Gå til innhold

Bilder av din overkropp! Bein er nå velkommen!


Anbefalte innlegg

Mye veltrent her

 

Selv har jeg mista mye muskelmasse, fett de siste 5 årene. Holdningen har blitt elendig å jeg er 181 høy å veier 68 kg  :no: for 5 år siden var jeg 181 høy og 74 kilo.

 

Ta det regnestykket selv

8236106[/snapback]

hehe, jeg har gått ned nesten 10kg på et år. Så 6 på 5år er vel ikke så drøyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markløft hjelper veldig lite på latsa som jeg sliter med. Markløft river mer på nakke og midtre rygg.

 

Og nei, mark er ikke SÅ viktig. :p

 

Takk for tipsene anyways

8234790[/snapback]

Nei, jeg er klar over at markløft ikke tar noe på lats, noe jeg heller ikke har skrevet. Du har heller ikke spurt om øvelser for lats... Jeg sier bare at markløft er den viktigste øvelsen for rygg. Men som sagt, så trener ikke markløft lats, og jeg er fullstendig klar over at man må kjøre egne øvelser for dette.

Btw, prøv chins med vekter :love: Har tatt det et par ganger, og først nå er det første gang jeg kjenner det tar skikkelig i lats. Keep on!

Lenke til kommentar
Markløft hjelper veldig lite på latsa som jeg sliter med. Markløft river mer på nakke og midtre rygg.

 

Og nei, mark er ikke SÅ viktig. :p

 

Takk for tipsene anyways

8234790[/snapback]

Nei, jeg er klar over at markløft ikke tar noe på lats, noe jeg heller ikke har skrevet. Du har heller ikke spurt om øvelser for lats... Jeg sier bare at markløft er den viktigste øvelsen for rygg. Men som sagt, så trener ikke markløft lats, og jeg er fullstendig klar over at man må kjøre egne øvelser for dette.

Btw, prøv chins med vekter :love: Har tatt det et par ganger, og først nå er det første gang jeg kjenner det tar skikkelig i lats. Keep on!

8241948[/snapback]

Det er helt feil at markløft IKKE tar på lats. Som jeg skrev i en annen tråd her, så kjenner jeg en som var med å EMG testet latissimusen til Andreas Hjelmtveit som er VM i styrkeløft. Dette viste at hans latissimus ble mye mer aktivisert av markløft en nedtrekk!! Da kjørte de en hvis % belasting på begge øvelsene.

Lenke til kommentar
La ut bilde sist site, er det noen som har noen kommentarer på steder jeg bør trene mer enn andre? Eller er det kun å fortsette å pumpe på?

8242526[/snapback]

Du har meget bra ramme. Du er jevnt over utiviklet, og har bra harmoni. Her vil jeg si at det bare er å kjøre tunge baseøvelser og pumpe på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jada, er helt greit. Satser på at det ikke ser så ille ut neste sommer hvis jeg fortsetter på denne måten. Satser også på å senke fettprosenten litt til sommeren, tenker å begynne med intervalltrening når snøen forsvinner. :)

8273337[/snapback]

 

Når snøen forsvinner? Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Der har vi meg, 178cm/70kg, var oppe i 74, da hadde litt mer fett men så ble jeg sjuk. Vanskelig å legge på seg når en har så høy forbrenning.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-23535-1175294820_thumb.jpg

post-23535-1175294836_thumb.jpg

post-23535-1175294846_thumb.jpg

8278301[/snapback]

Smal midje og bra rygg. Grove triceps med noen litt merkelig hoder. Tror du kan få en sinnsyk V-form!

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

Mat blir det nok av nå som ferien er her! Satser på å øke med de samme fire-fem kiloene jeg la på fra nyttår til slutten av januar. Bryst og biceps er det jeg vil prøve å legge ekstra vekt på fram mot sommeren. Ryggen har nå fått prøve chins en stund til fordel for nedtrekk og jeg kommer til å fortsette med det. Ble litt overrasket da jeg først så det siste ryggbildet, så jeg har hatt bra framgang.

 

Øvelsene jeg kjører nå er smalbenk, benk, chins, stående hammercurls m/stang, stående framoverbøyd roing m/stang, beinpress og mage. I neste HST-program skal jeg bytte ut smalbenk med smale dips m/gradvis vektøkning, hammercurls med vanlige stangcurls og muligens en annen øvelse for bryst.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Det er helt feil at markløft IKKE tar på lats. Som jeg skrev i en annen tråd her, så kjenner jeg en som var med å EMG testet latissimusen til Andreas Hjelmtveit som er VM i styrkeløft. Dette viste at hans latissimus ble mye mer aktivisert av markløft en nedtrekk!! Da kjørte de en hvis % belasting på begge øvelsene.

8242258[/snapback]

Men nå er dette også veldig individuelt, og en styrkeløfter har nok lats som er underdimensjonert iforhold til midtre og øvrerygg. Jeg spekulerer bare nå. Selv blir jeg ikke støl av mark i lats, men så har jeg trent VELDIG mye chins, nedtrekk o.l.

Lenke til kommentar
Men nå er dette også veldig individuelt, og en styrkeløfter har nok lats som er underdimensjonert iforhold til midtre og øvrerygg. Jeg spekulerer bare nå. Selv blir jeg ikke støl av mark i lats, men så har jeg trent VELDIG mye chins, nedtrekk o.l.

8280689[/snapback]

Er enig her, det er mye induviduelt. Men poenget mitt var at du faktisk aktiviserer latissimus en god del i markløft.

Jeg tror også at de styrkeløfterne som er skikkelig gode i mark har lært seg å dra mer med lats. Jeg leste en artikkel på t-nation som tok opp dette med å bruke lats mer aktivt siden dette er en relativt stor muskel, men ofte vansklig og aktivisere mye. Jeg har lenge slitt med å få kontakt med lats, og dette tror jeg har mye med at jeg har relativt kraftige armer/skuldrer som tar over mye av jobbingen latissimus skulle ha hatt. Men jobber knallhardt med chins og roing for å få direkte kontakt, noe som ikke går i markløft. Og etter jeg begynte med dette har mine latissimus kommet seg meget bra. Så den gamle regel at nedtrekk/chins for bredde og markløft for tykkelse står nok enda. :)

Lenke til kommentar

Er nok mye som ligger der, jeg for min del har ingen problemer med kontakt på ryggen i det hele tatt, men på brystet derimot. Skuldrene gror som pokker, mens brystet henger etter. Smalt nedtrekk er min favoritt for og få kontakt med lats, samt rett stang i nedtrekk (ikke en bøyd.)

 

Det du sier om armer og sammenheng med lats stemmer bra. Husker å ha lest en artikel som tok for seg dette, å sammenhengen mellom store armer og mindre overkropp og motsatt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...