utendørs under alle værforhold, temperaturer og må regnes med å bli mistet i bakken i blandt og må tåle å ligge i en bukse-lomme selv om man beveger seg.

 

Burde ikke produsentene skjønne at dette er slik man må regne med at mobilen blir behandlet? Burde de ikke designe telefonene slik at de tåle normal bruk? Det virker som om Nokia ikke har tenkt i disse baner i det hele tatt.

 

Hvem har vel ikke hørt om reklamasjoner på nokia der man har fått avslag pga fukt fra naturlig fordampning fra huden i hånda? Eller at Nokiaen tar kvelden bare den får litt dugg på seg når man går fra et kaldt sted til et varmt? Eller om at displayene slutter å funke fordi Nokiaen har ligget i lomma og blitt ørlite bøyd frem og tilbake når man går?

 

Jeg kunne faktisk godt kjøpt en Nokia dersom de hadde tålt normal bruk, men med alle skrekkhistoriene jeg har hørt og erfart selv blir det uaktuellt. Alle andre merker er i hvertfall fortsatt i betraktning.

 

Mitt motto: Legg Nokiaen på en liten pute i et helt tørt syltetøyglass og skru lokket godt igjen. Da overlever den sikkert lengre enn normalt :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-11-28 19:04 ]

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at Nokia IKKE har blitt noe bedre. Kjøpte den da splitter nye Nokia 7210 med fargeskjerm for 1,5 måned siden. Tenkte jeg skulle gi Nokia en ny sjangs etter en lang historie med reklamasjoner og feil... Telefonen var rett og slett for stilig.

 

Telefon nr 1: Slo seg av etter 27-28 dager og gav feilmeldingen "sim kort avist" med jevne mellomrom. Etter en halv dag kom feilen så ofte at teefonen ikke var brukandes.

 

Siden telefonen var under 30dager gammel fikk jeg ny telefon uten spørsmål. Den nye telefonen fikk jeg også med nye 30dagers bytt-uten-reperasjon frist. All skryt til Elkjøp her.

 

Telefon nr. 2: Fungerte kun i 12-13 dager før samme symtomer kom snikendes. Dette blir bare værre og værre. Skal inn med telefonen til Elkjøp i morgen.

 

Snakket også med en kollega på jobben som hadde kjøpt 2 stk. telefoner (en til seg og en til fruen), og BEGGE telefonene har SAMME symtomene. Dette etter ca. 10 dager +/-. Han skulle bytte begge inn i Ericson T68i + penger.

 

Tydlig at nokia har kvittet seg med display-feil, men har skaffet seg noen minst like irriterende nye feil. Dette kommer de sikkert til å nekte for i LANG tid fremover. Slik de gjorde med min 8210 etter garantien gikk ut. Nå skal de få igjen. Jeg skal kreve ny HVER gang dette skjer med en ny telefon helt til den dagen de finner en løsning eller gir meg en bedre telefon. Feilen kommer uansett innen 30 dager. Og hvis de er vanskelige så tegnet jeg også 5års forsikring som dekker ALT.

 

Nå kommer hevnen Nokia..... Mohaahahhahaha..

 

Og til dere som vurderer 7210. Glem det, jeg har nå sett at 5 av 5 telefoner av denne typen har samme symtomene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 19:13, skrev JohnnyKnoxwille:

Nå skal de få igjen. Jeg skal kreve ny HVER gang dette skjer med en ny telefon helt til den dagen de finner en løsning eller gir meg en bedre telefon. Feilen kommer uansett innen 30 dager. Og hvis de er vanskelige så tegnet jeg også 5års forsikring som dekker ALT.


Nå kommer hevnen Nokia..... Mohaahahhahaha..


Nå vet jeg ikke om _JohnnyKnoxwille_ er den som behandler telefonen penest her i verden da...

 

Men når det er sagt: Blir det ikke litt slitsomt å måtte stikke innom mobil-forhandleren annen hver uke i 5 år fremover? Greit om du bor like ved en, men du skal vel på jule eller sommerferie i blandt, og da er det jo kjipt om telefonen ryker når du er på ferie eller i hver 50'ende mobilsamtale?

Lenke til kommentar

Kommer akkurtat hjem med ny mobil nå, og denne gangen er det en Siemens (M50). Har over lang tid brukt nokia, og sett mye bra og mye negativt. De største problemene dukket opp når jeg gitt til investering av en Nokia 8310 i vår. Denne leverte jeg inn i går for tredje gang på service. Selges høystbydende når den kommer tilbake. Kjøper ikke nokia igjen på rent prinsipp. Når jeg først skal bruke tre-fire tusen på en mobil forventer jeg mere. Den har hatt symptomer hele veien med at den slår seg av ved eget ønske, men når den gjør dette ti ganger i døgnet aksepterer jeg det ikke. Nå når jeg leverte den inn greide jeg ikke engang å slå den på igjen. Sorry nokia, dette koster dere kunder... selvom mobilene dere lager er stilige og rå.

Lenke til kommentar

jeg synes nokia er noe dritt,jeg og fem venner har hatt nokia 3310 i ca. ett år nå og det er feil med samtlige av dem, ikke samme feil som går igjen engang! kjenner tre som har 6210, to av disse hadde mange alvorlige feil. søstra mi hadde en 8210,den funket bra,men ble stjålet.så langt har jeg til gode og se så høy grad av feil hos vennene mine som har telefoner av typen ericsson, motorola, siemens etc. altså, nokia har for dårlig kvalitetssikring!kanskje den lave prisen hos mange nokiatelefoner ville vært høyere om kvalitetssikringen hadde vært bedre?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 07:44, skrev JZA:

Med en markedsandel på 35,9% i tredje kvartal og 37 mill solgte mobiler. Tar jeg ikke kritikken fra Siemens og Ericsson fanatikere så veldig innover meg. Siemens med en markedsandel på 7,8% og Ericsson med 4,8%. Markedet for mobiltlf steg med 7,8% allikevel klarte Ericsson sitt volum og falle med 30% Får håpe at tlf ikke er like dårlige som selskapet. Blir vel snart en konkurs vel :wink:


 

Du kjører vel rundt i en Toyota også da den er markedsleder? Kjedelige produkter for kjedelige folk...

Lenke til kommentar

Er veldig godt fornøyd med min 3210, som med unntak av et tosifret antall knuste deksler likevel fungerer som ny. :smile: Riktignok må batteriet lades nesten hver dag, men det kommer med tiden for alle telefoner.

 

Har til gjengjeld hatt en 8210 i familien og den var det stort sett bare problemer med. Displayet gikk dukken, samme med mikrofonen. Da dette skulle fikses med litt hobbylodding, ble 8210en god og varm for deretter å vandre til de evige mobilmarker. :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Jeff Cane på 2002-11-29 09:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

-----------------------------------------------------

 

 

Den 2002-11-28 07:44, skrev JZA:

Med en markedsandel på 35,9% i tredje kvartal og 37 mill solgte mobiler. Tar jeg ikke kritikken fra Siemens og Ericsson fanatikere så veldig innover meg. Siemens med en markedsandel på 7,8% og Ericsson med 4,8%. Markedet for mobiltlf steg med 7,8% allikevel klarte Ericsson sitt volum og falle med 30% Får håpe at tlf ikke er like dårlige som selskapet. Blir vel snart en konkurs vel

 

 

-----------------------------------------------------

 

 

 

Du kjører vel rundt i en Toyota også da den er markedsleder? Kjedelige produkter for kjedelige folk...

-----------------------------------------------------

 

 

Vel talt Pluto! Man kan jo ikke bare se på statistikk for alle valg man gjør, ser man på VG-lista for å bestemme seg for musikksmak? Ta heller kontroll over det du selv ønsker, enn å se på hva andre velger som grunnlag for dine valg i livet. Nå er vel ikke valg av mob. det mest sentrale i livet, men jeg ser at denne noe saueflokkmentaliteten gjør seg gjeldene på mange områder, og det gjenspeiler seg også her inne på forum, feks. de evige (barnslige) diskusjonene vedr. valg av plattform(win/Linux) og hvis man velger Win, hva er best av xp og W2k, Amd /Inlell...etc.etc.

Det er jo bare diskusjoner som er der for diskusjonenes del, ikke for at man har noe konstruktivt å komme med.

Lenke til kommentar

...så, for å summere opp.

 

nokia har blitt endel sløvere med kvaliteten etter 3210.

 

 

på en annen side.. Jeg bruker win98se ennå. har prøvd meg på xp, men liker det ikke,(vet ikke hvorfor, kanskje samme grunn som at jeg holder meg til PS 5.5) selvom vi alle vet at 98 klikker hele tiden.

Er det kanskje sånn at noen av oss ikke bryr seg om at mobilen klikker hele tiden bare fordi vi liker f.eks utseende eller at mellomromstasten er på 0 og ikke 1. :smile:

Mens andre vil ha win 2000(hvis dere skjønner tegninga) treigt, men klikker mindre.

 

(en morro ting til her: Jeg installerte win2k på en maskin en gang. og jeg klarte å få minst 5 blåskjermer... før den var installert ferdig!)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 19:43, skrev Simen1:

Quote:

Den 2002-11-28 19:13, skrev JohnnyKnoxwille:

Nå skal de få igjen. Jeg skal kreve ny HVER gang dette skjer med en ny telefon helt til den dagen de finner en løsning eller gir meg en bedre telefon. Feilen kommer uansett innen 30 dager. Og hvis de er vanskelige så tegnet jeg også 5års forsikring som dekker ALT.


Nå kommer hevnen Nokia..... Mohaahahhahaha..


Nå vet jeg ikke om _JohnnyKnoxwille_ er den som behandler telefonen penest her i verden da...

 

Men når det er sagt: Blir det ikke litt slitsomt å måtte stikke innom mobil-forhandleren annen hver uke i 5 år fremover? Greit om du bor like ved en, men du skal vel på jule eller sommerferie i blandt, og da er det jo kjipt om telefonen ryker når du er på ferie eller i hver 50'ende mobilsamtale?

 

Hva vet du om hvordan JEG behandler mine ting? Jeg har telefon gjennom jobben som blir flittig brukt. 7210 blir kun brukt til en og annen melding og noen få samtaler. Og som jeg sa så er det nå 5 telefoner jeg har vært borti, og alle har fått samme feil.

 

Et lite søk på nettet vil underbygge den påstanden at Nokia nok en gang har gitt ut et produkt som kun er på prøvestadiet.... og nok en gang blir vi kundene testkaninene.

 

Til det andre du sa... En gang i måneden kan jeg stikke innom. Med den forsikringen kan jeg NÅR SOM HELST innen 5år bare komme å bytte. Den elkjøp butikken er på vei hjem fra jobb, og med mine fine arbeidstider er det aldri trafikk der. Jeg skal ikke gjøre dette i 5år, men til Nokia blir lei av å gi meg ny og indrømmer feilen. Telefonen kan bare ryke, jeg har en 3210, en 6150, en 8210 og en 8310 liggendes, samt jobbtelefon. Dette er blitt en liten prinsippsak for min del... det er ikke penga det står på, de kan jeg få igjen. Det er måten Nokia oppfører seg på ovenfor sine kunder som irriterer meg. Klart det koster de mye penger og ta inn en brukt 7210 med feil på og gi meg en splitter ny en gang i måndeden. De kommer til å gå med tap på denna kunden, og det virker som det er det eneste som hjelper for at de skal forstå....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 12:23, skrev GeeZuZz:


Jeg driter i om 70% av nokiane må på reperasjon. Ingen av de jeg kjøper må det hvertfall...



 

Haha, den likte jeg.

 

 

Quote:


Den 2002-11-28 17:58, skrev gotark:


NOKIA HAR MELLOMROM PÅ 0!

De andre har det på 1.

Derfor kvier man seg for å kjøpe andre mobiler enn nokia.

Jeg har selv en c45 for tiden. trykker stadig feil.

+ menyene er sååååå treige.

Tenkte en stund på seT300. den er enormt stilig.

men den har jo mellomrom på 1.


Venter på 6610. bryr meg lite om statistikk :smile:



 

Tror ikke dette er en stor grunn nei. Det er en ting man venner på seg etter noen timer. Har både Nokia og Ericsson, som jeg bruker i forskjellige perioder, å da tar det bare få tekstmeldinger så sitter'n.

Lenke til kommentar

Nokia har ikke bedret seg. Det er nesten klin umulig å få noen service fra folka. Skal man klage på en telefon som har vært på service 3 ganger, så er det jaggu meg ett *******. Papir, masing og masing for å få ett produkt, og da er det ikke sikkert det er en ny telefon. Men en såkalt telefon med byttet innmat.

SKAM DERE NOKIA!!

60% av 3410 er det feil på. SKAM DERE NOKIA.

 

OG

Det er ikke bare nokia som bør skamme seg, Ericsson med sine t65 og r600 er også feiltelefoner. Men de har bedret seg etterhvert.

 

Jeg er i forhandler bransjen så jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt telefoner i "toppskjiktet".

Og man skulle forvente at en tlf til 6500,- skulle ha kvalitet.

Jeg hadde en Nokia 8850 som displayet begynte å

svikte på.

Alt forsvant liksom. Sendte den inn og fikk den tilbake(garanti), 2 uker senere det samme.

Jeg åpnet tlf selv og skiftet den såkalte Polymer kontakten til displayet.

3 stykker måtte jeg skifte før den ble bra igjen.

Har solgt den nå, og kjøpt Nokia 8910.

Har hatt den i 2 uker, så vi får se hva den duger til.

Neste tlf. tror jeg blir Motorola sin T720.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 09:20, skrev Pluto:

Du kjører vel rundt i en Toyota også da den er markedsleder? Kjedelige produkter for kjedelige folk...


 

Dårlig sammenligning! Hvis det er noe Toyota er kjent for er det vel nettopp driftsikkerhet.

 

Det hadde vel vært bedre å sammenligne med VW eller BMW som har attraktiv design men som i likhet med Nokia må ofte på verksted.

Lenke til kommentar

Quote:


Nokia 3210: Tålte ikke å falle ned en trapp.


 

Du må ha vært uheldig der. Min 3210 derimot tålte å falle nedi en bøtte med varmt såpe-vann. Litt hårføner action og den var fin-fin igjen :smile:

 

Men å falle nedi do tålte den ikke da den aldri kom opp igjen heller :sad:

 

_________________

 

AMD CPU'er fungerer best med vifter som er koblet til strøm!

 

[ Denne Melding var redigert av: Leeson på 2002-12-01 02:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 11:10, skrev slowcooler:

Quote:

-----------------------------------------------------



Den 2002-11-28 07:44, skrev JZA:

Med en markedsandel på 35,9% i tredje kvartal og 37 mill solgte mobiler. Tar jeg ikke kritikken fra Siemens og Ericsson fanatikere så veldig innover meg. Siemens med en markedsandel på 7,8% og Ericsson med 4,8%. Markedet for mobiltlf steg med 7,8% allikevel klarte Ericsson sitt volum og falle med 30% Får håpe at tlf ikke er like dårlige som selskapet. Blir vel snart en konkurs vel



-----------------------------------------------------




Du kjører vel rundt i en Toyota også da den er markedsleder? Kjedelige produkter for kjedelige folk...

-----------------------------------------------------



Vel talt Pluto! Man kan jo ikke bare se på statistikk for alle valg man gjør, ser man på VG-lista for å bestemme seg for musikksmak? Ta heller kontroll over det du selv ønsker, enn å se på hva andre velger som grunnlag for dine valg i livet. Nå er vel ikke valg av mob. det mest sentrale i livet, men jeg ser at denne noe saueflokkmentaliteten gjør seg gjeldene på mange områder, og det gjenspeiler seg også her inne på forum, feks. de evige (barnslige) diskusjonene vedr. valg av plattform(win/Linux) og hvis man velger Win, hva er best av xp og W2k, Amd /Inlell...etc.etc.

Det er jo bare diskusjoner som er der for diskusjonenes del, ikke for at man har noe konstruktivt å komme med.


 

Hva jeg velger er vel uvesentlig! Poenget mitt var hvem som kunne drive butikk, og alle kan se at det er Nokia, hva som er grunn til suksessen dermiot er vanskeligere og forklare! Men dere er jo gode til å bortforklare den ved å rakke ned på Nokia! Et lite spm til dere Nokia-hatere. Tjene penger på standariserte produkter ? Eller være innovatør og tape penger ? Frykte konkurs ?

For meg hadde valget vært enkelt eie Dressmann ell Ferner Jacobsen ? hehe. Enkelt valg

Lenke til kommentar

Hva er din definisjon av å drive butikk? Alle kan selge, men vel så viktig er hvordan du tar vare på kundene dine. ALLE merker/produkter får feil en eller annen gang. Nokias problem her er bla. knyttet til en vekst i salgsapparatet som har gått så eksplosivt fort at deres logistikksystem mht. komponenttesting har sviktet, og at serviceapparatet derved blir overbelastet. Det at folk velger andre merker gjør dem vel ikke til Nokiahatere!!??!! Meg selv og flere ander både liker og bruker Nokiatelefoner, men det hindrer meg ikke i å ha både Siemens og Motorola også. En annen sak er at flere jeg kjenner som bruker tlf i jobb, med 2-6 timers taletil pr dag, har skiftet fra Nokia pga for mye feil. De kan ikke klare seg EN dag uten tlf, og da prater vi ikke om 8310-klasse, det er telefoner i 5-8000 kr klassen. Om en eller annen fjortis klarer seg uten tlf i de dagene den er på rep., må man se på det profesjonelle markedet, hvis de blir uten tlf. blir det som å ta verktøyene fra en bilmekaniker, de får ikke gjort en dritt. Det er i det markedet det er penger å hente for produsentene, og det er også de som er snarest til å bytte leverandører hvis det blir problemer.

Synes forøvrig din klassifisering av alle som ikke bruker Nokia, eller ikke er enig med deg, som Nokiahatere, sier mere om din modenhet/umodenhet enn noe annet.

 

[ Denne Melding var redigert av: Slowcooler på 2002-12-02 14:06 ]

Lenke til kommentar

Dette ligner mere og mere på Ericsson i 99. Det var T28s som tok pusetn ut av Ericsson. Flippen var floppen og det var så mye problemer med telefonene at de rett og slett tapte penger på de. Jeg har en Nokia nå, men den 130103 kan jeg kjøpe en ny subsidert telefon av Netcom. Hehe, valget er enkelt jeg går med de som har størst markedsandel, dvs. de 50-60% som ikke er Nokia. Jeg liker ikke monopol situasjoner og skal man ha monopol får man gjøre det skikkelig. Det er ikke slik i bilverdenen, der vet de at noen modeller etterhverandre som har alvorlige feil kan bety slutten for det merket. Men de som tester mobilene er oss, vi er testdukker for Nokia, det er vi som oppdager de pinelige feilene og må slite for å dra fram og tilbake til butikken med skrapet. Jeg hadde kjøpt en Nokia om jeg visste at jeg fikk den beste mobilen som er å oppdrive men jeg kan offre mellomrom på 0 (på Siemens M50 fungerer sms skikkelig bra) og logoer mot en fungerende telefon som ikke har seriøse design tabber. Det er en grunn til at Ericsson i disse dager er sene med alle telefonene, de har ikke råd å lansere noe som kan senke markedsandelene enda mere.

Jeg skal aldri kjøpe en Nokia igjen! Never!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 09:36, skrev Jeff Cane:

Er veldig godt fornøyd med min 3210, som med unntak av et tosifret antall knuste deksler likevel fungerer som ny. :smile:



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jeff Cane på 2002-11-29 09:38 ]</font>


 

En Nokia som fungerer som ny, trenger jo ikke fungere engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...