Gå til innhold

Til alle Nokia hatere, tydelig og se hvem som kan drive buti


JZA

Anbefalte innlegg

Med en markedsandel på 35,9% i tredje kvartal og 37 mill solgte mobiler. Tar jeg ikke kritikken fra Siemens og Ericsson fanatikere så veldig innover meg. Siemens med en markedsandel på 7,8% og Ericsson med 4,8%. Markedet for mobiltlf steg med 7,8% allikevel klarte Ericsson sitt volum og falle med 30% Får håpe at tlf ikke er like dårlige som selskapet. Blir vel snart en konkurs vel :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som vi ser så selger jo Nokia mange fler telefoner enn de andre, og da er det jo en selvfølge at det er flere telefoner som det er feil på. Om et lite Japansk firma selger 5 mobiltelefoner som de har laget selv, og det ikke er feil på noen av dem, kan vi si at 100% av deres telefoner er feilfri.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 08:07, skrev eught:

Men som vi ser så selger jo Nokia mange fler telefoner enn de andre, og da er det jo en selvfølge at det er flere telefoner som det er feil på. Om et lite Japansk firma selger 5 mobiltelefoner som de har laget selv, og det ikke er feil på noen av dem, kan vi si at 100% av deres telefoner er feilfri.



 

Vel, selv om Nokia selger mange flere telefoner en det alle andere gjør så skal det ikke være feil på 1 av 3 da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 07:44, skrev JZA:

Med en markedsandel på 35,9% i tredje kvartal og 37 mill solgte mobiler. Tar jeg ikke kritikken fra Siemens og Ericsson fanatikere så veldig innover meg. Siemens med en markedsandel på 7,8% og Ericsson med 4,8%. Markedet for mobiltlf steg med 7,8% allikevel klarte Ericsson sitt volum og falle med 30% Får håpe at tlf ikke er like dårlige som selskapet. Blir vel snart en konkurs vel :wink:


Dette betyr jo bare at det er 36 % fjortiser? ;o)

 

-Baq

(som har gått over fra Nokia til Siemens)

Lenke til kommentar

Om det er produsert 100 mobiler og 30 må inn på service, eller 1 mill og 300000 må på service. er jo det same uansett.

Statestikk kalles dette!

 

Det einaste som ein kan ta ut fra tala er at:

for å produsere nok telefoner verkar det som kvaliteten /kvalitetssikringa blir redusert.

 

Noko som i igjen vil bety at auka salgsvolum vil gje dårlegare telefoner.

 

PS Er berre ei hypotese frå mi side, og ikkje statisitisk fakta.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Av alle mobiltelefoner jeg har hatt så har det vært feil på alle:

 

Nokia 2110i: displayet ødelagt. Tålte ikke å ligge i lomma under en slåsskamp

 

Nokia 3110: Tålte ikke å ligge i snøen ved siden av bilen i en natt.

 

Nokia 3210: Tålte ikke å falle ned en trapp.

 

Ericsson 338 ?: Tålte ikke at jeg klikket på de ufattelig dårlige menyene og drylte den i veggen.

 

Siemens C45: tålte ikke å ligge i lomma når jeg var på byen. Ble stjelt.

 

Eneste telefonen jeg er fornøyd med er den jeg har nå:

Nokia 6510. Den har sålangt tålt ufattelig mye juling; jeg nevner i fleng: Vann, trapp, asfalt!, snø og generelll slurvete behandling.

Så snart den blir ødelagt, så er jeg ikke fornøyd med den heller.

 

Jeg blir vist aldri fornøyd jeg.

 

Men en ting må jeg si:

Jeg blir like overrasket hver gang en eller annen nisse prøver å overbevise meg om at det er bedre om 10 av hundre mobiltelefoner har produksjonsfeil, enn om 100 av tusen har produksjonsfeil.

Underviser de ikke forholdstall/prosenregning på skolen lengre???

 

DrErling

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 11:38, skrev DrErling:

Nokia 2110i: displayet ødelagt. Tålte ikke å ligge i lomma under en slåsskamp


Nokia 3110: Tålte ikke å ligge i snøen ved siden av bilen i en natt.


Nokia 3210: Tålte ikke å falle ned en trapp.


Ericsson 338 ?: Tålte ikke at jeg klikket på de ufattelig dårlige menyene og drylte den i veggen.


Siemens C45: tålte ikke å ligge i lomma når jeg var på byen. Ble stjelt.


 

alstå, man kan jo ikke tolke dette som noe annet at du kødder med oss. Du forventer vel ikke at en mobil skal tåle alt det du har lista opp der????

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Den 2002-11-28 11:38, skrev DrErling:

Siemens C45: tålte ikke å ligge i lomma når jeg var på byen. Ble stjelt.

/quote]

 

Jo, det burde alle mobiler tåle... Du har nok gjort et bomkjøp der...

 

i vårt hus er det 9 Nokia mobiler - Ingen har hatt noen problemer...

 

Jeg driter i om 70% av nokiane må på reperasjon. Ingen av de jeg kjøper må det hvertfall...

Lenke til kommentar

Hadde Nokia 8210, den var ille

 

1. Da jeg fikk den virket den ikke, umulig å reparere, fikk ny

 

2. 6 måneder har gått, displayet har gått

 

3. Batereiet blir gradvis verre

 

4. Rett etter at garantien går ut ryker displayet igjen.

 

5. Batteriet fungerer i maks 2 minutter under samtale.

 

Nå gidder jeg ikke mer, fant meg en gammel ericsson r320s som virker strålende. Den har blitt kasta i veggen, sølt øl på og den blir ikke stjålet da den er så stygg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 11:48, skrev DrErling:

Quote:


Den 2002-11-28 11:42, skrev AKIRAx24:


alstå, man kan jo ikke tolke dette som noe annet at du kødder med oss. Du forventer vel ikke at en mobil skal tåle alt det du har lista opp der????


AKIRA


 

Hæ? Hva mener du?

Påstår du at telefoner
ikke
skal takle dette?

Hmmm... jeg er blitt lurt.

 

Seff skal de ikke tåle det. Du snakker om fin elektronik på høyt nivå!! Ikke et nøkkelknippe. Hvorfor er du lurt..hvem har sagt de skal tåle alt det?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Hvis nokia er så dårlig som STATISTIKKEN sier, så har jeg blitt lurt.

 

Jeg har hatt fire (?) nokia-telefoner opp gjennom tidene,

 

5110, 3210, 3310 og nå 6510. Til nå har jeg ALDRI levert inn en mobil til reparasjon, og alle lever den dag i dag (t.o.m. etter modding)

 

Den eneste jeg har måtte fikse var 6510 etter at den gikk i bakken og displayet knuste, men det var min feil, og jeg byttet bra displayet (noe som kostet 300 kr.)

 

 

Min 6510 har aldri slått seg av av seg selv, og jeg har ikke hatt ett eneste problem.

 

Tenk på det før dere leser all STATISTIKKEN!

Lenke til kommentar

min nokia 3310 - klikket konstant, fikk hele tiden beskjed om at minnet var fullt..

selv om det langt fra stemte. fikk oppgradering av software, funket i noen uker til før det samme skjedde igjen..

anskaffet meg nokia 7110, kjekke telefon, tøft at jeg kunne bruke den knappen til å sende dekselet ned, fancy. tlfn gikk til ******* kort tid etter da mikrofonen begynt å skurre konstant.

anskaffet meg 8210, great, displayet føyk etter 6 måneder og verkstedet brukte faktisk 4 måneder på å reperere den for så å sende meg en regning på 800..

så ble jeg MEKTIG lei av alt som heter nokia, sprang til den lokale butikken og anskaffet meg siemens sl45i, noen problemer etter å ha eid den i snart ett år ? ingen, overhodet ingen. meget vakkert design, i motsetning til nokia som alle bygger på tidligere modeller fordi den har solgt godt blant de unge.

de har ingen kjekke design på telefonene.

foreldrene mine har begynt å mislike nokia også etter at deres nyeste anskaffelse 7210 var motvillig til å holde seg påslått mer enn 2 timer om gangen.

er samtidig MEGET fornøyd med handsfree settet til siemens sl45i som er stereo istedenfor mono som man finner på nokia telefoner..

glemte jeg å nevne at siemens har pokker meg bedre kundebehandling og støtte..

http://www.club-siemens.com har også et norskt forum :smile:

Lenke til kommentar

Nokia er lager av finner. Feil på telefonen gir da bare litt mere grunn til å banne og svarte :smile:

 

Siemens er laget av tyskere. De er altså gode nok for å gå i krig med. (kan likevel bli frastjålet)

 

Ericsson er laget av svensker. Trenger jeg virkelig si mer.

 

Tull til side. Dette er grunnen:

 

NOKIA HAR MELLOMROM PÅ 0!

De andre har det på 1.

Derfor kvier man seg for å kjøpe andre mobiler enn nokia.

Jeg har selv en c45 for tiden. trykker stadig feil.

+ menyene er sååååå treige.

Tenkte en stund på seT300. den er enormt stilig.

men den har jo mellomrom på 1.

 

Venter på 6610. bryr meg lite om statistikk :smile:

Lenke til kommentar

en ting til. Siemens går jop for å være gode.

 

Men min klikker ofte.

 

Jeg går til adresseboken trykker f.eks T for å komme til f.eks:Tore, Trude, Tittentei.

Men det som skjer er at det kommer en liten dyp lyd

og mobilen skrur seg av.

 

Ei venn av meg har også c45. Den har den siste uka rett som det var nekta dekning. Helt vilkårlig. Bare bestemt seg for at de neste 8timene ville ikke den ha dekning.

Lenke til kommentar

AKIRA:

 

Har du hørt om noe som på fint kalles ironi? DrErling skrev det han skrev på en ironisk måte ...

 

DrErling:

 

Ja du har helt rett - Det er altfor mange som burde gått ungdomsskolen om igjen...

Quote: "Er det ikke bedre at Nokia har en reprasjonprosent på 60% enn f.eks 40%? Tyder jo på at de reparerer mer, eller?" <-- Dette leste jeg på ett forum, herregud...

Eller som du sier - 10/100 er jo myyyye bedre enn 100/1000 ... Det sier seg jo selv :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...