Gå til innhold

HD reprasjon, fysisk skade. Hvilket firma brukes?

Tim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min eksterne harddisk gikk i bakken og nå kommer det bare en klikkelyd fra den når jeg skrur den på. Så det er noe fysisk galt med den. JEg tipper det er lesearmen som er kommet ut av sporet sitt.

Er det noen som vet om et sted de reparerer harddisker? Gjerne i nærheten av Oslo området. Det er ca 3000 bilder på den som er veldig viktig at jeg får ut. Resten er ikke så farlig.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ibas.no  fixer. er vel også de eneste jeg som tror gjør slikt. koster dog flesk..

7739941[/snapback]

Ingen andre enn ibas som gjør det samme jobben som ikke koster "flesk" eller andre firmaer i norge som driver med fysisk harddisk kræsj?

Skrevet
ibas.no  fixer. er vel også de eneste jeg som tror gjør slikt. koster dog flesk..

7739941[/snapback]

Ingen andre enn ibas som gjør det samme jobben som ikke koster "flesk" eller andre firmaer i norge som driver med fysisk harddisk kræsj?

7740718[/snapback]

Nei.

Skrevet

Joda, det skal være flere. Jeg har snakket med flere før, men husker ikke hva de het:( Det er helt sikkert mange på forumet her som har gjort noe lignende som meg og har brukt et firma til å fikse harddisken igjen!

Please?

Skrevet
Joda, det skal være flere. Jeg har snakket med flere før, men husker ikke hva de het:( Det er helt sikkert mange på forumet her som har gjort noe lignende som meg og har brukt et firma til å fikse harddisken igjen!

Please?

7741920[/snapback]

Vet også at det er minst et annet firma som gjør enkle inngrep, men tror det kun er av rekonstruering av data på ikke fysisk ødelagte disker. Er ikke sikker på dette, tar kun etter husken fra tidligere tråder her på forumet.

Skrevet (endret)
Svenske Ahlberg data starter nå opp i norge :)

dem gjør det samme som IBAS til halve prisen.

står om det her:

http://itpro.no/art/9943.html

7742128[/snapback]

Det er bra. Jaggu meg på tide at Ibas fikk litt konkuranse, ikke minst på pris. antar at kvaliteten ikke er så mye dårligere.

Når vi ser på pris så har vel Ibas ligget på det samme linjen i alle år, dette til tross for at teknologien har blitt bedre og antar at en rekonstuksjon nå er letter og mindre tidkrevede en det var for 8-10 år siden, (om vi legger til grunn en vanlige haveri årsaker og uttelater extreme tilfeller av brann etc.).

Dog et minus at det er svensker som skal ta denne andelen. ;)

Edit: et annet viktig poeng er vel at med en reduksjon på rundt 50% i pris så åpner dette for oss private forbrukere som har vært uheldige og mistet disken i gulvet og andre små uhell.

Edit2: leser dette:

-->

Ibas har hittil stort sett kjøpt opp alle nystartede foretak i datarekonstruksjonsbransjen i Norge for å redusere konkurransen. Et eksempel er Vogom som ble startet av tidligere ansatte i Ibas og som vokste raskt. Dette har ført til at Ibas har en monopolliknende posisjon i Norge og kan derfor ta godt betalt for sine tjenester. --<

Monopoler er ikke bra for oss forbrukere altid nei!

Endret av Blacki
Skrevet

Var det ikke noen som sa at Ibas var de eneste da :)

Men NEEEEIDA..... Ikke hør på meg :)

Så det blir enten å bruke Ibas, eller vente på at Ahlberg starter opp...

Skrevet
Var det ikke noen som sa at Ibas var de eneste da :)

Men NEEEEIDA..... Ikke hør på meg :)

Så det blir enten å bruke Ibas, eller vente på at Ahlberg starter opp...

7747449[/snapback]

har ikke Ahlberg startet opp i norge nå da? :ermm:

fint at det er noen andre enn Ibas som kan gjøre den samme jobben billigere.

Skrevet (endret)

7739941[/snapback]

7740718[/snapback]

Nei.

7741252[/snapback]

Joda!

Gravde opp en gammel post, og fant;

Fant et firma som heter Wintek.no, de er visstnok billigere enn IBAS. Men er nok fortsatt dyrt er jeg redd.

7476436[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=677707&hl=

Uansett hvilket firma du bruker, så vil det komme til å svi for (penge)pungen

Endret av Pettern800
Skrevet

hei, nå har jeg fått mail fra wintek og alhberg, og begge var positive med å ta inn min defekte harddisk, men kommer ikke å sende harddisken før til neste uke når jeg får tid, men har ikke fått noe svar fra ibas.no, merkelig, samme det, er dyrt der likevel.

Killerboy

Skrevet
ReConsult AS er en av få bedrifter i norge som har tilgang til Clean Room (Class-100). Hvis din disk trenger å åpnes for at data kan reddes, trenger den å åpnes i et clean room. I tillegg må disken åpnes i et komplett antistatisk miljø (ESD). Her vil disken gjennomgå sikre prosedyrer hvor man benytter profesjonelle verktøy som ikke skader disken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...