Gå til innhold

Guide: Windows-prosesser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare et velmenende tips for de som er ute etter høyere ytelse. Det var vel hovedpoenget med denne guiden og dermed et passende tips.

 

For å underbygge påstanden min får jeg vel dokumentere det litt.

 

THG: Windows XP vs. Vista: The Benchmark Rundown

Anandtech: Windows Vista Performance Guide

Extreme Tech: Vista Performance Shootout: Upgrade Vs. Clean Installation

Lenke til kommentar
Det er bare et velmenende tips for de som er ute etter høyere ytelse. Det var vel hovedpoenget med denne guiden og dermed et passende tips.

Jeg betviler ikke påstandene din eller konklusjonene i artiklene du linker til.

Jeg synes bare jeg har detektert en viss iherdighet fra din side i å stadig vekk trekke inn anbefalingen din om å avinstallere (eller ikke installere) Vista ...

 

Kommentaren min var ment å være av det spøkefulle slaget, men man spøker kanskje ikke med Vista?

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke var helt sikker på graden av humor og seriøsitet i innlegget ditt. Siden jeg vet en del andre tar slike tips som personlige fornærmelser så valgte jeg å ta det seriøst og begrunne det litt bedre.

 

Når det gjelder meg og Vista så er vi helt klart ikke bestevenner, men jeg prøver nå å holde anbefalingene på et saklig nivå med saklige argumenter.

Lenke til kommentar

Men vi er inne på prosesser kan vi jo også nevne det fine programmet BES – Battle Encoder Shirase (Win 2000 og Xp) her kan du enkelt og greit begrense prosessorbruk til en hvilken som helst prosess. Programmet kan også "gjemme" vinduene til prosesser slik at en ikke kan se at et program kjører uten å skjekke tasklist.

 

Er f.eks veldig fint dersom du ønsker å kunne bruke pcen som normalt mens du f.eks gjør tunge oppgaver som rendering av filmer eller liknende.

 

Link til programmet: http://mion.faireal.net/BES/

Lenke til kommentar

Fulgte en link på siden. Scannet prosessene. Fant ingen sikkerhetstrusler mot mitt Rike.

Men kan jo være en eller anna CIA agent gjemt en plass...

Men har sikkerhet på topp.

En paranoid grensevakt kalt COMODO, en Nazist kalt Avast, som fjernet allt som irriterer sikkerheten.

(Comodo, Brannmur (annbefales for paranoide, men irriternede for vanlige brukere)).

Har noen landsdekkende søkere som fjerner manipulerende program. Ad-Aware og Spybot.

Har også en tjeneste som fjerner alle spor etter dritt kalt CCleaner...

 

 

PS: Enting til. Hadde engang et program som satte ned pioritet viss den holdte 100% av CPU bruk over en viss tid... Fabelaktig viss du går fra PC-en i en periode. Torrents på natta...

Mistet det programmet etter at syndefloden startet. Sendte opp noen atombobmer for og fjerne alle, riket mitt var så korrupt og ødelagt at jeg ville starte pånytt...

 

Riket skal i de nærmeste dagene få en ny syndeflod ettersom det er kommet så mange bedrifter på maskinen at jeg har mistet oversikten.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...