Gå til innhold

Til alle Nokia hatere, tydelig og se hvem som kan drive buti


JZA

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-02 12:37, skrev slowcooler:

Hva er din definisjon av å drive butikk? Alle kan selge, men vel så viktig er hvordan du tar vare på kundene dine. ALLE merker/produkter får feil en eller annen gang. Nokias problem her er bla. knyttet til en vekst i salgsapparatet som har gått så eksplosivt fort at deres logistikksystem mht. komponenttesting har sviktet, og at serviceapparatet derved blir overbelastet. Det at folk velger andre merker gjør dem vel ikke til Nokiahatere!!??!! Meg selv og flere ander både liker og bruker Nokiatelefoner, men det hindrer meg ikke i å ha både Siemens og Motorola også. En annen sak er at flere jeg kjenner som bruker tlf i jobb, med 2-6 timers taletil pr dag, har skiftet fra Nokia pga for mye feil. De kan ikke klare seg EN dag uten tlf, og da prater vi ikke om 8310-klasse, det er telefoner i 5-8000 kr klassen. Om en eller annen fjortis klarer seg uten tlf i de dagene den er på rep., må man se på det profesjonelle markedet, hvis de blir uten tlf. blir det som å ta verktøyene fra en bilmekaniker, de får ikke gjort en dritt. Det er i det markedet det er penger å hente for produsentene, og det er også de som er snarest til å bytte leverandører hvis det blir problemer.

Synes forøvrig din klassifisering av alle som ikke bruker Nokia, eller ikke er enig med deg, som Nokiahatere, sier mere om din modenhet/umodenhet enn noe annet.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Slowcooler på 2002-12-02 14:06 ]</font>


 

Min definisjon av å drive butikk, er å tjene penger? Hvorfor skulle man ellers drevet butikk? Da måtte man jo drevet en veldedig organisasjon :wink: En ting jeg allikevel ikke fatter, er hvordan Ericsson klarte å gi fra seg den posisjonen de hadde tidlig på 90-tallet. Mye som tyder på at svensk industri var dårlig organiserte på den tidne, og får igjen for det nå. Bare se på ABB. Nokias problem ligger vel heller i kverulanter, som ikke ser genialiteten bak forretningsideen. For de aller fleste er faktisk mobilen en forbruksvare. Som man kjøper for 500 kroner, og bruker til den er ødelagt for å kjøpe en ny tlf til 500 kroner. Når det gjelder de profesjonelle forbrukerne du snakker om, har jeg hørt svært få klager om 9210i. Definisjonen din av deres behov er grei nok, men den holder ikke helt mål. Ta en drosjeeier f.eks. som er avhengig av at bilen går 24/7, hvorfor velger ikke han den mest pålitlige bilen ? Hvorfor velger han som oftest å kjøre Mercedes ?

Hvilket marked du skal tjene penger i tror jeg du tar helt feil av. Hvis ikke du sitter inne med avanse-satsene, skal jeg tørre å påstå at det er bedre å selge 5 3310 enn en 7650!? Ericsson sa det jo selv, ved at de måtte ta mellom 7-10% markedsandel for å tjene penger. Hva tror du er lettest, og selge T68 for 7% ell å selge T65 opp til 10% ? Synes argumentene skyter deg selv i foten!

Hvis det virkelig er så mye penger å tjene i proffsegmentet som du sier, skal jo jeg bli mobilprodusent, som satser utelukkende på dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideelt sett tror jeg også at det ville være mere å hente på stort antall solgte enheter, men da må den interne logistikken FØRST være på plass. Der er der det har sviktet hos Nokia, og som de sakte men sikkert må konsentrere seg om å bygge opp, samtidig med at det også tar tid å rette opp det dårlige ryktet de har opparbeidet seg. De har jo tjent penger, men hvis de samtidig opplever en kundeflukt pga. mye feil, vil de komme måtte tære på det overskuddet i den perioden det tar å opparbeide tillit igjen. Hvis de selger 10 tlf, for så å få 5-6 av dem inn til garantirep, tror jeg ikke det blir mye til overs. Kinesisk ordtak: For hver fornøyde kunde du får, vil fem andre få høre om det. Får du en misfornøyd, vil ti høre om det. Så etter min oppfatning, er definisjonen av å drive butikk ikke bare knyttet til å tjene penger fort, men også å tenke langsiktig, og bygge det opp mere langsiktig. Nå skal det innrømmes at det er ikke noen enkel bransje å tenke langsiktig i dette med mobiltelefoner, det er en rasende rask utvikling på gang hele tiden, og det er fort å "brenne" inne med avlegs teknologi, og derved binde stor kapital.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 12:13, skrev starfish:

Sier bare en ting; Sony Ericsson.


 

Sier bare konkurs, hvis ikke Ericsson overfører penger! hehe... De sa at de skulle skru igjen krana, men nå ser det ut som det blir 100 nye millionder, så vi får se.

Lenke til kommentar

Undertegnede er en av Nokia-kundene som har hatt tre 3310, en 6510 og en 8310, alle med feil på. Nok er nok, jeg vil ikke være en av kundene til Nokia som sier: Jaja, 1 av 3 blir kanskje ødelagt, men ikke min. Og OM den blir defekt, kan jeg bare levere den inn og få en ny; DET HOLDER IKKE!

 

Er nå eier av en Motorola T720, som jeg er fornøyd med, har bare hatt den et par dager, men tviler på at jeg skifter mening.

 

Og statestikk, det er nok noe sant i det du..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 17:25, skrev Billy Bob:

HOLDER IKKE!
[/b]


 

Hvorfor ikke det?

 

Jeg har ikke noe i mot og få ny telefon hver gnag den blir ødelagt...

 

En kompis av meg har 3510 og 3 orginal deksler!

 

Først fikk han det hvite og brune. Så ble telefonen ødelagt og så bytta han dekselet til et billig dritt fake deksel kjøpt i Thailand. Så fikk han nytt i frgen blå/lyseblå og så skjedde det samme en gang til og han bytta den i det brune dekselet...

 

KOsta han ikke mye for de fake dekselene i Thailand heller...

 

Så må det jo legges til at det var han selv som var årsaken til at mobilen ble ødelagt den ene gangen og det fikk han på forsikringa og ikke på service.

 

Så snart 3510i kommer så kommer han sikkert til å få den og da får han enda flere deksler...

Lenke til kommentar

Den 2002-12-08 02:46, skrev megavolt:

Quote:



Hvorfor ikke det?



Ærlig talt da?!

Når du kjøper en telefon, så er det ikke for å håpe at den blir ødelagt så du kan få et nytt deksel :roll:

 

Telefonen skal liksom holde en stund da, slik at du kan bruke den, uten å vente uker på å få ny...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke det?

 

Jeg har ikke noe i mot og få ny telefon hver gnag den blir ødelagt...

 

En kompis av meg har 3510 og 3 orginal deksler!

 

Først fikk han det hvite og brune. Så ble telefonen ødelagt og så bytta han dekselet til et billig dritt fake deksel kjøpt i Thailand. Så fikk han nytt i frgen blå/lyseblå og så skjedde det samme en gang til og han bytta den i det brune dekselet...

 

KOsta han ikke mye for de fake dekselene i Thailand heller...

 

Så må det jo legges til at det var han selv som var årsaken til at mobilen ble ødelagt den ene gangen og det fikk han på forsikringa og ikke på service.

 

Så snart 3510i kommer så kommer han sikkert til å få den og da får han enda flere deksler...

 

Definisjonen på en fjortis det her.

Har du noen gang tenkt på at telefonene kanskje hadde vært billigere eller man hadde fått bedre service om det ikke hadde vært for slike som han?

Lenke til kommentar

Quote:


Se til varmere strøk down under og hold den bidige stygge kjeften din igjen og slutt og diss fjortisser uten noe grunn!!!!


Fjortiss er ikke en alder men en "state of mind". Ergo har jeg ikke disset noen, bare påpekt en holdning.

Holde den stygge kjeften min kan du bare glemme. Ikke for deg i hvertfall.

Quote:


Du er sikkert et pinglette lite datanerd men samme kan det være; bare HOLD KJÆFT!!!!!!!!!


Flamewar er under min verdighet, ergo ingen kommentar!

Lenke til kommentar

Beklager det jeg skrev.

 

Den opprinelige meldingen var egentlig ment ironisk, men jeg har skjønt at det er vanskelig å forstå ironi på trykk bortsett fra hvis det er en veldig tydelig form for ironi.

 

Selfølgelig synes jeg det er ille når så mange mobiltelefoner fra en produsent blir ødelagt (spesielt 8XXX og enkelte i 3XXX-serien). Men han som først startet denne tråden hadde så absolutt et poeng. Det poenget har andre skrivd om før tidligere i denne tråden så det gidder jeg ikke skrive om.

 

Det at mange sleipe jævler missbruker og snyter på forsikringen synes jeg også er ille. Helt enig i at alt fra forsikringspriser til service ville blitt mye billigere / bedre hvis det ikke hadde vært for dem.

 

Og ikke tro at jeg kommer til å gjøre det samme som kompissen min (han går også rundt og skryter av det foresten... hehe, tulling!)

 

Om noen mener noe negativt om Nokia og liker andre produsenter bedre så får det være. Nokia fortsetter og selge uansett og det må da være en grunn til det.

 

Blir bare så forbanna noen ganger når folk skriver fjortis og bruker det som et skjellsord... helt greit det, men noen ganger synes jeg det går litt for langt og blir litt for usaklig (ikke i dette tilfellet da...)

 

Jeg innrømmer gjerne at det hender at jeg poster veldig lite gjenomtenkte medldinger uten å tenke igjenom hva jeg _egetlig_ mener.

 

Den språkbruken skal heller ikke gjentas.

 

Og så får alle som vil gjerne kalle meg for fjortis, for om 1 og 1/2 år er jeg 16.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mye fra og til på erfaringer med Nokia telefoner.

Problemet er at med den mengden solgte telefoner pluss den høye feilstatistikken i året gjør at forbrukerne skriker.

Det er synd at verdens største mobilprodusent har så mye problemer. Når man har blitt verdens største bør man kanskje sikte mot å bli verdens beste?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hmmm...

 

Hvis nokia er så dårlig som STATISTIKKEN sier, så har jeg blitt lurt.

 

Jeg har hatt fire (?) nokia-telefoner opp gjennom tidene,

 

5110, 3210, 3310 og nå 6510. Til nå har jeg ALDRI levert inn en mobil til reparasjon, og alle lever den dag i dag (t.o.m. etter modding)

 

Den eneste jeg har måtte fikse var 6510 etter at den gikk i bakken og displayet knuste, men det var min feil, og jeg byttet bra displayet (noe som kostet 300 kr.)

 

 

Min 6510 har aldri slått seg av av seg selv, og jeg har ikke hatt ett eneste problem.

 

Tenk på det før dere leser all STATISTIKKEN!

 

Selv om akkurat du er en heldiggris, betyr ikke det at statistikken er feil, for det var bare 75 prosent av mobilene det var noe gale med... du er vel blant de 25 da tenker jeg. TENK PÅ DET DU, FØR DU BEGYNNER Å SNAKKE OM STATISTIKKEN!!!

Lenke til kommentar

NOKIA HAR MELLOMROM PÅ 0!

De andre har det på 1.

Derfor kvier man seg for å kjøpe andre mobiler enn nokia.

Jeg har selv en c45 for tiden. trykker stadig feil.

+ menyene er sååååå treige.

Tenkte en stund på seT300. den er enormt stilig.

men den har jo mellomrom på 1.

Faktisk så har T300 mellomrom på en egen knapp nederst til høyre som har # (firkanttegn) og mellomrom, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Om det er produsert 100 mobiler og 30 må inn på service, eller 1 mill og 300000 må på service. er jo det same uansett.

Statestikk kalles dette!

 

Nei det kalles statistikk :wink:

Men det sier jo seg selv da. med det volumet som pumpes ut så må det bli flere feil, er kun japsene som makter det (ref: toyota).

Det det kommer til (for min del ), er ikke om det er feil (forsåvidt), men hvordan det blir håndtert. der må jeg si nokia har imponert meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...