Gå til innhold

Hvilken av Next gen maskinene bråker mest?

kewell79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Noen som vet hvilken hastighet det er på dvd-drevet til Wii? Finner det ikke noe steder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ikke gjør så veldig mye at Xbox 360 bråker litt. Går fortsatt an å spille på den. Og man legger ikke merke til bråket, med mindre man sitter og lytter etter det :p

Skrevet

Samma her, Amored. Den bråker litt for mye, men har man på respektabelt med lyd merker man ikke noe. Merker egentlig ikke noe særlig med lav lyd heller. Men hører man etter blir man fort irritabel. ;)

Skrevet
bråker xbox360en mer enn den gamle xboxen?

7743279[/snapback]

ja! I mitt hode kan du sammenlikne lyden til xbox med en moped, og 360 med et jetfly. Markant forskjell, men hvem bryr seg?

Skrevet
Noe av det samme, vil jeg si. Synes den gamle bråket bitte litt også. Men som sagt, du merker ingenting med mindre du leter etter lyden ;)

7743302[/snapback]

Ja, xboxen plager meg av og til, når vi ser en film med lite lyd og den summinga dominerer lydbildet. Men til vanlig tenker jeg ikke over det.

Skrevet

Har sett film på xboxen og da ble jeg ikke plaget av lyden fra den. Det er når du setter inn spillplater den lager mest lyd, men i de flest spill legger jeg ikke en gang merke til det når jeg spiller.

Skrevet
dette avkrefter jo myten om at PS3 og Wii er lydløse ihvertfall..

7732036[/snapback]

De ER lydløse. Denne testen er helt på jordet. 360 er også ganske lydløs, helt til man starter opp et spill i dvd romen. DA derimot..

7732048[/snapback]

Nei det er de ikke, ikke under noen tolkning av lydløs som er fornuftig er noen av konsollene lydløse. At de er stille, eller blir overdøvd av noe som bråker betyr ikke at de er lydløse.

Ellers skulle jeg ønske det var mer åpent for å ha spill installert på harddisk på konsoller, lettere å få det stille (og kjappere), når man slipper spinning av en plate hele tiden.

AtW

Skrevet

Den artikkelen er enten fabrikert av en Xbox-fanboy, eller så har testeren fått en defekt Wii. Selv når den jobber som hardest bråker aldri Wii mer enn Xbox360 gjør når du er på hovedmenyen.

PS3 eier jeg ikke enda, så jeg vet ikke hvor mye lyd den lager.

Skrevet

Egentlig ganske teit kåring da :thumbdown: , nesten alle vet att Xbox 360 bråker mest. Min er faktisk mye roligere enn noen her som skal ha det til, til og med når jeg sitter med 5.1 øreklokker så hører jeg ikke den engang :dribble:

Skrevet

Testen sier at Wii sin DVDplayback lager 70dB, altså samme som en høyt traffikert bilvei på 5 meters avstand.

Ehhhmmm...

Synes det er godt jobbet av de som lagde testen. Applaus.

Forresten er jorden flat, månen en gul ost, og Margareth Thatcher kommunist. Bare så dere vet det.

Skrevet
ps: ikke en eneste har klart å hoste opp en link med en test som motbeviser testen først i tråden...

7732331[/snapback]

Har du 360 og wii ? Det er alt som trengs for å motbevise dette.

Her har du forøvrig en sammenligning, 360 bråker klart mest. Og denne 360'en er også den minst bråkete jeg har sett.

7732363[/snapback]

Den der må jeg bare få lov til å kommentere. Fantastisk godt laget video som beviser mye. Lydkvalitet fra noe som sikkert er et enkelt håndholdt videokamera kombinert med kvaliteten fra youtube kan jo skremme vettet av den mest hardbarkede vitenskapsmann :!:

Kan man forresten "se" bråk? :hmm:

Dette er helt klart en sak for Mythbusters. Jeg skal maile dem og foreslå dette som et eksperiment.

Noe som er litt viktig å tenke på er - hva oppfatter vi som støy og hva er faktisk høy lyd i db? Jeg driver med radiostyrte biler. Lyden fra disse er ca. 75db. Det er faktisk samme støynivå som SINTEF har målt fra ballbinger. Eks. på bilene her http://www.youtube.com/watch?v=K6Fano80N7Y

Kanskje det er slik at 360 oppfattes som mest støyende for oss mens Wii lager de mest bråkete lydene innimellom som plukkes opp av måleren.

Ja - jeg er ganske ny her. Ja - jeg har 360. Ja - den støyer sikker mest.

Skrevet
Kanskje det er slik at 360 oppfattes som mest støyende for oss mens Wii lager de mest bråkete lydene innimellom som plukkes opp av måleren.

7754030[/snapback]

Er nok noe sånt, ja. Lyder av forskjellige frekvenser har forskjellig bærekraft. Dessuten så er lydmåleren puttet direkte mot konsollen, og ikke nødvendigvis mot den delen av konsollen som bråker mest, og så lenge microfonen er så nærmt så vil dette gi drastiske konsekvenser for målingene.

En korrekt måling hadde målt fra cirka spilleravstand mot et nøytralt punkt, og resultatene hadde vært helt annerledes.

Skrevet
dette avkrefter jo myten om at PS3 og Wii er lydløse ihvertfall..

7732036[/snapback]

De ER lydløse. Denne testen er helt på jordet. 360 er også ganske lydløs, helt til man starter opp et spill i dvd romen. DA derimot..

7732048[/snapback]

Nei det er de ikke, ikke under noen tolkning av lydløs som er fornuftig er noen av konsollene lydløse. At de er stille, eller blir overdøvd av noe som bråker betyr ikke at de er lydløse.

Ellers skulle jeg ønske det var mer åpent for å ha spill installert på harddisk på konsoller, lettere å få det stille (og kjappere), når man slipper spinning av en plate hele tiden.

AtW

7752457[/snapback]

Installere spill kan man på PS3. Dette fordi bluray spilleren er meget treg så lading fra disc tar som regel veldig lang tid.

Skrevet

Har en XBox og synes den bråker en del, og vis X360 bråker enda mere.

Da er det mulig den gir fra seg litt lyd ja, men min Wii bråker ikke i nærheten

av min XBox. Er litt i tvil med derre testen :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...