Gå til innhold

Over 2 millioner ps3 shipped


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

January 16, 2007 - If there's one thing IGN has noticed walking the streets of Tokyo of late, it's that the PlayStation 3 is everywhere. Since the start of the new year, we've been able to find Sony's next gen console waiting for purchase at pretty much every retailer we've visited.

 

It turns out that there's a reason for this. Sony has managed to pretty much double its domestic shipment figure in the first two weeks of January.

 

The company announced today that as of 1/16, it has crossed the one million shipped mark throughout Japan. This figure includes Japan only, and not the rest of Asia.

 

With the sudden increase in Japanese shipments, the PS3 has now crossed the two million shipped mark in North America and Japan. This feat comes two weeks following launch, which Sony cites as a record amongst its own systems.

 

The company didn't give exact figures for the ratio between 60 and 20 gigabyte models. However, it did state that in both territories, the 60 Gig version is selling better.

 

On the software side of things, Sony states that across North America and Japan, the PS3 has shipped 5,000,000 games. It made particular note of Resistance, without giving actual sales figures.

 

Sony also offered a first hints at what kind of success it's getting from its new online service. The PlayStation Network has crossed the 500,000 registered users mark since launch. Of those, more than 300,000 have downloaded the free Gran Turismo HD Concept demo that became available on Christmas Eve.

 

With the PS3 now readily available, thanks apparently to Sony's work in shipping out more systems, we'll have to turn to upcoming sales charts to see how willing the Japanese are to bite into the pricey new console, which is still lacking in the software department.

 

Kilde

 

Produksjonen har virkelig tatt seg opp. Lover meget bra for oss i Europa! Skal ikke bli noe problem å få tak i ett eksemplar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Produksjonen har virkelig tatt seg opp. Lover meget bra for oss i Europa! Skal ikke bli noe problem å få tak i ett eksemplar!

7734154[/snapback]

 

Det er ikke noe problem å få en PS3 i USA. De er ikke utsolgt som Wii

Went to my local CircuitCIty 2nite and they had 43 Ps3 in stock and have only sold 3 in last 2 weeks

Link

 

Virker som PS3 hoper seg opp på lageret og i butikkene. De får ikke solgt dem. Grunnen er nok prisen. Skal bli spennende og se hvordan det blir her i Europa når den kommer.

 

Sony må sette ned prisen ellers kan dette gå veldig galt.

PS3 selges også på Ebay for under prisen av det du kan få den i butikkene nå. Det virker som folk ikke kjøper PS3 og bruktmarkedet er nødt til å senke prisen

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Nå må du ikke bli så bekymret for sony, andrex76. Fint at du linker til en forumpost på teamxbox som bevis på hvor mange ps3'er som er rundt omkring i butikkene. Ikke det at jeg tviler på at det finnes masse ps3'er i USA som ikke er solgt.

7734211[/snapback]

 

Var bare et eksempel. Men det er faktisk ikke noe problem å finne en PS3 i butikkene i USA. Det er flere som har påpekt at PS3 hoper seg opp i butikkene i USA

Lenke til kommentar
Ja skjønte det ;) Men du burde heller ha funnet en kilde på et ps3forum eller noe slikt ;) Men uansett, det at man går inn i en butikk i usa og finner ps3 betyr vel ikke at det hoper seg opp med ps3.

7734240[/snapback]

 

Skal snart på jobb så får ikke tid til å finne mere ut om det nå. Men skal se hva jeg finner senere i dag :)

 

Har lest på diverse forumer og nettsteder at lagerene og butikkene sliter med å selge PS3. Skal grave litt mere i dette

Lenke til kommentar

Det er jo ikke uten grunn at bruktmarkedet for PS3 har kolapset slik det har gjort, og at prisen på PS3 ligger under butikkprisen, som er relativt forvirrende når det kommer til nye konsoller.

 

Har og lest på diverse sider, samt sett noen bilder, fra butikker som har stabler med PS3 maskiner stående. At Sony sender ut 2 millioner konsoller er ikke synonymt med at de selger noe bra. Tror Sony sliter med PS3 salget grunnet prisen, som i og for seg er alt for mye for en konsoll, med tanke på at konkurentene ligger rundt halvparten. Derfor må PS3 levere noe skikkelige saker som lokker folk til seg, noe som det ser ut som de ikke klarer. X360 har en velfungerende online tjeneste, så der taper Sony. Den har og et godt lager med spill, der taper Sony.

 

Tror Sony tapte mye på at de ikke starta salget av maskinen på linje med X360, heller droppet Blu-Ray og gått for DVD løsning og heller lagt til Blu-Ray etterpå. Det kan hende at de får slite i etterkant for den løsningen de valgte.

 

Når det kommer til lanseringen blir det spennende å se hvordan det blir, og om maskinen selger ut. Jeg tror ikke det, da den ligger så forferdelig høyt i pris. Pris vs hva du får er ikke i balanse på nåværende tidspunkt, synes jeg, og med tanke på at PS3s største konkurent, X360, har samme funksjoner bare mer etablert samt booster et større spill bibliotek enn PS3 gjør, så kan det hende de vil slite litt.

 

Nå har jeg og unnlatt å legge til noe om Wii, da dette nærmest er ulovelig per i dag ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror personlig at vi i europa vil få maskinen til redusert pris.

PS3 kommer nok til å bli veldig bra, men de skal slite å selge maskinen til den prisen de tar når xbox360 er så bra som den er.

 

jeg har selv en PS3 og jeg synes ikke grafikken er noe bedre enn på xbox360.

Jeg har testa Resistance, Motorstorm og Genji.

 

Online løsningen til ps3 er bedragelig dårlig iforhold til 360, og den er dobbelt så dyr.

 

However, jeg liker som regel mest ps2 titler, derav måtte jeg få meg en ps3.

Jeg driter i hvem som vinner osv, jeg kjøper de maskinene jeg vil ha uansett.

 

Men jeg tror USA ser det samme som vi ser, at alternativet er billigere .

Ja, man får med blueray spiller men den bruker jeg ikke (enda).

 

Tror PS3 kan bli bra med litt dashupdates (kommer en stor update i mars ved europalansering) så er ikke sikkert dere vil oppleve online opplegget like dårlig som meg.

 

jeg tror ps3 kommer til å dumpe i pris for å virkelig ta opp kampen, og da kan vi se fart på sakene.

 

Det er mine 2 cents.

 

Kan forsåvidt nevne at jeg synes ikke 360 var noe særlig ved launch heller, det tok boksen nesten 1 år får jeg startet å spille på den.

 

Samme skjer nok med ps3 for meg, tiltross for at jeg koser meg med RESISTANCE i øyeblikket :)

 

Jeg synes 360 har overasskende trukket det lengste strået, og jeg koser meg med de gode spillene som finnes på hver eneste konsoll :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
jeg tror ps3 kommer til å dumpe i pris for å virkelig ta opp kampen, og da kan vi se fart på sakene.

 

Tror nok kanskje ps3 vil ligge på rund 5000 på elkjop til launch her. Men prisen alene er ikke grunnen til at butikker har den inne. Det er kanskje 1 spill for ps3 som er verdt å spille hittil. Når februar/mars kommer med europeisk launch og en flust av titler som ser lovende ut så tror jeg nok ganske sikkert ps3 salget tar seg opp.

Lenke til kommentar
Jeg tror personlig at vi i europa vil få maskinen til redusert pris.

 

Den dyre 60GB modellen koster $599 i USA, med dagens kurs blir det ca 3900 kroner - så burde absolutt være rom for en lanseringspris LANGT under 6000 som det ryktes om her i landet ...

 

jeg tror ps3 kommer til å dumpe i pris for å virkelig ta opp kampen, og da kan vi se fart på sakene.

 

Sånn er det jo alltid, PS2 solgte ikke spesielt mye da den ble lansert i norge til 4490 - men ettersom prisen ble redusert økte selvsagt salget. Størsteparten av de 110 millioner PS2'ene rundt om i verden er solgt etter at maskinen nådde rundt halv lanseringspris.

 

Se bare på XB360, den største modellen ble jo dumpet ut til 2500 i ukene før jul (billigere enn hva mange skulle ha for Wii). Den lille XB360 gikk for under 1600 kroner, billigere enn PSP og ikke så mye dyrere enn en NDS Lite ...

 

Klart endel ble fristet til å "impulskjøpe" seg en XB360 til den prisen ...

Lenke til kommentar
Det er jo ikke uten grunn at bruktmarkedet for PS3 har kolapset slik det har gjort, og at prisen på PS3 ligger under butikkprisen, som er relativt forvirrende når det kommer til nye konsoller.

 

Har og lest på diverse sider, samt sett noen bilder, fra butikker som har stabler med PS3 maskiner stående. At Sony sender ut 2 millioner konsoller er ikke synonymt med at de selger noe bra. Tror Sony sliter med PS3 salget grunnet prisen, som i og for seg er alt for mye for en konsoll, med tanke på at konkurentene ligger rundt halvparten. Derfor må PS3 levere noe skikkelige saker som lokker folk til seg, noe som det ser ut som de ikke klarer. X360 har en velfungerende online tjeneste, så der taper Sony. Den har og et godt lager med spill, der taper Sony.

 

Tror Sony tapte mye på at de ikke starta salget av maskinen på linje med X360, heller droppet Blu-Ray og gått for DVD løsning og heller lagt til Blu-Ray etterpå. Det kan hende at de får slite i etterkant for den løsningen de valgte.

 

Når det kommer til lanseringen blir det spennende å se hvordan det blir, og om maskinen selger ut. Jeg tror ikke det, da den ligger så forferdelig høyt i pris. Pris vs hva du får er ikke i balanse på nåværende tidspunkt, synes jeg, og med tanke på at PS3s største konkurent, X360, har samme funksjoner bare mer etablert samt booster et større spill bibliotek enn PS3 gjør, så kan det hende de vil slite litt.

 

Nå har jeg og unnlatt å legge til noe om Wii, da dette nærmest er ulovelig per i dag ;)

7734540[/snapback]

 

Det jeg prøvde å si, men du klarte det mye bedre :)

Lenke til kommentar
Bare spar deg jobben. VI får heller vente å se når vi får servert salgstallene ;) mye bedre enn masse rapporter fra forum medlemmer rundt om i verden.

7734342[/snapback]

 

Jeg gravde litt og fant dette

 

PS3 sales figures 'not good' - IDC

 

"Sony needs more must-have first-party titles to sell consoles"

 

IDC analyst Billy Pidgeon has told GamesIndustry.biz that Sony must produce more first-party software for PlayStation 3 or risk seeing more and more units left on shop shelves.

 

Pidgeon's comments follow the release of NPD's videogame sales data for 2006 which, according to SCEA boss Jack Tretton, show "the power of PlayStation".

 

The IDC analyst said he agreed with Tretton that the power of the brand "is confirmed with the PS2's performance in the market", adding that sales of hit titles such as Guitar Hero 2 meant that last year "PS2 was helpful to most third-party publishers' bottom lines".

 

However, he continued, "The PlayStation brand doesn't appear to be helping the PS3. If NPD's numbers are correct, there are over 300K PS3s on retail shelves. That is not good for a console launch of only a million and it's not good for publishers with PS3 software."

 

Pidgeon warned that Sony must focus on the games available for PlayStation 3 and the number of first-party titles in development, stating, "Software libraries are the key driver of console sales, and no console is going to sell on the promises - they've got to deliver.

 

"Sony needs more must-have first party titles to sell consoles. Gamers know Halo 3 is coming on the Xbox 360, and they can expect Mario on the Wii, but there are no established first party franchises coming to the PS3 except Gran Turismo - and that is delayed."

 

Pidgeon did say that first-party PS3 games Heavenly Sword and Motorstorm "look great", but observed, "They are new and less anticipated."

Link

 

300 000 konsoller som ligger i butikkene som ikke blir solgt

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...