Gå til innhold

Bilder av din overkropp! Bein er nå velkommen!


Anbefalte innlegg

Nei det er nok sant. Syntes bare symetri er pent. Når hele overkroppe er massiv så ser det bare så rart ut. Kroppen til en fottballspiller ser helt annerledes ut enn en som bare trener vekter på treningssenter. Jeg foretrekker fotballspilleren.

Men så trener ikke de som vil bli sterke/store for damenes skyld heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så trener ikke de som vil bli sterke/store for damenes skyld heller.

 

Det er jo sant, alle gjør nok ikke det. Syntes bare man kan skille klart mellom to typer treningstyper som er rundt min alder. Det er den atletiske som driver med sport, og den treningssentertypen. Folk får jo gjøre som de vil, og det er jo bra at man trener. Men vil jo si at jeg klart foretrekker den første både utseende messig og helsemessig.

Lenke til kommentar
Det er jo sant, alle gjør nok ikke det. Syntes bare man kan skille klart mellom to typer treningstyper som er rundt min alder. Det er den atletiske som driver med sport, og den treningssentertypen. Folk får jo gjøre som de vil, og det er jo bra at man trener. Men vil jo si at jeg klart foretrekker den første både utseendemessig og helsemessig.

Nå er det langt fra alle på studioet som gror heller da. Forresten så ser jeg ikke de store helsemessige gevinstene i fotballspilleres kosthold og trening. Vekttrening uten medikamenter gir større helsemessige fordeler enn fotball. Både med tanke på hjerte, støttemusklatur, senere ryggproblemer, slitasje på ledd, skader o.l.

 

Ikke kan jeg se hva som er tiltrekkende med det heller, annet enn den lave fettprosenten. Smale skuldre er blæ.

Lenke til kommentar

Er det ikke mer slitasje på ledd og bare løfte vekter opp å ned, om og om igjen? Virker så ensidig mye av vektreningen. I fotball, friidrett, turn, klatring og håndball så er mitt intrykk av at de er mye flinkere til å trene hele kroppen. Dessuten får man en slags oppfølgning og hjelp vist man skader seg eller får problemer. Sikkert mange som klarer seg helt fint å uten dette. Men min erfaring er at gutter/jenter på 16-25 vet lite eller ingenting om hvordan man faktisk skal trene skikkelig, uten å skade seg selv i det lange løp.

Lenke til kommentar
Sannhet med modifikasjoner. At noen damer liker brede skuldre og store armer er en bieffekt hvertfall jeg nyter godt av, hvertfall det med skuldre siden armene mine suger :whistle:
Selvsagt, jeg sier ikke at alle kvinner ikke liker store muskler. Poenget er jo at det er ikke derfor de fleste trener. Hvis treningen ikke hadde hjulpet noe på damefronten ville jo så godt som alle fortsatt i sin søken på å bli så sterk og stor som mulig uansett.
Er det ikke mer slitasje på ledd og bare løfte vekter opp å ned, om og om igjen? Virker så ensidig mye av vektreningen. I fotball, friidrett, turn, klatring og håndball så er mitt intrykk av at de er mye flinkere til å trene hele kroppen. Dessuten får man en slags oppfølgning og hjelp vist man skader seg eller får problemer. Sikkert mange som klarer seg helt fint å uten dette. Men min erfaring er at gutter/jenter på 16-25 vet lite eller ingenting om hvordan man faktisk skal trene skikkelig, uten å skade seg selv i det lange løp.
Kroppen er ikke laget for å løfte hundrevis av kg. Men den er ikke laget for å spille fotball heller. Er jo mye mer skader i fotball enn det er i f.eks. styrkeløft, for å nevne en kraftsport. Trener man med vekter trener man jo hele kroppen. Bare folk som ikke har peiling som f.eks. kun trener overkroppen. Det samme kan man ikke si om fotballspillere som har veldig lite trening for overkroppen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ofte mer belastende å drive med ballidrett enn styrketrening. Husk at vi utsetter beina for 8 x kroppsvekt når vi løper. Det er det ingen her inne som klarer i knebøy for eksempel. Jeg vil nå heller si at styrketrening styrker kroppen, ikke bryter den ned. En fotballspiller som tar 150 i knebøy tåler mer enn en som tar 70, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Da har jeg lært noe nytt. Men mener forsatt at det er lettere for en uerfaren gutt å skade seg på et treningssenter enn på et fotballag.

Tull. Jeg har to knær som er ødelagt på fotball, skaden på det ene kneet skjedde etter 1år. Å har ikke tall på hvor mange treninger og kamper jeg sto over over grunnet plager grunnet fotball. Jeg har enda til dags dato ikke stått over en eneste trening grunnet plager som vektrening er direkte årsak til.

 

Hvis man klarer og rive av noe på et treningsenter når du er ny gjør du noe ekstremt galt eller så har du allerede store svekelser i sener/muskler/fester. Å knekke et bein eller rive av et feste i fotball er ikke uvanlig selv om du har spilt i 1 eller 10 år.

Lenke til kommentar

Eg har registrert 11 bilete på dei siste 167 innlegga i denne tråden. Det vil bli vurdert om denne tråden har livets rett når dei mest aktive brukarane ikkje har posta eit einaste bilete, men kun diskuterer.

 

Tråden er ein populær stad for off-topic og har ført til ein rekke personangrep og lange rapporteringslister.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...